Αρχική Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών...Άρθρο 31 Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου στην εταιρεία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε. – Προσθήκη άρθρου 7Ε στον ν. 5167/2024Σχόλιο του χρήστη Λάζαρος | 19 Ιουνίου 2025, 14:27
Στους συνοριακούς σιδηροδρομικούς σταθμούς (border stations), η ειδικότητα του Τεχνικού Επιθεωρητή Αμαξοστοιχιών —ή αντίστοιχου τεχνικού ελέγχου— συνήθως ανήκει και ασκείται από προσωπικό που υπάγεται στον κρατικό φορέα ή στον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής του εκάστοτε κράτους. Αυτό συμβαίνει γιατί οι συνοριακοί σταθμοί είναι σημεία όπου γίνεται η αλλαγή ευθύνης μεταξύ δύο εθνικών σιδηροδρομικών δικτύων, και απαιτείται αυστηρός τεχνικός και διοικητικός έλεγχος για τη διασφάλιση της συμβατότητας και της ασφάλειας σύμφωνα με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Ειδικότερα, σε εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών (όπως οι EU 2016/796 και EU 2018/762), κάθε κράτος είναι υπεύθυνο να διασφαλίζει ότι οι αμαξοστοιχίες που εισέρχονται στο έδαφός του πληρούν τις απαιτήσεις ασφαλείας. Αυτό περιλαμβάνει και τον έλεγχο από τεχνικούς επιθεωρητές, οι οποίοι λειτουργούν ως αντιπρόσωποι του κράτους ή του εθνικού διαχειριστή υποδομής (Infrastructure Manager), όπως ο ΟΣΕ στην Ελλάδα ή η DB Netz στη Γερμανία. Συνεπώς, στους συνοριακούς σταθμούς, ο ρόλος του Τεχνικού Επιθεωρητή είναι ακόμα πιο κρίσιμος και σαφώς τελεί υπό την ευθύνη του κράτους, για λόγους εθνικής ασφάλειας, κανονιστικής συμμόρφωσης και διαλειτουργικότητας.