ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ Άρθρο 28 Μετατάξεις υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

  1. Οι μετατάξεις του προσωπικού της Υ.Π.Α. διενεργούνται σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α΄ 224).
  2. Όσοι υπάλληλοι μετατάσσονται σε αερολιμένες που τελούν υπό τη διαχείριση της Υ.Π.Α. παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης για τουλάχιστον δέκα (10) έτη. Μετατάξεις, μεταθέσεις ή αποσπάσεις σε παραχωρημένους αερολιμένες δεν επιτρέπονται, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
  • 7 Οκτωβρίου 2025, 11:56 | Γραμματικός Κωνσταντίνος

    Σε τι εξυπηρετεί η απαγόρευση μετατάξεων, μεταθέσεων ή αποσπάσεων σε παραχωρημένους αερολιμένες, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας; Να διασαφηνιστεί ποιοι κλάδοι εννοούνται. Πως θα γίνεται η αναπλήρωση των υπαλλήλων που αποχωρούν; Μέσω ΑΣΕΠ;
    Το διοικητικό-οικονομικό προσωπικό και το τεχνικό προσωπικό είναι άκρως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία των παραχωρημένων αερολιμένων και πρέπει να αναπληρώνεται.
    Ειδικά η Ρόδος, διαθέτει πολυάριθμο προσωπικό αεροναυτιλίας και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και βοηθήματα αεροναυτιλίας σε τουλάχιστον 5 περιοχές εκτός αερολιμένα αλλά και εντός αερολιμένα. Αυτό σημαίνει αυξημένο όγκο διαχείρισης θεμάτων προσωπικού (γραμματεία), οικονομικής διαχείρισης (συμβάσεις, αναθέσεις, ΧΕΠ, παγία προκαταβολή) συνεχείς μετακινήσεις, οχήματα, αδιάλειπτη προμήθεια καυσίμων οχημάτων και Η/Ζ, διαχείριση και προμήθεια υλικών κ.τ.λ.
    Επίσης η Ρόδος πραγματοποιεί συνεχώς ολιγοήμερες μετακινήσεις προσωπικού σε άλλους αερολιμένες για αντιμετώπιση βλαβών αλλά και πιο μακροχρόνιες μετακινήσεις για υποστήριξη άλλων αερολιμένων. Οι αυξημένες μετακινήσεις που έχουν παγιωθεί στην υπηρεσία, δημιουργούν τεράστιο όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών και απαιτούν συνολικά περισσότερες εργατοώρες.
    Χωρίς ηλεκτρολόγο, πώς θα αντιμετωπιστούν οι βλάβες στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις; Χωρίς μηχανολόγο, πώς θα λειτουργήσουν τα Η/Ζ; Ποιος θα γεμίσει τις δεξαμενές με καύσιμα; Χωρίς οικονομικό-διοικητικό, ποιος θα φροντίσει για τη σύναψη σύμβασης για τα καύσιμα που θα βάλει το όχημα που θα οδηγήσει ο οδηγός που θα πάρει τον ηλεκτρονικό, τον ηλεκτρολόγο, το ψυκτικό και το μηχανολόγο στο ραντάρ; Ποιος θα πληρώσει τα τιμολόγια; Πώς θα αγοράσει ο ηλεκτρονικός υλικά για έκτακτη ανάγκη από την παγία; Ποιος θα κινήσει τις διαδικασίες; Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι είμαστε οι κρίκοι μίας αλυσίδας και η λύση είναι η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων και όχι οι αεροναυτιλιακές ταμπέλες.
    Ας γίνει κατανοητό ότι κάποια πράγματα δε γίνονται αυτόματα, αλλά υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι που μεριμνούν αθόρυβα για την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας, η γύμνια της οποίας θα αποκαλυφθεί με την επιδιωκόμενη διάλυση της περιφέρειας και την άγνοια του αντικειμένου κάποιων παραχωρημένων αερολιμένων, όπως της Ρόδου.
    Προτείνεται να καταργηθεί το εν λόγω εδάφιο και να λαμβάνονται υπόψιν οι διαχρονικές ανάγκες σε προσωπικό του εκάστοτε αερολιμένα, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του και τις διατάξεις του δημοσίου που ισχύουν για αυτές τις περιπτώσεις.

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 11:02 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ

    Η παρούσα διάταξη ρυθμίζει την ένταξη-μετάταξη του προσωπικού του Κλάδου Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), στο πλαίσιο της διοικητικής αναδιάρθρωσης του τομέα της πολιτικής αεροπορίας. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται ο ενιαίος εποπτικός και ρυθμιστικός ρόλος της Α.Π.Α., διασφαλίζοντας τη διοικητική συνέχεια και την προστασία των υπηρετούντων υπαλλήλων.

    Προβλέπεται μεταβατική διάταξη για τον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου, ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία του έως την αντικατάστασή του από τον νέο αερολιμένα Καστελίου.

    Παράλληλα, εισάγεται πρόβλεψη για μελλοντική αυτόματη δυνατότητα ένταξης των Αερολιμενικών στην Α.Π.Α. σε περίπτωση παραχώρησης της λειτουργίας των κρατικών αερολιμένων της Υ.Π.Α. σε τρίτους, ώστε να προστατευτούν τα υπηρεσιακά και εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων.

    Τέλος, διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει επιδείνωση της μισθολογικής ή ασφαλιστικής τους κατάστασης και δίνεται δυνατότητα ευνοϊκότερης μεταχείρισης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κανονιστικού πλαισίου της Α.Π.Α.
    Πρόταση για προσθήκη παραγράφων 3, 4, 5, 6 στο άρθρο 28
    3. Το προσωπικό του Κλάδου Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) δύναται να ενταχθεί – μεταταγεί στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) κατόπιν αίτησής του, που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. Η ένταξη – μετάταξη πραγματοποιείται με την ίδια σχέση εργασίας, χωρίς επιδείνωση της μισθολογικής ή ασφαλιστικής κατάστασης του υπαλλήλου και με δυνατότητα ευνοϊκότερης μεταχείρισης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της Α.Π.Α.
    4. Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 1, το προσωπικό που υπηρετεί στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» παραμένει προσωρινά στην Υ.Π.Α. έως τις 28 Φεβρουαρίου 2027, ημερομηνία κατά την οποία προβλέπεται η παύση λειτουργίας του εν λόγω αερολιμένα και η έναρξη λειτουργίας του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Καστελίου. Το προσωπικό αυτό θεωρείται μεταταγμένο στην Α.Π.Α. και αποσπασμένο στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών και διατηρεί στο ακέραιο όλα τα υπηρεσιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά του δικαιώματα. Μετά την ημερομηνία αυτή, το προσωπικό εντάσσεται αυτοδικαίως στην Α.Π.Α., σύμφωνα με την παράγραφο 1.
    5. Σε περίπτωση παραχώρησης της λειτουργίας κρατικών αερολιμένων της Υ.Π.Α. σε τρίτους, με οποιαδήποτε μορφή σύμβασης ή διαγωνιστικής διαδικασίας (παραχώρηση, ΣΔΙΤ, σύμβαση διαχείρισης ή άλλης μορφής), το προσωπικό του Κλάδου Αερολιμενικών δύναται να ενταχθεί στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), κατόπιν αίτησής του, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Η ένταξη γίνεται χωρίς επιδείνωση της μισθολογικής ή ασφαλιστικής κατάστασης και με δυνατότητα ευνοϊκότερης μεταχείρισης σύμφωνα με τις προβλέψεις του κανονιστικού πλαισίου της Α.Π.Α.
    6. Οι υπάλληλοι που εντάσσονται-μετατάσσονται στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας σύμφωνα με την παρούσα, συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντά τους στον ίδιο τόπο υπηρεσίας, δηλαδή στους αντίστοιχους κρατικούς αερολιμένες όπου υπηρετούσαν κατά το χρόνο της ένταξης. Για τον σκοπό αυτόν, με απόφαση του Διοικητή της Α.Π.Α., δύνανται να συνιστώνται Τοπικές Αεροπορικές Αρχές Αεροδρομίων ή άλλες αποκεντρωμένες μονάδες της Α.Π.Α., για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και την εποπτεία της πολιτικής αεροπορίας σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 10:52 | ΛΟΥΙΖΑ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

    Η διάταξη του πρώτου εδαφίου πρέπει να αποσαφηνιστεί, δεδομένου ότι ο όρος «μονάδα» μπορεί να έχει πολλαπλές ερμηνείες καθώς αναφέρεται σε διάφορα επίπεδα της δομής (όπως σε τμήμα ή γραφείο του αερολιμένα ή σε cluster αερολιμένων), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο παρόν σχέδιο νόμου.

    Ως εκ τούτου και προκειμένου να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικότερα ο σκοπός της παρούσας διάταξης με την υποχρεωτική παραμονή του υπαλλήλου που μετατάσσεται στον συγκεκριμένο αερολιμένα στον οποίο αιτήθηκε τη μετάταξη για να εξυπηρετήσει επείγουσες και επιτακτικές ανάγκες, προτείνεται ο όρος «μονάδα» να αντικατασταθεί με τον όρο «αερολιμένα», δηλαδή όπου αναφέρεται «… παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης…» να αντικατασταθεί ως εξής: «… παραμένουν στον αερολιμένα τοποθέτησης…».

    Στο δεύτερο εδάφιο η φράση «… που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» δεν αποσαφηνίζει τους συγκεκριμένους κλάδους και τις ειδικότητες στους οποίους θα είναι δυνατές οι μετατάξεις, με αποτέλεσμα η εφαρμογή της διάταξης να καθίσταται δυσχερής.

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 10:45 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

    Όπου αναφέρεται «… παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης…» να αντικατασταθεί ως εξής: «… παραμένουν στον αερολιμένα τοποθέτησης…».
    Ο όρος «μονάδα» μπορεί να αναφέρεται σε συγκεκριμένο τμήμα ή γραφείο του αερολιμένα.
    Όπου αναφέρεται «σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» να αντικατασταθεί ως εξής : «ανήκουν στην αεροναυτιλία».
    Με τη φράση «… που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» δεν αποσαφηνίζονται οι συγκεκριμένοι κλάδοι και οι ειδικότητες στους οποίους θα είναι δυνατές οι μετατάξεις και αφήνει περιθώρια πολλαπλών ερμηνειών δυσχεραίνοντας την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης.

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 09:30 | ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ

    Άρθρο 28 παρ. 2 «2. Όσοι υπάλληλοι μετατάσσονται σε αερολιμένες που τελούν υπό τη διαχείριση της Υ.Π.Α. παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης για τουλάχιστον δέκα (10) έτη. Μετατάξεις, μεταθέσεις ή αποσπάσεις σε παραχωρημένους αερολιμένες δεν επιτρέπονται, πλην των κλάδων και ειδικοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.»
    1. Όπου αναφέρεται «… παραμένουν στη μονάδα τοποθέτησης…» να αντικατασταθεί ως εξής: «… παραμένουν στον αερολιμένα τοποθέτησης…».
    Η διόρθωση προτείνεται καθώς ο όρος «μονάδα» μπορεί να αναφέρεται σε συγκεκριμένο τμήμα ή γραφείο του αερολιμένα.
    2. Προτείνεται η χρήση του όρου «ανήκουν στην αεροναυτιλία» και όχι «σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας».
    Η φράση «… που σχετίζονται άμεσα με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας» δεν αποσαφηνίζει τους συγκεκριμένους κλάδους και τις ειδικότητες στους οποίους θα είναι δυνατές οι μετατάξεις και αφήνει περιθώρια πολλαπλών ερμηνειών δυσχεραίνοντας την εφαρμογή της.