• Σχόλιο του χρήστη 'Νικολας Π' | 8 Οκτωβρίου 2025, 15:41

    Στο άρθρο 17. Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, παρατηρείται η ύπαρξη / δημιουργία υπερβολικού αριθμού Τμημάτων στην ΚΥ και εν γένει στην Αττική, με παράλληλη συμπίεση και αποδιάρθρωση της περιφέρειας, περιφέρεια στην οποία συντελείτε και το κύριο έργο της Υπηρεσίας (μαζί φυσικά με το ΚΕΠΑΘ / ΚΕΠΜΑΚ) Επί παραδείγματι, τα Τμήματα των παραγράφων 17.2.αε, 17.3.βδ, (θα μπορούσε να λειτουργήσει κάλλιστα με Διακριτά Γραφεία και όχι Τμήματα) 17.4.γδ (Τμήμα Διαχείρισης Άγριας Πανίδας !!!, για ποιο λόγο και γιατί Τμήμα !!!), 17.4.γε (αυτή η υπηρεσία φυσικά και πρέπει να υπάρχει, αλλά υπό μορφή διακριτού Γραφείου σε κάθε Αερολιμένα και όχι ως Τμήμα κάπου μακριά από τις πραγματικές συνθήκες), και πολλές άλλες περιπτώσεις όπου παρατηρείτε η δημιουργία Τμημάτων που ουσιαστικά δέν υπάρχει λόγος να υπάρχουν σε μια υπηρεσία όπως η ΥΠΑ με τους σκοπούς που εξυπηρετεί (ενώ παράλληλα υποβαθμίζονται υπηρεσιακές, παραγωγικές μονάδες κυρίως στην Περιφέρεια οι οποίες αντιθέτως θα έπρεπε να αναβαθμιστούν, ιδιαίτερα από την στιγμή που υιοθετούμε την φιλοσοφία των Μητροπολιτικών Αεροδρομίων και των Clusters)   Στην Γενική Διεύθυνση Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (Communications, Navigation and Surveillance - CNS) και Συστημάτων Αεροναυτιλίας Από την στιγμή που η Υπηρεσία δημιουργεί Clusters και Ομαδοποιεί Αερολιμένες θα έπρεπε, για να αποδώσει μια τέτοια φιλοσοφία, αντιστοίχως να μετατρέψει τα Μητροπολιτικά Τμήματα σε Διευθύνσεις και να δημιουργήσει επιμέρους Τμήματα και Διακριτά Γραφεία. Η ΥΠΑ είναι Πάροχος Αεροναυτιλίας και η Αεροναυτιλία παρέχετε σε όλους τους Αερολιμένες της χώρας (παραχωρημένους και μή) και από το ΚΕΠΑΘ / ΚΕΠΜΑΚ. Αυτές οι Μονάδες θα έπρεπε να ισχυροποιηθούν να έχουν ανώτερους Προϊσταμένους και καλά ανεπτυγμένη δομή. (και να μην οδηγούμαστε σε μια υδροκέφαλη Αττικοκεντρική Κεντρική Υπηρεσία που εν τέλει θα παράγει Γραφειοκρατία, απομονωμένη από τις πραγματικές συνθήκες εργασίας, τις πραγματικές ανάγκες και προβλήματα για την παροχή του έργου της ΥΠΑ) Εφόσον η Υπηρεσία δεν προχωρήσει σε μια δομή όπως αναφέρεται ανωτέρω, θα πρέπει σε κάθε μητροπολιτικό Αερολιμένα, σε κάθε Τμήμα Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS), να συσταθούν τουλάχιστον 4 επιμέρους διακριτά Γραφεία. Ιδιαίτερα στο [17.3.βγ.vi.] Τμήμα Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Μακεδονίας, που περιλαμβάνει τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Καστοριάς και Κοζάνης (με έδρα τη Θεσσαλονίκη), θα πρέπει να συσταθούν τουλάχιστον 4 επιμέρους Διακριτά Γραφεία, στην βάση ανάπτυξης των αντίστοιχων Τμημάτων στην αντίστοιχη υπηρεσία του ΔΑΑ (η οποία αποτελεί Διεύθυνση και όχι Τμήμα) [17.3.ββ].   Παρατηρώντας τις εργασιακές θέσεις που περιγράφονται στις παραγράφους 19.4 19.6 19.7 19.8 19.10 (και σε συνάρτηση με την σύσταση διαφόρων νέων άμεσα ή μη συνδεδεμένων με το πραγματικό έργο της ΥΠΑ, Διευθύνσεων, Τμημάτων, Γραφείων και θέσεων) βγαίνει το συμπέρασμα , ότι στον νέο Οργανισμό της ΥΠΑ χωράει πολύς "κόσμος'. Κατά συνέπεια, θα ήταν παραγωγικό, νόμιμο, ηθικό και χωρίς αρνητικές επιπτώσεις να μη θιχθεί καμία απολύτως οργανική θέση υπάρχοντος υπαλλήλου της ΥΠΑ (τουλάχιστον γεωγραφικά) όπου και να βρίσκεται αυτή.   Θα πρέπει να υπάρχει επαρκής τοπική οικονομική αυτοτέλεια της κάθε μονάδας, ιδιαίτερα των Αερολιμένων, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα όποια καθημερινά τακτικά και έκτακτα έξοδα, π.χ. αναλωσίμων, μικρό -ανταλλακτικών, κ.α., ώστε να επιτυγχάνεται η σωστή, αδιάλειπτη λειτουργία και παροχή, των υπηρεσιών της ΥΠΑ, χωρίς κωλυσιεργίες και αχρείαστες διαδικασίες.   Φορείς όπως το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ), ως αρμόδιοι φορείς παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης, ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) και λοιποί φορείς, Δεν έχουν δικαίωμα μερίσματος επί των ποσών που αποδίδονται από το Eurocontrol στην ΥΠΑ. Τα χρήματα από το Eurocontrol έρχονται από τις Υπηρεσίες Αεροναυτιλίας (ATS, CNS, AIS, MET) για τις Υπηρεσίες Αεροναυτιλίας (ATS, CNS, AIS, MET και μάλιστα με συγκεκριμένες ποσοστώσεις) και αφορούν επενδύσεις συστημάτων Αεροναυτιλίας και αμοιβές του Προσωπικού ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ. Δεν αφορούν ούτε Αεροπορικό έργο, ούτε επιχειρήσεις διάσωσης. Επιτέλους θα πρέπει η ΥΠΑ να εκμεταλλευτεί αυτό το "Δώρο" (να μην μένει αδιάθετο) και να προβεί σε επενδύσεις υπερσύγχρονου εξοπλισμού, ο οποίος θα εξασφαλίσει, μεγαλύτερη ασφάλεια, μεγαλύτερη διεκπεραίωτική ικανότητα αεροπορικής κίνησης και εισροή ακόμα μεγαλύτερων εισερχόμενων ποσών για την χώρα, και να υπάρχει ένας θετικός ατέρμονος κύκλος (αυτό)-χρηματοδότησης που δεν θα επιβαρύνει και τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά θα προσφέρει στο κράτος ανάπτυξη και σοβαρά άμεσα και έμμεσα έσοδα !   Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 29, θα πρέπει να διορθωθεί το ... "Η μετακίνηση της παρούσας προϋποθέτει τη σύμφωνη ... γνώση ... του υπαλλήλου και του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου." και να γίνει, ... "Η μετακίνηση της παρούσας προϋποθέτει τη σύμφωνη ΓΜΩΜΗ του υπαλλήλου και του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου." Σε κάθε περίπτωση κανένας υπάλληλος δεν θα πρέπει να υποχρεώνετε σε Απόσπαση / Μετακίνηση / Μετάθεση / … , ούτε να υπόκειται σε «εκβιαστικές» πιέσεις προς αποδοχής μιας τέτοιας συνθήκης χωρίς την αυτόβουλη θέληση του. Η Υπηρεσία πρέπει να φροντίζει να υπάρχει επαρκές (με redundancy) Προσωπικό σε κάθε Μονάδα όσο απομακρυσμένη ή μη πολυάσχολη μπορεί και να είναι αυτή η Μονάδα. Όχι με δαπανηρές Αποσπάσεις ή Μετακινήσεις, ούτε με εκβιαστικές μεθόδους. Απλά με νέες στοχευμένες προσλήψεις , είτε νέες, είτε με μετατάξεις από άλλους φορείς του Δημοσίου, εξασφαλίζοντας παράλληλα την μακροπρόθεσμη παραμονή του νέο-προσληφθέντος υπαλλήλου στην συγκεκριμένη θέση. (η αρθρόα δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στην Κ.Υ. της ΥΠΑ, δείχνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην πρόσληψη του απαραίτητου και για την Περιφέρεια προσωπικού) Η ΥΠΑ υπάρχει για να παρέχει Υπηρεσίας απανταχού της χώρας και κυρίως ΑΣΦΑΛΕΙΑ προς όλους τους εμπλεκόμενους, επιβάτες και εργαζόμενους. Το έργο που παρέχει η ΥΠΑ είναι υπεράνω κόστους, μεμψιμοιρίας και «παραγωγικών στόχων κερδοσκοπικών επιχειρήσεων». Επιπλέον η ΥΠΑ έχει και το Eurocontrol το οποίο της δίνει την δυνατότητα όχι μόνο να μην επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά να προσφέρει στον τόπο Ασφαλείς σύγχρονες Υπηρεσίες, ανάπτυξη και «εισαγόμενο πλούτο».