• Σχόλιο του χρήστη 'Ioanna Katsarou' | 19 Σεπτεμβρίου 2025, 10:58

    Άρθρο 23 – Σκοπός (Υγεία & Ασφάλεια) Οι νέες υποχρεώσεις για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων εφαρμόζονται σταδιακά για επιχειρήσεις με έως 20 εργαζόμενους, με μεταβατική περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου. Άρθρο 25 – Ενημέρωση Επιτροπών Υγείας και Ασφάλειας Επιχειρήσεις με λιγότερους από 50 εργαζόμενους, δεν έχουν υποχρέωση σύστασης ΕΥΑΕ, αλλά μπορούν να έχουν εκπρόσωπο εργαζομένων για θέματα υγείας και ασφάλειας, ο οποίος δύναται (σε χαμηλής επικινδυνότητας επιχειρήσεις) να είναι ο ίδιος ο εργοδότης. Σε αυτή την περίπτωση, ο εργοδότης οφείλει να συντάσσει ετήσια συγκεντρωτική ενημέρωση ώστε να είναι διαθέσιμη σε περίπτωση ελέγχου από κρατικούς φορείς. Άρθρο 26 – Παροχή υπηρεσιών προστασίας και πρόληψης Σχόλιο: Ιδιαίτερα αυξημένες υποχρεώσεις με κυρώσεις για παραλείψεις, πολύ γραφειοκρατικό. Να μεταφερθεί ο έλεγχος επάρκειας προσόντων στις επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες Τεχνικού Ασφαλείας και Ιατρού Εργασίας κι όχι να επιβαρύνουν τις εκάστοτε επιχειρήσεις/εργοδότες. Προτείνεται να μπουν κριτήρια στο SEPENET ώστε η Επιθεώρηση Εργασίας να ελέγχει τις ΕΞΥΠΠ και αυτές να τεκμηριώνουν συστημικά την προσφερόμενες υπηρεσίες και την επάρκεια γνώσεων των συνεργατών τους. Προτείνεται να αφαιρεθεί η υποχρέωση ανάρτησης της σύμβασης με τον τεχνικό ασφαλείας / ιατρό εργασίας, δεδομένου ότι συστημικά γίνεται αποδοχή της ανάθεσης από την αρμόδια ΕΞΥΠΠ και κάποιες επιχειρήσεις χαμηλής επικινδυνότητας και είναι οι ίδιοι οι εργοδότες Τεχνικοί Ασφαλείας, δεν μπορούν να έχουν σύμβαση με τον εαυτό τους. Προτείνεται να αφαιρεθεί η επιπρόσθετη υποχρέωση καταχώρησης κατάστασης υλικοτεχνικής υποδομής, ΜΑΠ, μετρητές βλαπτικών παραγόντων, φαρμακείο κτλ. Όλα αυτά είναι στην εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου, προτείνεται να γίνεται ανάρτηση της Εκτίμησης Επαγγελματικού κινδύνου από κάθε επιχείρηση στο SEPENET. Να προβλεφθεί απλοποιημένη διαδικασία για επιχειρήσεις εστίασης με έως 20 εργαζόμενους, με πρότυπα έγγραφα και οδηγίες. Άρθρο 27 – Κατάταξη επιχειρήσεων ανά κλάδο οικονομικής δραστηριότητας Η κατάταξη επιχειρήσεων σε κατηγορίες επικινδυνότητας μπορεί να επανεξετάζεται κατόπιν αιτήματος του εργοδότη, εφόσον μεταβληθούν ουσιωδώς οι συνθήκες λειτουργίας της επιχείρησης. Άρθρο 28 – Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας Εφόσον αλλάζει το όριο από 50 εργαζομένους σε 20 εργαζομένους, να δοθεί μεταβατική περίοδος 12μηνών. Άρθρο 29 – Ειδικότητες τεχνικού ασφάλειας κατά δραστηριότητα επιχειρήσεων Προτείνεται να επεκταθεί η δυνατότητα συνεργασίας με ιατρούς κι άλλων ειδικοτήτων (όχι μόνο ιατρός εργασίας) γιατί είναι πολύ περιορισμένος ο αριθμός των ιατρών με αυτή την ειδικότητα. Άρθρο 34 – Γενικές υποχρεώσεις εργοδότη Παρ. 8γ Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών να αποτελούν αντικείμενο αναλυτικής ενημέρωσης και εκπαίδευσης (όχι διαβούλευσης με τους εργαζομένους) Άρθρο 35 – Αναγγελία ασθενειών που οφείλονται στην εργασία Β. Προτείνεται το βιβλίο ατυχημάτων να τηρείται ηλεκτρονικά μέσω του SEPENET όπως και το βιβλίο υποδείξεων Τεχνικού Ασφαλείας και Ιατρού Εργασίας Γ. Προτείνεται να καταργηθεί καθώς καταγράφονται στο βιβλίο ατυχημάτων και η πληροφορία είναι και στο SEPENET. Στην καταχώρηση στον e-ΕΦΚΑ να προστεθεί επιλογή Εργατικού Ατυχήματος, ώστε να μπορεί ηλεκτρονικά να δημιουργηθεί ο κατάλογος εργατικών ατυχημάτων που αναφέρει η συγκεκριμένη παράγραφος. Να προβλεφθεί απλοποιημένη διαδικασία για επιχειρήσεις εστίασης με έως 20 εργαζόμενους, με πρότυπα έγγραφα και οδηγίες. Άρθρο 36 - Μαθήματα καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και λαβής Χάιμλιχ Να προβλεφθεί δυνατότητα ομαδικής εκπαίδευσης σε επίπεδο ομίλου/αλυσίδας και να αναγνωρίζονται πιστοποιήσεις που ήδη διαθέτουν εργαζόμενοι. Άρθρο 37 – Ελάχιστος χρόνος απασχόλησης συντονιστών Προτείνεται σε ιδιωτικά τεχνικά έργα μικρής κλίμακας ή διάρκειας, εφόσον τεκμηριώνεται η απουσία ιδιαίτερων κινδύνων, να μην υπάρχει υποχρέωση απασχόλησης συντονιστή ασφάλειας. Σε περίπτωση ανάθεσης εκτέλεσης του έργου σε εργολάβο, την ευθύνη τήρησης των μέτρων ασφάλειας έχει ο εργολάβος.