• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων' | 26 Ιουνίου 2025, 03:10

    Στο άρθρο 13Δ η φράση..... "Ο Προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, διαθέτει κατάρτιση μηχανοδηγού και τουλάχιστον δεκαετή εμπειρία στο αντικείμενο αυτό" προτείνεται να διορθωθεί ως..... "Ο Προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, διαθέτει κατάρτιση μηχανοδηγού σε ό,τι αφορά την δυνατότητα πέδησης και ασφαλούς στάθμευσης της αμαξοστοιχίας και τουλάχιστον δεκαετή εμπειρία στο αντικείμενο του κλάδου Κινήσεως (προσωπικού συνοδείας αμαξοστοιχιών)" Επίσης, προτείνεται να προστεθεί ότι ...."Η στελέχωση με Προϊστάμενο Αμαξοστοιχίας, αφορά αποκλειστικά επιβατικές αμαξοστοιχίες, με εξαίρεση των ακόλουθων περιπτώσεων: (1) αμαξοστοιχιών που εκτελούν δρομολόγια προαστιακού και τοπικού χαρακτήρα, όπως αυτά καθορίζονται από τον Διαχειριστή Υποδομής (Διεύθυνση Κυκλοφορίας) στο Εγκεκριμένο Πρόγραμμα Κυκλοφορίας Τακτικών και Περιοδικών Αμαξοστοιχιών και θα τεθούν υπόψη της Σ.Ε. (2) αμαξοστοιχιών που εκτελούν τακτικά, περιοδικά ή έκτακτα δρομολόγια στις γραμμές που έχουν χαρακτηριστεί από το ΔΣ του Διαχειριστή Υποδομής ως "Τοπικές, Τουριστικές και Ιστορικές Γραμμές". Επιπλέον, δεδομένων των προτεινόμενων νέων συστημάτων και δομών και με στόχο την αποφυγή επικαλύψεων αρμοδιοτήτων, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη για ύπαρξη προϊσταμένου αμαξοστοιχίας θα πρέπει να παραμείνει ως υποχρεωτική έως ότου λειτουργήσουν πλήρως τα σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης και επικοινωνίας (ETCS, GSM-R) ή σε περιπτώσεις που αυτά τίθενται εκτός λειτουργίας για σημαντικό χρονικό διάστημα λόγω βλαβών ή σε γραμμές που δεν εφαρμόζονται τέτοια συστήματα. Εφόσον όλα τα συστήματα τηλεδιοίκησης και επικοινωνίας (ETCS, GSM-R) είναι σε λειτουργία, η κάθε Σ.Ε. να έχει την δυνατότητα να συνεχίσει την εφαρμογή του μέτρου με απόφασή της.