Αρχική Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών...Άρθρο 5 Σύστημα Ακριβούς Γεωεντοπισμού ΑμαξοστοιχιώνΣχόλιο του χρήστη ANΔΡΕΑΣ Α. ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ | 14 Ιουνίου 2025, 22:12
Οσον αφορά το "Σύστημα Ακριβούς Γεωεντοπισμού Αμαξοστοιχιών" (εφεξής: Σύστημα), στο οποίο συλλέγονται δεδομένα για τη διαρκή θέση των αμαξοστοιχιών σε σχεδόν πραγματικό χρόνο" αυτό δεν θα πρέπει να εγκατασταθεί και να λειτουργεί με ΑΣΦΑΛΕΙΑ, σε παντός είδους ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ;; ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ είναι ,για παράδειγμα, τα Σιδηδρομικά Οχήματα Γραμμών(ΣΟΓ), Δραιζίνες μικρές και μεγάλες σε μέγεθος και ισχύ κινητήρα,αυτοκίνητα Εργοληπτικών Εταιρειών Σιδηροδρομικών Εργων,τα οποία και εύκολα ,πλεόν, μετατρέπονται σε Σιδηροδρομικά Οχήματα Γραμμής ,με την προσθήκη ειδικού Σιδηροδρομικού Φορείου. Οι Οδηγοί όλων αυτών των Σιδηροδρομικών Οχημάτων πρέπει,ακόμη, υποχρεωτικά να κατέχουν την Ευρωπαική Άδεια Μηχανοδήγησης ,βάσει του Ν.3911/2011, και του ΦΕΚ 2962 τ.Β.18/7/2019. Το "Σύστημα Ακριβούς Γεωεντοπισμού Αμαξοστοιχιών" θα πρέπει,κατά την προσωπική μου γνώμη, να γίνει Εθνικός Κανόνας Ασφαλείας ,όπως ισχύει και για το "ΦΕΚ 643 τ.Β. ΤΗΣ 23.05.2006 "ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ",πράγμα το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να εγκριθεί και πιστοποιηθεί από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων(ΡΑΣ) και, κατόπιν να εγκριθεί και αποκτήσει Ευρωπαικό Κωδικό Πιστοποίησης από την Ευρωπαική Ένωση και τον ERA (EUROPEAN RAILWAY ASSOCIATION). Προς Τεχνική Εφαρμογή των περιεχομένων "ΠΔ_160_2007 AΣΦΑΛΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ", όπως επικαιροποιήθηκε και ισχύει με τα περιεχόμενα του : "Ν.4632-2019 ΦΕΚ 159 Τ.Α. ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ", για να λειτουργήσει ένα σιδηροδρομικό σύστημα ασφαλείας, συνολικά σε κεντρικές γραμμές πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί τα λεγόμενα "τεστ ενσωμάτωσης"(integration tests) και να έχουν εκδοθεί από τη ΡΑΣ η έγκριση θέσης για λειτουργία επί γραμμής σε όλο το τμήμα του δικτύου , καθώς και να υπάρχουν πιστοποιητικά καλής λειτουργίας ευρωπαικών προ- διαγραφών ,ελεγμένα από τον Κατάλληλα Κοινοποιημένο Φορέα Πιστοποίησης (Notified Body-NoBo),που προυποθέτουν πολλά και συνεχή δοκιμαστικά δρο- μολόγια και ασκήσεις προσομοίωσης.