Αρχική Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (Άρθρα 47-48)Σχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ,ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ Τ. ΓΕΝΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ,ΤΩΝ ΝΠΔΔ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΤΑ. | 10 Ιουνίου 2026, 13:50




Οι Γενικοί Διευθυντές του Δημοσίου των ν.π.δ.δ και των ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού αποτελούν την κορυφή της υπαλληλικής ιεραρχίας της Δημόσιας Διοίκησης και προσφέρουν σημαντικό έργο στη βελτίωση της λειτουργίας της και των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Για το λόγο αυτόν άλλωστε, οι πάσης φύσεως αποδοχές των Γενικών Διευθυντών καθορίζονταν, μαζί με τις αποδοχές των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών, κατ ΄εξαίρεση των διατάξεων του μισθολογίου των μονίμων υπαλλήλων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των λοιπών ν.π.δ.δ ( άρθρο 15 ν.2470/1997 και άρθρο 14 ν.3205/2003). Οι συντάξεις των Γενικών Διευθυντών έφθαναν, πριν από το 2011, στο ύψος των 3000,00-3500,00 ευρώ μηνιαίως. Σήμερα έχουν περιορισθεί στα 1500,00 ευρώ περίπου και οι περισσότεροι διατηρούν προσωπική διαφορά. Να σημειωθεί ακόμη ότι ουδείς συνταξιούχος Γεν. Διευθυντής έτυχε των διαφόρων ευεργετημάτων που εχορηγούντο κατ΄ έτος στους συνταξιούχους( π.χ fouel pass, market pass, τουρισμός για όλους, επιστροφή ενοικίου, επίδομα θέρμανσης ή του επιδόματος των 300 , 250 ή 200 ευρώ στο τέλος κάθε χρόνου). Αξίζει να υπενθυμισθεί εδώ ότι με την 2020/2020 απόφαση της Ολομέλειας του ΕΛ.ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ κρίθηκε ότι , η προβλεπόμενη σύνταξη για κάθε κατηγορία συνταξιούχων πρέπει να τελεί σε εύλογη αναλογία προς τις αποδοχές ενεργείας αυτών, χωρίς εξάρτηση του δικαιώματος σε αυτήν άλλη εκτός από την υπηρεσιακή τους κατάσταση όταν τελούσαν στην ενέργεια. Για όλους τους ανωτέρω λόγους θεωρούμε εύλογο και δίκαιο να συμπεριληφθούν και οι συνταξιούχοι Γενικοί Διευθυντές του Δημοσίου των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ στο άρθρο 37 του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθεσίμου εισοδήματος των πολιτών …..και λοιπές διατάξεις» το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση. Σας Ευχαριστώ πολυ.