Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΆρθρο 32 Τελικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΩΝΑΡΑΚΗ | 1 Οκτωβρίου 2025, 12:15
|
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΩΝΑΡΑΚΗ Αν. Προϊσταμένη Λογιστικού Διεύθυνσης Οικονομικού και Εφοδιασμού ΥΠΑ 1. Τροποποίηση άρθρου 32 Τελικές διατάξεις παρ. 1 ως εξής : «1. Oι εκκρεμείς δίκες κάθε βαθμού και διαδικασίας, καθώς και οι διαιτησίες και λοιπές έννομες διαφορές, που αφορούν πράξεις, παραλείψεις ή συμβάσεις σχετιζόμενες με την αυτοτελή Υπηρεσία Πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ), συνεχίζονται ως εξής: α) Για τις δίκες όπου διάδικος ήταν το ελληνικό Δημόσιο, αυτές συνεχίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο και κάθε επιδίκαση ή καταβολή βαρύνει αποκλειστικά το ελληνικό Δημόσιο. β) Για τις δίκες όπου διάδικος ήταν η αυτοτελής Υπηρεσία Πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ), αυτές συνεχίζονται από το νεοσυσταθέν νομικό πρόσωπο δικαίου ν.π.δ.δ ΥΠΑ, το οποίο υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις δίκες αυτές.» Κατ’ άρθρο Αιτιολογική Έκθεση Υπάρχουν εκκρεμείς δίκες κάθε βαθμού και διαδικασίας, καθώς και διαιτησίες και λοιπές έννομες διαφορές, που δεν αφορούν πράξεις, παραλείψεις ή συμβάσεις για τις οποίες ήταν διάδικος η αυτοτελή Υπηρεσία Πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ), για τις οποίες οι ενάγοντες προσφεύγουν για αθέτηση συμβατικής δέσμευσης του Ελληνικού Δημοσίου και όχι της ΥΠΑ. 2. Προσθήκη επιπλέον παραγράφου άρθρου 32 Τελικές διατάξεις, ως εξής: «Ποσά συμψηφισμών με το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης (ΤΕΑΑ) της ΥΠΑ, που προέρχονται από αξιώσεις Παραχωρησιούχων από συμβάσεις παραχώρησης λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων έναντι απαιτήσεών τους από το ελληνικό δημόσιο, θα καταβάλλονται στη συνέχεια ως επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στον προϋπολογισμό της ΥΠΑ». Κατ’ άρθρο Αιτιολογική Έκθεση Η συγκεκριμένη διάταξη κρίνεται σκόπιμη, ώστε να μην απομειωθούν τα έσοδα της ΥΠΑ από τους όρους της σύμβασης παραχώρησης με τη Fraport (άρθρο 44 αυτής), αλλά και τυχόν αντίστοιχους όρους που μπορεί να θεσπιστούν σε μελλοντικές συμβάσεις Παραχώρησης, για τις οποίες (όπως και στη σύμβαση με τη Fraport) αντισυμβαλλόμενος είναι το ελληνικό δημόσιο. Η ρύθμιση αποκαθιστά την ισορροπία στις σχέσεις μεταξύ παραχωρησιούχου και Δημοσίου, διασφαλίζει την ομαλή εκτέλεση της Σύμβασης Παραχώρησης και προστατεύει τον δημόσιο χαρακτήρα και την οικονομική ανεξαρτησία της ΥΠΑ. Η απουσία σχετικής ρύθμισης θα οδηγούσε σε ανεπιεική και ανισόρροπη οικονομική επιβάρυνση της ΥΠΑ, στερώντας της τη δυνατότητα άσκησης των θεσμικών της αρμοδιοτήτων και θα έθετε σε κίνδυνο την οικονομική της βιωσιμότητα. Ειδικότερα και για τις δύο ως άνω τροποποιήσεις του άρθρου 32 Τελικές διατάξεις : Η μετατροπή της ΥΠΑ σε Ν.Π.Δ.Δ. δημιουργεί διαφορετικό νομικό καθεστώς, το οποίο δεν δύναται να εξομοιωθεί με εκείνο της «Κεντρικής Διοίκησης» κατά την έννοια του άρθρου 14 του Ν. 4270/2014 (Α΄ 143). Επομένως, τυχόν δυνατότητα συμψηφισμού Συμβάσεων Παραχώρησης καθώς και εκκρεμείς δίκες κάθε βαθμού και διαδικασίας, καθώς και διαιτησίες και λοιπές έννομες διαφορές, που δεν αφορούν πράξεις, παραλείψεις ή συμβάσεις για τις οποίες δεν ήταν διάδικος η αυτοτελή Υπηρεσία Πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ), αν και θεμιτές ως προς το Ελληνικό Δημόσιο, δεν μπορούν να καταλαμβάνουν και νομικά πρόσωπα που διαθέτουν ίδια νομική προσωπικότητα και οικονομική αυτοτέλεια.