Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ Άρθρο 28 Μετατάξεις υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Γραμματικός Κωνσταντίνος | 7 Οκτωβρίου 2025, 11:56




Σε τι εξυπηρετεί η απαγόρευση μετατάξεων, μεταθέσεων ή αποσπάσεων σε παραχωρημένους αερολιμένες, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας; Να διασαφηνιστεί ποιοι κλάδοι εννοούνται. Πως θα γίνεται η αναπλήρωση των υπαλλήλων που αποχωρούν; Μέσω ΑΣΕΠ; Το διοικητικό-οικονομικό προσωπικό και το τεχνικό προσωπικό είναι άκρως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία των παραχωρημένων αερολιμένων και πρέπει να αναπληρώνεται. Ειδικά η Ρόδος, διαθέτει πολυάριθμο προσωπικό αεροναυτιλίας και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και βοηθήματα αεροναυτιλίας σε τουλάχιστον 5 περιοχές εκτός αερολιμένα αλλά και εντός αερολιμένα. Αυτό σημαίνει αυξημένο όγκο διαχείρισης θεμάτων προσωπικού (γραμματεία), οικονομικής διαχείρισης (συμβάσεις, αναθέσεις, ΧΕΠ, παγία προκαταβολή) συνεχείς μετακινήσεις, οχήματα, αδιάλειπτη προμήθεια καυσίμων οχημάτων και Η/Ζ, διαχείριση και προμήθεια υλικών κ.τ.λ. Επίσης η Ρόδος πραγματοποιεί συνεχώς ολιγοήμερες μετακινήσεις προσωπικού σε άλλους αερολιμένες για αντιμετώπιση βλαβών αλλά και πιο μακροχρόνιες μετακινήσεις για υποστήριξη άλλων αερολιμένων. Οι αυξημένες μετακινήσεις που έχουν παγιωθεί στην υπηρεσία, δημιουργούν τεράστιο όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών και απαιτούν συνολικά περισσότερες εργατοώρες. Χωρίς ηλεκτρολόγο, πώς θα αντιμετωπιστούν οι βλάβες στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις; Χωρίς μηχανολόγο, πώς θα λειτουργήσουν τα Η/Ζ; Ποιος θα γεμίσει τις δεξαμενές με καύσιμα; Χωρίς οικονομικό-διοικητικό, ποιος θα φροντίσει για τη σύναψη σύμβασης για τα καύσιμα που θα βάλει το όχημα που θα οδηγήσει ο οδηγός που θα πάρει τον ηλεκτρονικό, τον ηλεκτρολόγο, το ψυκτικό και το μηχανολόγο στο ραντάρ; Ποιος θα πληρώσει τα τιμολόγια; Πώς θα αγοράσει ο ηλεκτρονικός υλικά για έκτακτη ανάγκη από την παγία; Ποιος θα κινήσει τις διαδικασίες; Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι είμαστε οι κρίκοι μίας αλυσίδας και η λύση είναι η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων και όχι οι αεροναυτιλιακές ταμπέλες. Ας γίνει κατανοητό ότι κάποια πράγματα δε γίνονται αυτόματα, αλλά υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι που μεριμνούν αθόρυβα για την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας, η γύμνια της οποίας θα αποκαλυφθεί με την επιδιωκόμενη διάλυση της περιφέρειας και την άγνοια του αντικειμένου κάποιων παραχωρημένων αερολιμένων, όπως της Ρόδου. Προτείνεται να καταργηθεί το εν λόγω εδάφιο και να λαμβάνονται υπόψιν οι διαχρονικές ανάγκες σε προσωπικό του εκάστοτε αερολιμένα, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του και τις διατάξεις του δημοσίου που ισχύουν για αυτές τις περιπτώσεις.