Αρχική Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών...Άρθρο 4 Δημιουργία Μητρώου Σιδηροδρομικών ΔεδομένωνΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ | 24 Ιουνίου 2025, 18:26
Το εν λόγω άρθρο προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία νέας εφαρμογής που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και στοιχεία που θα έπρεπε σήμερα να είναι ήδη καταχωρημένα σε Ευρωπαϊκές βάσεις δεδομένων. Συγκεκριμένα: -στοιχεία των σταθερών εγκαταστάσεων του δικτύου μας, που αντιστοιχούν στα εδάφια γ) και στ) του άρθρου 4, θα έπρεπε να καταχωρούνται με ευθύνη του Διαχειριστή Υποδομής στο "Μητρώο Υποδομής" (RINF), σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν.4632/2019. Οι προδιαγραφές για την καταχώρηση στο RINF περιλαμβάνονται στον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2019/777, όπως έχει τροποποιηθεί με τον Εκτ. Καν. (ΕΕ) 2023/1694. Με το παρόν άρθρο του νομοσχεδίου, δημιουργείται μία νέα εθνική εφαρμογή με τα ίδια στοιχεία με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή, χωρίς να ξέρουμε αν τουλάχιστον θα υπάρχει τρόπος αυτόματης μετάβασης των στοιχείων στην ευρωπαϊκή εφαρμογή (που είναι υποχρεωτική για όλα τα κράτη-μέλη). -στοιχεία που αφορούν στα οχήματα, (εδάφιο δ και ε του άρθρου 4 του παρόντος νομοσχεδίου) πρέπει επίσης, να καταχωρούνται, σύμφωνα με το άρθρο 46 του Ν. 4632/2019 στο εθνικό μητρώο οχημάτων, μέχρι τη πλήρη λειτουργία του Ευρωπαϊκού μητρώου οχημάτων (ήτοι την 16-6-2024, σύμφωνα με τη παρ. 5 του άρθρου 8 της Εκτελεστικής Απόφασης (ΕΕ) 2018/1614). Από αυτή την ημερομηνία και μετά, η χρήση της ευρωπαϊκής εφαρμογής είναι υποχρεωτική! Επίσης υπάρχει το "Ευρωπαϊκό μητρώο εγκεκριμένων τύπων σιδ/κών οχημάτων", σύμφωνα με το άρθρο 24 του Ν.4632, που ενημερώνει και τηρεί ο ERA, οι προδιαγραφές του οποίου ορίζονται στην Εκτελεστική Απόφαση 2011/665/ΕΕ, όπως ισχύει σήμερα. Συνοψίζοντας, φαίνεται να μην έχει ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν ήδη παρόμοιες ευρωπαϊκές εφαρμογές, υποχρεωτικής εφαρμογής για τη χώρα μας και προστίθεται πολυπλοκότητα, ενώ απαιτούνται περισσότεροι πόροι για την τήρηση των υπαρχόντων ευρωπαϊκών και νεοσύστατων, με τον παρόντα νόμο, εθνικών εφαρμογών.