• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ' | 6 Οκτωβρίου 2025, 13:09

    Η διατύπωση του άρθρου 5 χρειάζεται περαιτέρω αποσαφήνιση, ώστε να αντικατοπτρίζει πλήρως τον επιχειρησιακό, τεχνικό και ρυθμιστικό ρόλο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις υποχρεώσεις της χώρας έναντι της EUROCONTROL και του EASA. Θα πρέπει να : 1. Να γίνει ρητή αναφορά στις λειτουργίες διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και χωρητικότητας (ATFM/ATFCM), καθώς και στο ρόλο της ΥΠΑ ως εθνικού παρόχου υπηρεσιών ANSP, όπως προβλέπεται από το Κανονιστικό Πλαίσιο του Single European Sky (Reg. (EU) 549/2004, 550/2004 και 2019/123). 2. Να προστεθεί ότι η ΥΠΑ ασκεί καθήκοντα συντονισμού και επίβλεψης των λειτουργιών ATM/CNS, με βάση τα εγκεκριμένα Safety Management Systems και Quality Systems που διαθέτει, ώστε να διασφαλίζεται η ενιαία επιχειρησιακή εποπτεία σε όλα τα επίπεδα (στρατηγικό, προ-τακτικό, τακτικό). 3. Να αποσαφηνιστεί ότι η ΥΠΑ αποτελεί τον μοναδικό πιστοποιημένο πάροχο υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας (ATC/ATM) στη χώρα, σύμφωνα με τα ισχύοντα πρότυπα του EASA και της ICAO.