• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΔΡΕΑΣ' | 19 Σεπτεμβρίου 2025, 13:28

    • Οι ασφαλισμένοι στο πρώην Τ.Α.Π.Τ.Π. (Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Τραπέζης Πίστεως) / ΕΤΑΤ / ΕΤΕΑ για επικουρική ασφάλιση κατέβαλαν αυξημένες εισφορές από 7% έως 12,5% καθώς και ανάλογή εισφορά για κάθε αύξηση μισθού. Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο θα πρέπει να προωθήσετε ρητή νομοθετική διάταξη για τον ορθό υπολογισμό του συντάξιμου μισθού των επικουρικών συντάξεων στην περίπτωση καταβολής αυξημένων εισφορών. • Επίσης να προβλεφθεί ρητά ότι η διάταξη του άρθρου 30, του Ν. 4387/2016 εφαρμόζεται και στις επικουρικές συντάξεις των ασφαλισμένων προερχομένων από το Τ.Α.Π.Τ.Π. (Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Τραπέζης Πίστεως) / ΕΤΑΤ / ΕΤΕΑ, που δικαιώνονται επικουρικής σύνταξης μετά την 1.1.2015 και εξής, λαμβανομένου υπόψη ότι οι ως άνω ασφαλισμένοι έχουν καταβάλει, καθόλο τον ασφαλιστικό τους βίο (τουλάχιστόν μέχρι 31-12-2014), αυξημένες εισφορές επικουρικής ασφάλισης, χωρίς όμως να υπολογίζεται το σχετικό επασφάλιστρο (ένεκα αυξημένων εισφορών) στην επικουρική τους σύνταξη. Ωστόσο οι αυθαίρετες κρίσεις υπηρεσιακών παραγόντων του e-ΕΦΚΑ επί του θέματος και συγκεκριμένα σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 53 παρ. 3 του ν.4387/2016 οδήγησε σε αυθαίρετη διάκριση, μεταξύ και των ασφαλισμένων εντός του e-ΕΦΚΑ προ του 1992 που θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος μέχρι τις 12.5.2016 και όσων δεν θεμελίωσαν μέχρι αυτό το χρονικό σημείο: Από τη διατύπωση όμως ότι (δ ΄εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 53),«η προσαύξηση του άρθρου 30 εφαρμόζεται και στους ασφαλισμένους του ΕΤΑΤ που δεν έχουν θεμελιώσει, ως την 12.5.2016 δικαίωμα λήψης της προσυνταξιοδοτικής παροχής». Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να συναχθεί ότι από την προσαύξηση του άρθρου 30 -αναφορικά με την επικουρική τους σύνταξη από το ΕΤΕΑΕΠ– αποκλείονται όσοι ασφαλισμένοι είχαν θεμελιώσει δικαίωμα προσυνταξιοδοτικής παροχής, μέχρι τις 12.5.2016. Σκοπός του νόμου και του νομοθέτη, με την εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία, δεν ήταν ο αποκλεισμός από την δικαιούμενη προσαύξηση /επασφαλιστρο του άρθρου 30, σχετικά με την επικουρική σύνταξη των ασφαλισμένων, αλλά μόνο να διευκρινίσει ότι και οι υπόλοιποι αν και δεν έχουν λάβει προσυνταξιοδοτική παροχή, εντούτοις η επικουρική τους σύνταξη θα υπολογιστεί και γι’ αυτούς με βάση τους κανόνες του ν.4387/2016 και θα λάβουν αυξημένη (επασφάλιστρο) επικουρική σύνταξη λόγω των υπέρτερων εισφορών που κατέβαλαν, οι οποίες και δεν θα «απωλεσθούν». Προτείνεται λοιπόν ως προς την απονομή των επικουρικών συντάξεων όλων των ασφαλισμένων προερχομένων από το Τ.Α.Π.Τ.Π. (Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Τραπέζης Πίστεως) / ΕΤΑΤ / ΕΤΕΑ, μετά τον ν.4387/2016, η τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 53 παρ. 3 του ν.4387/2016, από τότε που ίσχυσε ως εξής: «η προσαύξηση του άρθρου 30 του Ν. 4387/2016 να εφαρμόζεται κατά τον υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων ΟΛΩΝ των ασφαλισμένων προερχομένων από το Τ.Α.Π.Τ.Π. (Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Τραπέζης Πίστεως) / ΕΤΑΤ / ΕΤΕΑ, που δικαιώνονται επικουρικής σύνταξης μετά την 1.1.2015 και εξής. • Πρέπει να προβλεφθεί ότι στις επιτροπές εκδίκασης ενστάσεων-αιτήσεων θεραπείας e-ΕΦΚΑ, εισηγητής από τον φορέα θα είναι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω συνεργαζόμενος με e-ΕΦΚΑ ή πάρεδρος του e-ΕΦΚΑ / αρμόδιου Υπουργείου, γραμματέας της επιτροπής θα είναι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω συνεργαζόμενος με e-ΕΦΚΑ ή πάρεδρος του e-ΕΦΚΑ / αρμόδιου Υπουργείου και πρόεδρος της επιτροπής θα είναι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω του οικείου δικηγορικού συλλόγου με τον νόμιμο αναπληρωτή του. Κατά την διάσκεψη στην επιτροπή, θα πρέπει να αποχωρεί & ο εισηγητής από πλευράς e-ΕΦΚΑ υποχρεωτικά. Τα ένδικα βοηθήματα του e-ΕΦΚΑ θα πρέπει να υπογράφονται & να κατατίθενται αποκλειστικά από δικηγόρο συνεργαζόμενο με τον e-ΕΦΚΑ ή πάρεδρο του e-ΕΦΚΑ / αρμόδιου Υπουργείου. Επίσης πρέπει να προβλεφθεί οι παραπάνω επιτροπές να έχουν περιττό αριθμό μελών