Στον ν. 5167/2024 (Α’ 207), προστίθεται άρθρο 7Ε, ως εξής:
«Άρθρο 7Ε
Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου στην εταιρεία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.
- Οι προσλήψεις προσωπικού που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας, όπως ιδίως των ειδικοτήτων ΔΕ Προσωπικού Ελιγμών Κλειδούχων, ΔΕ Σταθμαρχών, ΔΕ Τεχνιτών Ηλεκτρονικών, ΔΕ Τεχνιτών Ηλεκτρολόγων και ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου, ΠΕ και ΤΕ Μηχανικών με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, διενεργούνται από την εταιρεία σύμφωνα με τις παρ. 2 έως 6 του παρόντος και το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), περί ετήσιου προγραμματισμού ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα.
- Σχέδιο της προκήρυξης αποστέλλεται από το Διοικητικό Συμβούλιο στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) προς έλεγχο νομιμότητας. Αν ο έλεγχος του προηγούμενου εδαφίου δεν ολοκληρωθεί εντός δέκα (10) ημερών από την ημέρα παραλαβής του σχεδίου, η προκήρυξη θεωρείται εγκριθείσα και εκδίδεται από τα αρμόδια όργανα της εταιρείας.
Στην προκήρυξη περιλαμβάνονται:
α) ο συνολικός αριθμός του προσωπικού που προσλαμβάνεται ανά κατηγορία,
β) τα απαιτούμενα προσόντα, η περιγραφή του αντικειμένου των προκηρυσσόμενων θέσεων και τα δικαιολογητικά απόδειξης αυτών ανά κατηγορία προσωπικού,
γ) τα κριτήρια κατάταξης στα οποία μπορεί να περιλαμβάνεται και η αξιολόγηση του υποψηφίου μέσω συνέντευξης και η μοριοδότησή τους,
δ) η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, που ανέρχεται σε τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ημέρες από την ημέρα δημοσίευσης της προκήρυξης, καθώς και ο τρόπος υποβολής αυτών, και
ε) η διαδικασία πλήρωσης των θέσεων,
Η προκήρυξη αναρτάται στο πρόγραμμα «Διαύγεια» και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας και του Α.Σ.Ε.Π..
- Οι υποψήφιοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στον φορέα, ο οποίος τις αξιολογεί μέσω των Ειδικών Επιτροπών της παρ. 6 οι οποίες, μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση της πρακτικής δοκιμασίας της παρ. 5 από έκαστο των υποψηφίων, συντάσσουν πίνακες κατάταξης, προσληπτέων και απορριπτέων εντός τριάντα (30) ημερών από την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
- Αν έχουν καταρτισθεί πίνακες κατάταξης μετά από έκδοση προκήρυξης της εταιρείας, η εταιρεία δύναται, στο πλαίσιο του εκάστοτε ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεών της και εντός τριών (3) ετών από τη δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης, να καλύπτει ανάγκες σε προσωπικό, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της παρ. 1 από υποψηφίους των υφιστάμενων πινάκων κατάταξης, έως το διπλάσιο των προκηρυχθεισών θέσεων.
- Για τη διεξαγωγή της πρακτικής δοκιμασίας, συγκροτούνται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Ειδικές Επιτροπές Επαγγελματικής Καταλληλότητας, οι οποίες εξετάζουν τους υποψηφίους με βάση:
α) τις δοκιμασίες του άρθρου 13Α, περί δοκιμασιών αξιολόγησης προσωπικού κρίσιμων καθηκόντων κατά το στάδιο επιλογής τους, και
β) πρόσθετες προϋποθέσεις της εκάστοτε προκήρυξης.
- Οι Ειδικές Επιτροπές συγκροτούνται σε τέτοιο αριθμό ώστε να εξασφαλίζεται ότι η πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων ολοκληρώνεται αποκλειστικά εντός τριάντα (30) ημερών. Στις Επιτροπές του πρώτου εδαφίου, μετέχουν κατ’ ελάχιστον:
α) δύο (2) υπάλληλοι της εταιρείας, με θέση τουλάχιστον Διευθυντή, από τις υπηρεσίες στις οποίες υπάγονται οι θέσεις που προκηρύχθηκαν, ένας από τους οποίους ως Πρόεδρος, και
β) ένας (1) Σύμβουλος του Α.Σ.Ε.Π.
Στις Επιτροπές δύνανται να μετέχουν και μέχρι δύο (2) εξειδικευμένα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων με κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση, εφόσον η δοκιμασία πραγματοποιείται σε σύμπραξη με αυτές.».
Το νομοσχέδιο δείχνει να αγνοεί πλήρως το ρόλο των υπηρεσιών της Δ/νσης Γραμμής στην ασφάλεια της κυκλοφορίας: Των Τμημάτων Γραμμής και των Τμημάτων Μεταλλικών Κατασκευών (ΤΜΚ). Ασφαλή κυκλοφορία χωρίς συστήματα ασφαλείας με αυστηρή τήρηση του ΓΚΚ είχαμε και μπορούμε να έχουμε. Χωρίς τη σωστή λειτουργία των Τμημάτων Γραμμής και των ΤΜΚ δεν γνωρίζεις αν ένα τρένο που αναχωρεί από τον σταθμό Α θα φθάσει στον σταθμό Β. Ο συντάκτης του νομοσχεδίου προφανώς αγνοεί το πλήθος των εγκυκλίων που διέπει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και αφορά τις υπηρεσίες Γραμμής. Αλλά και τα Εγχειρίδια Καθηκόντων του Τεχνίτη Γραμμής, του Αρχιτεχνίτη Γραμμής και του Εργοδηγού Γραμμής στα οποία καταγράφεται λεπτομερώς ο τρόπος που θα πρέπει να ενεργήσει σε κάθε περίπτωση, σε οτιδήποτε υποπέσει στην αντίληψή του. Δεν είναι μόνον η συντήρηση της γραμμής, οι καθημερινές επιθεωρήσεις της γραμμής, η επιβολή βραδυποριών, είναι και ο τρόπος που θα πρέπει να αντιδράσει στα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπου ο Κανονισμός Γραμμής απαιτεί να είναι παρών, επί τόπου δηλαδή, ασχέτως κανονικού ωραρίου. Στις καταιγίδες, στις χιονοπτώσεις, στους καύσωνες που επιφέρουν στρεβλώσεις στη σιδηροδρομική γραμμή, πώς θα ενεργήσει σε μία θραύση σιδηροτροχιάς όπως και σε μία στρέβλωση. Πρόκειται για φαινόμενα καθημερινά σχεδόν που χωρίς υπερβολή στοίχειωναν τη ζωή των εργαζομένων στα Τμήματα Γραμμής. Δεν υπήρχε γιορτή και σχόλη, ούτε Χριστούγεννα ή Πάσχα. Ο καιρός κανόνιζε τη ζωή των Τεχνιτών Γραμμής και η κυκλοφορία με τα απρόοπτά της. Σε μία παρατήρηση αμαξοστοιχίας για απλό πρόβλημα της γραμμής θα έπρεπε πριν τη διέλευση της επομένης να ελεγχθεί η κατάσταση της γραμμής και να αξιολογηθεί αν θα πρέπει να επιβληθεί βραδυπορία. Ενδεικτικά σημειώνω ότι το 1991 παρασύρθηκε μεσόβαθρο της σιδηροδρομικής γέφυρας στο Κόσσυνθο της Ξάνθης και το 1996 εξ ολοκλήρου η γέφυρα του Κομψάτου Κομοτηνής μήκους 85 μ. χωρίς να κινδυνεύσει κανείς παρά τη μεγάλη κυκλοφορία εκείνης της περιόδου, διότι το προσωπικό του Τμήματος Γραμμής παρακολουθούσε την εξέλιξη του φαινομένου και έγκαιρα είχε διακόψει την κυκλοφορία των τρένων. Να σημειωθεί ότι το προσωπικό της Γραμμής δεν εργάζεται κυκλωματικά ανά 8ωρο αλλά έχει 8ωρο επί πενθήμερο και για ότι άλλο ήθελε προκύψει οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, καθημερινή ή γιορτή, θα πρέπει να επιληφθεί άμεσα. Γιαυτό το προσωπικό, οι Τεχνίτες Γραμμής. πρέπει να είναι μόνιμο. Διότι η συντήρηση της γραμμής αποτελεί τέχνη και η αντιμετώπιση συμβάντων απαιτεί εμπειρία. Θα πρέπει να γνωρίζει, από την εμπειρία του, τα επισφαλή σημεία της γραμμής ώστε να τα εποπτεύει άμεσα σε συνθήκες ακραίων φαινομένων. Θα πρέπει να μπορεί να αξιολογεί τις καταστάσεις, να ενημερώνει και σε συνεννόηση με τους εκατέρωθεν σταθμούς να επιβάλλει βραδυπορία ή ακόμη και διακοπή κυκλοφορίας. Δεν μπορώ να φανταστώ τί συμβαίνει σήμερα με ελάχιστο έως μηδενικό προσωπικό. Να σημειώσουμε ότι η δικαιοδοσία κάθε Τμήματος Γραμμής αγγίζει τα 300 km. Ποιός ελέγχει σήμερα τις μεταλλικές γέφυρες ή τις αλλαγές τροχιάς από τη στιγμή που τα δύο ΤΜΚ έχουν περάσει σχεδόν στην ανυπαρξία;
Χωρίς συστήματα ασφαλείας με την τήρηση του ΓΚΚ η κυκλοφορία είναι ασφαλής, χωρίς Τμήματα Γραμμής και ΤΜΚ επανδρωμένα πλήρως, με οποιεσδήποτε συνθήκες η κυκλοφορία είναι ανασφαλής. Αποτελούν την πρώτη προϋπόθεση. Πώς υπολογίζεται το αναγκαιούν προσωπικό; Με το Ημερολόγιο Πρόγραμμα που μας κληροδότησε η γαλλική SOFERAI από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 επικαιροποιημένο στις σημερινές συνθήκες..
Η διαδικασία πρόσληψης θα πρέπει να διεξάγεται αποκλειστικά από το ΑΣΕΠ χωρίς καμία παρέμβαση από τον ΟΣΕ και όχι μόνον ο έλεγχος νομιμότητας που θα νομιμοποιεί την πρακτική των προσλήψεων από πλευράς ΟΣΕ. Η χώρα μας δεν αντέχει τη διαδικασία των προσλήψεων μέσω συνεντεύξεων ή πρακτικής δοκιμασίας. Οι προσλήψεις κατά συρροή με μπλοκάκι των τελευταίων ετών ή οι προκηρύξεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν ανακοίνωνε τα αποτελέσματα της επιλογής και ενέπαιζε χιλιάδες υποψηφίους, μαρτυρούν του λόγου το αληθές.
Οι ανάγκες του σιδηροδρόμου δεν προκύπτουν από τη μία ημέρα στην άλλη. Είναι γνωστές και προγραμματίζονται. Γιαυτό δεν αντέχει το επιχείρημα ότι το ΑΣΕΠ καθυστερεί. Το επιχείρημα αυτό επικαλείται ουσιαστικά την προκήρυξη 1/2022 για την πρόσληψη 90 υπαλλήλων στον ΟΣΕ που δεν τελεσφόρησε. Αυτό συνέβη διότι ενεπλάκη στη διαδικασία ο ΟΣΕ με την πρακτική δοκιμασία που αξίωνε δίνοντας την εντύπωση ότι ήθελε με την πρακτική διαδικασία να μετατρέψει σε αορίστου χρόνου όσους προσέλαβε με μπλοκάκι («Οι προσλήψεις στον ΟΣΕ» Καθημερινή 4/3/2023 & Εφσυν 3/3/2023). Διότι είναι ολοφάνερο ότι στις ασκήσεις πρακτικής δοκιμασίας θα υπερτερούσαν όσοι ήδη εργάζονταν στους κλάδους των σταθμαρχών και κλειδούχων δεδομένου ότι ήσαν εξοικειωμένοι στο σιδηροδρομικό περιβάλλον έναντι των άλλων υποψηφίων. Έγραφε συγκεκριμένα η Καθημερινή στις 29 Απριλίου 2025: «Στο μεταξύ, ανοίγει ο δρόμος ώστε μέσω της αξιολόγησης εργαζόμενοι στον ΟΣΕ με μπλοκάκι να προσληφθούν με συμβάσεις αορίστου χρόνου». ¨Με την παράκαμψη του ΑΣΕΠ ουσιαστικά νομιμοποιείται ο πελατειακός χαρακτήρας των προσλήψεων: Και όσων έγιναν με μπλοκάκι τα τελευταία χρόνια αλλά και όσων θα ακολουθήσουν. Ας αφήσουμε λοιπόν το ΑΣΕΠ να κάνει τη δουλειά του που γνωρίζει πολύ καλά με απόλυτο σεβασμό στην κρίση του. Η μεταπολιτευτική πορεία του σιδηροδρόμου απέδειξε ότι η τροχοπέδη που ακύρωσε την εξέλιξή του και οδήγησε στη διάλυσή του ήταν η αδυναμία του πολιτικού κόσμου να αποβάλλει τις παθογένειές του: Τον πελατειακό χαρακτήρα των επιλογών του σε όλα τα επίπεδα
Εφόσον προσδιοριστούν στο Άρθρο 10 οι ειδικότητες που επιτελούν «κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας» θα πρέπει να απαλειφθεί από την παράγραφο 1 του άρθρου η φράση «όπως ιδίως των ειδικοτήτων ΔΕ προσωπικού Ελιγμών ……… …….. ΠΕ και ΤΕ Μηχανικών»
Στο παρόν σχέδιο νόμου γίνεται αναφορά αποκλειστικά σε «κρίσιμα καθήκοντα» ως προς την στελέχωση του ΟΣΕ. Ωστόσο, για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, είναι απαραίτητο να αναγνωριστεί ότι το σύνολο του προσωπικού, και όχι μόνο ορισμένοι ρόλοι, συμβάλλει ουσιαστικά στη λειτουργία του ΟΣΕ.
Ειδικότερα, πέραν του προσωπικού που εκτελεί άμεσα καθήκοντα ασφάλειας υπάρχουν σημαντικές ειδικότητες όπως είναι οι Τεχνίτες γραμμής οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη συντήρηση, επιθεώρηση και αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και οι Διοικητικοί υπάλληλοι, οι οποίοι εξασφαλίζουν τη λειτουργική συνέχεια και την τήρηση διαδικασιών διαδραματίζοντας υποστηρικτικό αλλά κρίσιμο ρόλο για την λειτουργία του οργανισμού.
Συνεπώς, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών χωρίς ταυτόχρονη πρόβλεψη και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού που καλείται να τις λειτουργήσει, να τις συντηρήσει και να τις διαχειριστεί.
Στους συνοριακούς σιδηροδρομικούς σταθμούς (border stations), η ειδικότητα του Τεχνικού Επιθεωρητή Αμαξοστοιχιών —ή αντίστοιχου τεχνικού ελέγχου— συνήθως ανήκει και ασκείται από προσωπικό που υπάγεται στον κρατικό φορέα ή στον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής του εκάστοτε κράτους. Αυτό συμβαίνει γιατί οι συνοριακοί σταθμοί είναι σημεία όπου γίνεται η αλλαγή ευθύνης μεταξύ δύο εθνικών σιδηροδρομικών δικτύων, και απαιτείται αυστηρός τεχνικός και διοικητικός έλεγχος για τη διασφάλιση της συμβατότητας και της ασφάλειας σύμφωνα με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Ειδικότερα, σε εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών (όπως οι EU 2016/796 και EU 2018/762), κάθε κράτος είναι υπεύθυνο να διασφαλίζει ότι οι αμαξοστοιχίες που εισέρχονται στο έδαφός του πληρούν τις απαιτήσεις ασφαλείας. Αυτό περιλαμβάνει και τον έλεγχο από τεχνικούς επιθεωρητές, οι οποίοι λειτουργούν ως αντιπρόσωποι του κράτους ή του εθνικού διαχειριστή υποδομής (Infrastructure Manager), όπως ο ΟΣΕ στην Ελλάδα ή η DB Netz στη Γερμανία.
Συνεπώς, στους συνοριακούς σταθμούς, ο ρόλος του Τεχνικού Επιθεωρητή είναι ακόμα πιο κρίσιμος και σαφώς τελεί υπό την ευθύνη του κράτους, για λόγους εθνικής ασφάλειας, κανονιστικής συμμόρφωσης και διαλειτουργικότητας.
Οι τεχνίτες γραμμής και οι τεχνίτες βαρέων οχημάτων είναι άκρως απαραίτητοι και σημαντικοί κλάδοι για την λειτουργία του σιδηροδρόμου. Πώς γίνεται οι τεχνίτες γραμμής που επεμβαίνουν στο πεδίο άμεσα , στην καθημερινή συντήρηση της επιδομης, σε καταστροφές, σε ελέγχους για την ασφάλεια των δρομολογίων να μην αναφέρονται ως κρίσιμο καθήκον ;; Ο σιδηρόδρομος πρέπει να οργανωθεί με όλους τους τεχνίτες και όχι μονομερώς.
Πρέπει να αναφέρουμε πως οι τεχνίτες γραμμής έχουν παρα πολυ σημαντικο ρόλο στην κατασκευή και την συντήρηση του ελληνικού σιδηροδρόμου όπου εργάζονται στο εξωτερικό περιβάλλον σε όλες τις συνθήκες και δεν αναφέρονται πουθενά
Στις κρισιμες ειδικοτητες πρεπει να συμπεριληφθουν και οι τεχνιτες γραμμης και συντηρησης του δικτυου ! Ειναι ακρως απαραιτητοι για τις καθημερινες βλαβες (πχ κλειδια αλλαγων κατευθυνσης)που προκυπτουν στη γραμμη καθημερινα και εχουν αμεση σχεση με την ομαλη κυκλοφορια
Τεχνίτες γραμμής και συντήρηση μηχανημάτων έργου είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την συντήρηση του δεν καταλαβαίνω τα κριτήρια που τέθηκαν και υπό ποιες σκέψεις κρίθηκαν μόνο αυτές οι ειδικότητες ως απαραίτητες και πρώτης γραμμής ότι έκτακτο και να συμβαίνει 24 στα 7 είναι απαραίτητοι όλοι για την υποστήριξη του δικτύου κα την επαναφορά του σε ασφαλή και ομαλή λειτουργία!
Δεν υπαρχει καμια αναφορα στα τμηματα γραμμης και τον τεχνικο κλαδο τα οποια επεμβαινουν αμεσα για την ομαλη λειτουργεια των τρενων και των δρομολογιων οπως πχ τα κλειδια στις γραμμες που οταν υπαρξει βλαβη ( που ειναι καθημερινο φαινομενο) σε αυτα δεν μπορει να συνεχιστει η κανονικη κυκλοφορια!Πρεπει οπωσδηποτε να συμπεριληφθει στις κρισιμες ειδικοτητες του νεου σιδηροδρομου διοτι υπαρχει και συνεχεις ελλειψη προσωπικου λογο συνεχων συνταξιοδοτησεων !
Η διαδικασία αυτή είναι απολύτως αναγκαία για την κάλυψη κρίσιμων κενών και αποτελεί μια πολύ θετική πρωτοβουλία που αντιμετωπίζει ένα χρόνιο πρόβλημα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να εξεταστεί και η ενίσχυση και άλλων ειδικοτήτων, οι οποίες επηρεάζουν έμμεσα αλλά ουσιαστικά την ασφάλεια και τη συνολική λειτουργικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος, όπως οι ειδικότητες διοικητικού προσωπικού, πληροφορικής, ανθρωπίνου δυναμικού, ελέγχου ποιότητας, ασφάλειας, διαχείρισης έργων καθώς και το προσωπικό για την λειτουργία της εκπαίδευσης προσωπικού. Χωρίς αυτές, η συνολική προσπάθεια μετασχηματισμού δεν μπορεί να υλοποιηθεί αποτελεσματικά.
Ο τεχνικός κλάδος αποτελείται και από τεχνίτες γραμμής. Είναι αυτοί που επεμβαίνουν άμεσα σε καταστροφές και βλάβες της υποδομής. Πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση ελέγχους της ασφάλειας των γραμμών τόσο σε τουριστικα δρομολόγια όσο και στο υπόλοιπο δίκτυο. Θα πρέπει να συμπεριληφθούν στα κρίσιμα καθήκοντα και να υπολογίζονται ισάξια με όλες τις άλλες ειδικότητες που θεωρούνται κρίσιμες.
Οι τεχνίτες γραμμής είναι αυτοί που κρατάνε τις γραμμές σε λειτουργία υπό δύσκολες συνθήκες, όπως στην πλημμύρα στις σήραγγες των Τεμπών και σε αποκατάσταση όλων γραμμών από κατολισθήσεις, αποξήλωση και στρώση σιδηροτροχιών και γενικές σιδηροδρομικές εργασίες. Πώς γίνεται αυτός ο κλάδος να μην συμπεριλαμβάνεται στα κρίσιμα καθήκοντα όντας η «πρώτη γραμμή» του σιδηροδρόμου;;;
Σε αυτό το άρθρο θα πρέπει να επισημαίνουμε την
ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ αναφοράς στην ειδικότητα του Τεχνικού Επιθεωρητή Αμαξοστοιχιών (ή
Επισκέπτη).
Η ειδικότητα αυτή είναι αποδεδειγμένα καίρια για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, και
τεκμηριώνεται με τα εξής:
1. Άμεση Σχέση με την Ασφαλή Κυκλοφορία
Ο Τεχνικός Επιθεωρητής είναι υπεύθυνος για:
– Τον προελέγχο της τεχνικής κατάστασης των συρμών πριν την κυκλοφορία τους καθώς και τον οπτικοακουστικό έλεγχο κατά την άφιξη.
– Τον έλεγχο των συστημάτων φρένων, τροχαίου υλικού και συνδέσμων.
– Την επισήμανση και αποτροπή επικίνδυνης κυκλοφορίας.
– Τον έλεγχο της φόρτωσης σε εμπορικούς συρμούς σύμφωνα με τους εκάστοτε κανονισμούς.
Παρατηρείται ότι, στο πλαίσιο των κρίσιμων καθηκόντων, δεν γίνεται καμία αναφορά στους τεχνίτες γραμμής.
Τα τμήματα γραμμής, που απαρτίζονται από τεχνίτες και εργάτες, επιχειρούν άμεσα στο πεδίο, υπό αντίξοες συνθήκες και παντός καιρού, για να διατηρούν τις σιδηροδρομικές γραμμές ανοιχτές και λειτουργικές.
Η συμβολή τους στη συντήρηση της υποδομής και στη σιδηροδρομική ασφάλεια είναι καθοριστική και διαρκής. Αποτελούν την πρώτη γραμμή επέμβασης σε βλάβες, εκτροχιασμούς, πλημμύρες και φυσικές καταστροφές.
Στο πλαίσιο της ορθολογικής και δίκαιης αναδιοργάνωσης, είναι απαραίτητο ο κλάδος των τεχνιτών γραμμής να ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ.
Η παράλειψη αυτή αδικεί εργαζόμενους που αποτελούν βασικό πυλώνα λειτουργίας του σιδηροδρόμου.
Παρατηρείται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στην προκήρυξη οι διοικητικοί υπάλληλοι. Το διοικητικό προσωπικό αποτελεί αναπόσπαστο και κρίσιμο μέρος της εύρυθμης λειτουργίας και της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας. Χωρίς την οργανωμένη και επαρκώς στελεχωμένη διοικητική υποστήριξη, η εφαρμογή των στρατηγικών στόχων, ο έλεγχος ποιότητας, η υποστήριξη των τεχνικών και λειτουργικών τομέων καθώς και η εξυπηρέτηση των πολιτών και των συνεργατών καθίστανται ανεπαρκείς.
Ιδίως σε μια περίοδο που ο σιδηρόδρομος καλείται να διαδραματίσει αναβαθμισμένο ρόλο στις μεταφορές και στη βιώσιμη ανάπτυξη, είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός όλων των υπηρεσιών. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την ενεργή συμμετοχή του διοικητικού προσωπικού.
Παρατηρείται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στην προκύρηξη οι διοικητικοί υπάλληλοι.
Ο συγκεκριμένος κλάδος είναι απαραίτητος για την ομαλή λειτουργία,την υποστήριξη και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος.Χωρις το αναγκαίο διοικητικό υπόβαθρο, δε μπορεί να επιτευχθεί ο συνολικός εκσυγχρονισμός του σιδηρόδρομου στη νέα εποχή.
Γιατί λείπουν από τα κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας οι τεχνίτες γραμμής ; Αυτοί οι άνθρωποι ανά τα χρόνια αποτελούσαν και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του σιδηροδρόμου. Επίσης είναι η βάση για να υπάρχουν και οι υπόλοιπες θέσεις εργασίας στο σιδηρόδρομο. Χωρίς τη γραμμή με τους ανθρώπους της δεν υπάρχει δίκτυο .