• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΤΥΧΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ' | 2 Οκτωβρίου 2025, 15:46

    Αν. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Οικονομικού & Εφοδιασμού - Τροποποίηση της παρ. 1 ως εξής: «1. Oι εκκρεμείς δίκες κάθε βαθμού και διαδικασίας, καθώς και οι διαιτησίες και λοιπές έννομες διαφορές, που αφορούν πράξεις, παραλείψεις ή συμβάσεις σχετιζόμενες με την αυτοτελή Υπηρεσία Πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ), συνεχίζονται ως εξής: α) Για τις δίκες όπου διάδικος ήταν το ελληνικό Δημόσιο, αυτές συνεχίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο και κάθε επιδίκαση ή καταβολή βαρύνει αποκλειστικά το ελληνικό Δημόσιο. β) Για τις δίκες όπου διάδικος ήταν η αυτοτελής Υπηρεσία Πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ), αυτές συνεχίζονται από το νεοσυσταθέν νομικό πρόσωπο δικαίου ν.π.δ.δ ΥΠΑ, το οποίο υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις δίκες αυτές.». Υπάρχουν εκκρεμείς κάθε βαθμού και διαδικασίας, καθώς και διαιτησίες και λοιπές έννομες διαφορές, που δεν αφορούν πράξεις, παραλείψεις ή συμβάσεις για τις οποίες ήταν διάδικος η αυτοτελής Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), για τις οποίες οι ενάγοντες προσφεύγουν για αθέτηση συμβατικής δέσμευσης του Ελληνικού Δημοσίου και όχι της ΥΠΑ, εκτιμώμενου ποσού επιδίκασης άνω των 89.000.000,00 ευρώ (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά). - Προσθήκη επιπλέον παραγράφου στο άρθρο 32 ως εξής: «Ποσά συμψηφισμών με Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης (ΤΕΑΑ) της ΥΠΑ, που προέρχονται από αξιώσεις παραχωρησιούχων από συμβάσεις παραχώρησης λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων έναντι απαιτήσεών τους από το ελληνικό δημόσιο, θα καταβάλλονται στη συνέχεια ως επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στον προϋπολογισμό της ΥΠΑ». Με την προτεινόμενη διάταξη ρυθμίζεται ειδικώς το δικαίωμα συμψηφισμού της παραχωρησιούχου εταιρείας που εκμεταλλεύεται τους δεκατέσσερις (14) περιφερειακούς αερολιμένες δυνάμει της από 14.12.2015 Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με τον Ν. 4389/2016 (Α΄ 94). Η συγκεκριμένη διάταξη κρίνεται σκόπιμη, ώστε να μην απομειωθούν τα έσοδα της ΥΠΑ από τους όρους της σύμβασης παραχώρησης με τη Fraport (άρθρο 44 αυτής), αλλά και τυχόν αντίστοιχους όρους που μπορεί να θεσπιστούν σε μελλοντικές συμβάσεις, για τις οποίες (όπως και στη σύμβαση με τη Fraport) αντισυμβαλλόμενος είναι το ελληνικό δημόσιο. Η ρύθμιση αποκαθιστά την ισορροπία στις σχέσεις μεταξύ παραχωρησιούχου και Δημοσίου, διασφαλίζει την ομαλή εκτέλεση της Σύμβασης Παραχώρησης και προστατεύει τον δημόσιο χαρακτήρα και την οικονομική ανεξαρτησία της ΥΠΑ. Η απουσία σχετικής ρύθμισης θα οδηγούσε σε ανεπιεική και ανισόρροπη οικονομική επιβάρυνση της ΥΠΑ, στερώντας της τη δυνατότητα άσκησης των θεσμικών της αρμοδιοτήτων και θα έθετε σε κίνδυνο την οικονομική της βιωσιμότητα. -Η παρ. 3, να διαμορφωθεί ως εξής: 3. Το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου της παρ. 1 του άρθρου 4, μετά από την κατάργηση της αυτοτελούς υπηρεσίας «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», είναι ο αρμόδιος φορέας για τη διαχείριση των παρακάτω λογαριασμών: α) των λογαριασμών Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος, συμπεριλαμβανομένου του λογαριασμού με αριθμό 234332/5 και τίτλο «Ποσοστά Τέλους Ανάπτυξης Αεροδρομίου Σπάτων (Τ.Α.Α.Σ) και Τέλους Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων (ΤΑΕΑ) υπέρ Υ.Π.Α.», με την επιφύλαξη των διατάξεων της υπό στοιχεία 2/87499/ΔΛΤΠ/19/24.12.2019 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών «Άνοιγμα ειδικού λογαριασμού με τίτλο «Ταμείο Ανάπτυξης Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου» στην Τράπεζα της Ελλάδος» (Β’ 4754), β) του λογαριασμού με αριθμό 23/200552 και τίτλο «Έσοδα από τέλος ΑΜΕΑ», γ) του λογαριασμού 232 που αφορά στη διαχείριση παγίας προκαταβολής της Υ.Π.Α. και δ) του λογαριασμού 234134/5 με τίτλο «Λογαριασμός Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» Το υπόλοιπο των λογαριασμών των περ. α) έως γ) δ) και τα λοιπά ποσά σε κωδικούς του Δημοσίου από τα ανωτέρω έσοδα της καταργούμενης αυτοτελούς υπηρεσίας «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» δεν μηδενίζεται και μεταφέρεται στους νέους λογαριασμούς του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου της παρ. 1 του άρθρου 4. Μετά την ως άνω μεταφορά, οι λογαριασμοί των περ. α) έως γ) δ) καταργούνται. Το υπόλοιπο του λογαριασμού της περ. α) διατίθεται για την κάλυψη αναγκών λειτουργίας, επενδύσεων, ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού υποδομών αερολιμένων, εκπαίδευσης, μελετών, παροχής υπηρεσιών συμβούλων, καθώς και για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών της Υ.Π.Α. Το υπόλοιπο του λογαριασμού της περ. δ) διατίθεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση αποζημιώσεων του προσωπικού της Υ.Π.Α., καθώς και για την κάλυψη του λειτουργικού και επενδυτικού της κόστους. Προφανώς εκ παραδρομής δεν αναγράφεται ότι ο λογαριασμός της περίπτωσης δ), δεν μηδενίζεται και μεταφέρεται σε νέο λογαριασμό του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου της παρ. 1 του άρθρου 4 και ότι μετά την ως άνω μεταφορά, καταργείται. Η διόρθωση είναι απαραίτητη δεδομένου ότι στον λογαριασμό της περίπτωσης δ) κατατίθενται έσοδα από Τέλη Χρήσης Αερολιμένων, μισθώματα κτλ και είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι όλα τα έσοδα θα μεταφερθούν στο Ν.Π.Δ.Δ. ΥΠΑ. - Στην παρ. 6 να προστεθεί εδάφιο ως εξής: «Σε περίπτωση που η έναρξη λειτουργίας του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ξεκινήσει κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2026, το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου θα συντάξει και θα εκτελέσει τον προϋπολογισμό του από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του νομικού προσώπου». Η εν λόγω προσθήκη προτείνεται για την κάλυψη του ενδεχομένου της λειτουργίας της ΥΠΑ ως νπδδ κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2026 και όχι από 01/01/2026.-