• Σχόλιο του χρήστη 'Μακροδημόπουλος Δημήτρης' | 26 Ιουνίου 2025, 01:17

    Η εντύπωση που δημιουργεί το συγκεκριμένο άρθρο είναι ότι από όσα αναφέρει, όλα τίθενται για πρώτη φορά και τίποτα δεν υφίστατο. Στα 33 χρόνια που εργάστηκα διαπίστωσα ότι η μεγάλη πλειοψηφία του προσωπικού διακρίνονταν για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που το χαρακτήριζε και την αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση των Κανονισμών, ασχέτως τυπικών προσόντων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΤΕΙ, ΑΕΙ). Στα Τμήματα Γραμμής όπου βίωσα τον σιδηρόδρομο ήταν έκδηλη η αγωνία για την ασφάλεια της κυκλοφορίας κάτω από δυσμενέστατες συνθήκες. Τότε πώς φθάσαμε έως εδώ; Αν η κυβέρνηση θέλει να υλοποιήσει με επιτυχία όσα ευαγγελίζεται στο παρόν άρθρο, όπως και η κάθε κυβέρνηση, θα πρέπει πρώτα να αντιμετωπίσει ριζικά τις παθογένειες που οδήγησαν τον σιδηρόδρομο σε συνθήκες διάλυσης Η βασική αιτία εστιάζεται στον λαϊκισμό και στο πελατειακό χαρακτήρα της λειτουργίας του σιδηροδρόμου σε όλα τα επίπεδα. Προαγωγές, χαριστικές προαγωγές εκτός υπηρεσιακών αναγκών ως επί το πλείστον με ΑΚΑΒ που διασφάλιζαν υψηλότερες αποδοχές και συντάξεις, μεταθέσεις, ευνοϊκές τοποθετήσεις και ιδιαίτερα οι χιλιάδες μετατάξεις αντί νέων προσλήψεων, τα πάντα δηλαδή, εντάσσονταν στη ρουσφετολογική λογική. Αν το συνδικαλιστικό κίνημα ήταν υγιές οπωσδήποτε θα τροχοπεδούσε την πορεία του σιδηροδρόμου προς τη διάλυση αλλά η πλειοψηφία εκφυλίστηκε μέσα από όλα αυτά και διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στο παρελθόν που βίωσα. Αποτελούσε μάλιστα απήχηση των κομμάτων μέσα στον σιδηρόδρομο και τελούσε υπό την προστασία τους. Ποιά είναι σήμερα η κατάσταση; Το μπαράζ των αυθαίρετων και ρουσφετολογικών μαζικών προσλήψεων με μπλοκάκι στον ΟΣΕ ή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) που προκήρυσσε θέσεις αλλά ποτέ δεν ανακοίνωνε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης εμπαίζοντας χιλιάδες υποψήφιους κάθε φορά, ποτέ δεν έχει ξανασυμβεί σε αυτόν τον βαθμό. Χάνοντας έτσι ο σιδηρόδρομος τη δυνατότητα να στελεχωθεί με άριστο προσωπικό με αξιοκρατικά κριτήρια μέσω του ΑΣΕΠ. Δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι η τραγωδία στα Τέμπη είναι αποτέλεσμα αυτής της πελατειακής λειτουργίας του σιδηροδρόμου που οδήγησε στη διάλυσή του; Αν πράγματι ο πολιτικός κόσμος της χώρας προσβλέπει σε έναν σιδηρόδρομο ασφαλή και σύγχρονο θα πρέπει πρώτα να αποβάλλει τη νοοτροπία και τις παθογένειες που τον χαρακτηρίζουν: Τον λαϊκισμό και το ρουσφέτι ως μέσον στελέχωσης και :λειτουργίας του κράτους. Διαφορετικά απλά θα συνεχίσουμε να νομοθετούμε.