- Οι μετατάξεις του προσωπικού της Υ.Π.Α. διενεργούνται σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α΄ 224).
- Όσοι υπάλληλοι μετατάσσονται σε αερολιμένες που τελούν υπό τη διαχείριση της Υ.Π.Α. παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης για τουλάχιστον δέκα (10) έτη. Μετατάξεις, μεταθέσεις ή αποσπάσεις σε παραχωρημένους αερολιμένες δεν επιτρέπονται, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ Άρθρο 28 Μετατάξεις υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ Άρθρο 28 Μετατάξεις υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ – ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ Ν.Π.Δ.Δ. – ΣΚΟΠΟΣ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΕΔΡΑ – ΠΟΡΟΙ Άρθρο 4 Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» – Έδρα
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αποστολή και αρμοδιότητες Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πόροι Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 7 Όργανα διοίκησης Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 7 Όργανα διοίκησης Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συγκρότηση και θητεία Διοικητικού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Αρμοδιότητες Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 10 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Λειτουργία Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 11 Λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Υποχρεώσεις Προέδρου και μελών Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 12 Υποχρεώσεις Προέδρου και μελών Διοικητικού Συμβουλίου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προϋποθέσεις και διαδικασία επιλογής και διορισμού Διοικητή και Υποδιοικητών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 14 Αρμοδιότητες Διοικητή και Υποδιοικητών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κωλύματα διορισμού και ασυμβίβαστα μελών Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Παύση, παραίτηση και αναπλήρωση μελών Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 16 Παύση, παραίτηση και αναπλήρωση μελών Διοικητικού Συμβουλίου
- 186 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Αυτοτελές Γραφείο Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 19 Στελέχωση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης εντός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διαδικασία επιλογής προϊσταμένων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 22 Αρμοδιότητες προϊσταμένων σε αερολιμένες
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 23 Υπηρεσία ειδικού σκοπού – Συνεχής λειτουργία Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 24 Οικονομική διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 25 Επιβολή τέλους επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 89 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διαχείριση των ποσών που αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL) – Αντικατάσταση άρθρου 65 και προσθήκη παρ. 7, 8 και 9 στο άρθρο 66 του ν. 4427/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 27 Κανονισμός Έργων, Προμηθειών, Μελετών και Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ Άρθρο 28 Μετατάξεις υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 29 Εσωτερική κινητικότητα υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για εξυπηρέτηση υπηρεσιακών αναγκών
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 30 Κινητικότητα προσωπικού παραχωρημένων αερολιμένων
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ –ΤΕΛΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τελικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 33 Μεταβατικές διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 34 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Άρθρο 35 Παράταση λειτουργίας Ειδικών Υπηρεσιών Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Άρθρο 35 Παράταση λειτουργίας Ειδικών Υπηρεσιών Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 36 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Σεπτεμβρίου 2025, 17:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Οκτωβρίου 2025, 20:00
Εργαλεία
ΕκτύπωσηΣτατιστικά
5 Σχόλια 687 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7834 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών...
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξεις
- ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
- Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις




Σε τι εξυπηρετεί η απαγόρευση μετατάξεων, μεταθέσεων ή αποσπάσεων σε παραχωρημένους αερολιμένες, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας; Να διασαφηνιστεί ποιοι κλάδοι εννοούνται. Πως θα γίνεται η αναπλήρωση των υπαλλήλων που αποχωρούν; Μέσω ΑΣΕΠ;
Το διοικητικό-οικονομικό προσωπικό και το τεχνικό προσωπικό είναι άκρως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία των παραχωρημένων αερολιμένων και πρέπει να αναπληρώνεται.
Ειδικά η Ρόδος, διαθέτει πολυάριθμο προσωπικό αεροναυτιλίας και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και βοηθήματα αεροναυτιλίας σε τουλάχιστον 5 περιοχές εκτός αερολιμένα αλλά και εντός αερολιμένα. Αυτό σημαίνει αυξημένο όγκο διαχείρισης θεμάτων προσωπικού (γραμματεία), οικονομικής διαχείρισης (συμβάσεις, αναθέσεις, ΧΕΠ, παγία προκαταβολή) συνεχείς μετακινήσεις, οχήματα, αδιάλειπτη προμήθεια καυσίμων οχημάτων και Η/Ζ, διαχείριση και προμήθεια υλικών κ.τ.λ.
Επίσης η Ρόδος πραγματοποιεί συνεχώς ολιγοήμερες μετακινήσεις προσωπικού σε άλλους αερολιμένες για αντιμετώπιση βλαβών αλλά και πιο μακροχρόνιες μετακινήσεις για υποστήριξη άλλων αερολιμένων. Οι αυξημένες μετακινήσεις που έχουν παγιωθεί στην υπηρεσία, δημιουργούν τεράστιο όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών και απαιτούν συνολικά περισσότερες εργατοώρες.
Χωρίς ηλεκτρολόγο, πώς θα αντιμετωπιστούν οι βλάβες στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις; Χωρίς μηχανολόγο, πώς θα λειτουργήσουν τα Η/Ζ; Ποιος θα γεμίσει τις δεξαμενές με καύσιμα; Χωρίς οικονομικό-διοικητικό, ποιος θα φροντίσει για τη σύναψη σύμβασης για τα καύσιμα που θα βάλει το όχημα που θα οδηγήσει ο οδηγός που θα πάρει τον ηλεκτρονικό, τον ηλεκτρολόγο, το ψυκτικό και το μηχανολόγο στο ραντάρ; Ποιος θα πληρώσει τα τιμολόγια; Πώς θα αγοράσει ο ηλεκτρονικός υλικά για έκτακτη ανάγκη από την παγία; Ποιος θα κινήσει τις διαδικασίες; Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι είμαστε οι κρίκοι μίας αλυσίδας και η λύση είναι η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων και όχι οι αεροναυτιλιακές ταμπέλες.
Ας γίνει κατανοητό ότι κάποια πράγματα δε γίνονται αυτόματα, αλλά υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι που μεριμνούν αθόρυβα για την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας, η γύμνια της οποίας θα αποκαλυφθεί με την επιδιωκόμενη διάλυση της περιφέρειας και την άγνοια του αντικειμένου κάποιων παραχωρημένων αερολιμένων, όπως της Ρόδου.
Προτείνεται να καταργηθεί το εν λόγω εδάφιο και να λαμβάνονται υπόψιν οι διαχρονικές ανάγκες σε προσωπικό του εκάστοτε αερολιμένα, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του και τις διατάξεις του δημοσίου που ισχύουν για αυτές τις περιπτώσεις.
Η παρούσα διάταξη ρυθμίζει την ένταξη-μετάταξη του προσωπικού του Κλάδου Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), στο πλαίσιο της διοικητικής αναδιάρθρωσης του τομέα της πολιτικής αεροπορίας. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται ο ενιαίος εποπτικός και ρυθμιστικός ρόλος της Α.Π.Α., διασφαλίζοντας τη διοικητική συνέχεια και την προστασία των υπηρετούντων υπαλλήλων.
Προβλέπεται μεταβατική διάταξη για τον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου, ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία του έως την αντικατάστασή του από τον νέο αερολιμένα Καστελίου.
Παράλληλα, εισάγεται πρόβλεψη για μελλοντική αυτόματη δυνατότητα ένταξης των Αερολιμενικών στην Α.Π.Α. σε περίπτωση παραχώρησης της λειτουργίας των κρατικών αερολιμένων της Υ.Π.Α. σε τρίτους, ώστε να προστατευτούν τα υπηρεσιακά και εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων.
Τέλος, διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει επιδείνωση της μισθολογικής ή ασφαλιστικής τους κατάστασης και δίνεται δυνατότητα ευνοϊκότερης μεταχείρισης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κανονιστικού πλαισίου της Α.Π.Α.
Πρόταση για προσθήκη παραγράφων 3, 4, 5, 6 στο άρθρο 28
3. Το προσωπικό του Κλάδου Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) δύναται να ενταχθεί – μεταταγεί στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) κατόπιν αίτησής του, που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. Η ένταξη – μετάταξη πραγματοποιείται με την ίδια σχέση εργασίας, χωρίς επιδείνωση της μισθολογικής ή ασφαλιστικής κατάστασης του υπαλλήλου και με δυνατότητα ευνοϊκότερης μεταχείρισης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της Α.Π.Α.
4. Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 1, το προσωπικό που υπηρετεί στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» παραμένει προσωρινά στην Υ.Π.Α. έως τις 28 Φεβρουαρίου 2027, ημερομηνία κατά την οποία προβλέπεται η παύση λειτουργίας του εν λόγω αερολιμένα και η έναρξη λειτουργίας του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Καστελίου. Το προσωπικό αυτό θεωρείται μεταταγμένο στην Α.Π.Α. και αποσπασμένο στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών και διατηρεί στο ακέραιο όλα τα υπηρεσιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά του δικαιώματα. Μετά την ημερομηνία αυτή, το προσωπικό εντάσσεται αυτοδικαίως στην Α.Π.Α., σύμφωνα με την παράγραφο 1.
5. Σε περίπτωση παραχώρησης της λειτουργίας κρατικών αερολιμένων της Υ.Π.Α. σε τρίτους, με οποιαδήποτε μορφή σύμβασης ή διαγωνιστικής διαδικασίας (παραχώρηση, ΣΔΙΤ, σύμβαση διαχείρισης ή άλλης μορφής), το προσωπικό του Κλάδου Αερολιμενικών δύναται να ενταχθεί στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), κατόπιν αίτησής του, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Η ένταξη γίνεται χωρίς επιδείνωση της μισθολογικής ή ασφαλιστικής κατάστασης και με δυνατότητα ευνοϊκότερης μεταχείρισης σύμφωνα με τις προβλέψεις του κανονιστικού πλαισίου της Α.Π.Α.
6. Οι υπάλληλοι που εντάσσονται-μετατάσσονται στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας σύμφωνα με την παρούσα, συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντά τους στον ίδιο τόπο υπηρεσίας, δηλαδή στους αντίστοιχους κρατικούς αερολιμένες όπου υπηρετούσαν κατά το χρόνο της ένταξης. Για τον σκοπό αυτόν, με απόφαση του Διοικητή της Α.Π.Α., δύνανται να συνιστώνται Τοπικές Αεροπορικές Αρχές Αεροδρομίων ή άλλες αποκεντρωμένες μονάδες της Α.Π.Α., για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και την εποπτεία της πολιτικής αεροπορίας σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Η διάταξη του πρώτου εδαφίου πρέπει να αποσαφηνιστεί, δεδομένου ότι ο όρος «μονάδα» μπορεί να έχει πολλαπλές ερμηνείες καθώς αναφέρεται σε διάφορα επίπεδα της δομής (όπως σε τμήμα ή γραφείο του αερολιμένα ή σε cluster αερολιμένων), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο παρόν σχέδιο νόμου.
Ως εκ τούτου και προκειμένου να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικότερα ο σκοπός της παρούσας διάταξης με την υποχρεωτική παραμονή του υπαλλήλου που μετατάσσεται στον συγκεκριμένο αερολιμένα στον οποίο αιτήθηκε τη μετάταξη για να εξυπηρετήσει επείγουσες και επιτακτικές ανάγκες, προτείνεται ο όρος «μονάδα» να αντικατασταθεί με τον όρο «αερολιμένα», δηλαδή όπου αναφέρεται «… παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης…» να αντικατασταθεί ως εξής: «… παραμένουν στον αερολιμένα τοποθέτησης…».
Στο δεύτερο εδάφιο η φράση «… που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» δεν αποσαφηνίζει τους συγκεκριμένους κλάδους και τις ειδικότητες στους οποίους θα είναι δυνατές οι μετατάξεις, με αποτέλεσμα η εφαρμογή της διάταξης να καθίσταται δυσχερής.
Όπου αναφέρεται «… παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης…» να αντικατασταθεί ως εξής: «… παραμένουν στον αερολιμένα τοποθέτησης…».
Ο όρος «μονάδα» μπορεί να αναφέρεται σε συγκεκριμένο τμήμα ή γραφείο του αερολιμένα.
Όπου αναφέρεται «σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» να αντικατασταθεί ως εξής : «ανήκουν στην αεροναυτιλία».
Με τη φράση «… που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» δεν αποσαφηνίζονται οι συγκεκριμένοι κλάδοι και οι ειδικότητες στους οποίους θα είναι δυνατές οι μετατάξεις και αφήνει περιθώρια πολλαπλών ερμηνειών δυσχεραίνοντας την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης.
Άρθρο 28 παρ. 2 «2. Όσοι υπάλληλοι μετατάσσονται σε αερολιμένες που τελούν υπό τη διαχείριση της Υ.Π.Α. παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης για τουλάχιστον δέκα (10) έτη. Μετατάξεις, μεταθέσεις ή αποσπάσεις σε παραχωρημένους αερολιμένες δεν επιτρέπονται, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.»
1. Όπου αναφέρεται «… παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης…» να αντικατασταθεί ως εξής: «… παραμένουν στον αερολιμένα τοποθέτησης…».
Η διόρθωση προτείνεται καθώς ο όρος «μονάδα» μπορεί να αναφέρεται σε συγκεκριμένο τμήμα ή γραφείο του αερολιμένα.
2. Προτείνεται η χρήση του όρου «ανήκουν στην αεροναυτιλία» και όχι «σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας».
Η φράση «… που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» δεν αποσαφηνίζει τους συγκεκριμένους κλάδους και τις ειδικότητες στους οποίους θα είναι δυνατές οι μετατάξεις και αφήνει περιθώρια πολλαπλών ερμηνειών δυσχεραίνοντας την εφαρμογή της.