Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΆρθρο 25 Επιβολή τέλους επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Ε. Δελούκα | 9 Οκτωβρίου 2025, 15:32




Πέραν του άρθρου 3 «ορισμοί» και στο άρθρο 25 «Επιβολή τέλους επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», προτείνεται η προσθήκη του τέλους ΑμεΑ και διαμόρφωση του άρθρου, ως ακολούθως: 1. Δύναται να επιβάλλονται τέλος επιβατών, τέλος ασφάλειας και τέλος ΑμεΑ σε κάθε επιβάτη που αναχωρεί από τους ελληνικούς αερολιμένες στους οποίους φορέας λειτουργίας είναι η Υ.Π.Α. 2. Συστήνονται ειδικοί λογαριασμοί στους οποίους πιστώνεται το σύνολο των εισπραττόμενων ποσών από τα τέλη επιβατών, τα τέλη ασφάλειας και τα τέλη ΑμεΑ. Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α.. Τα ποσά από τα τέλη ασφάλειας διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση της παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υ.Π.Α. Τα ποσά από τα τέλη ΑμεΑ διατίθενται αποκλειστικά για την χρηματοδότηση της παροχής συνδρομής στα ΑμεΑ, στους αερολιμένες αρμοδιότητας της ΥΠΑ. Τεκμηρίωση: Το τέλος ΑμεΑ εισπράττεται μέσω των αεροπορικών εταιρειών , είναι διακριτό στα εισιτήρια των επιβατών και αποδίδεται στους Φορείς διαχείρισης των αερολιμένων. Το τέλος ΑμεΑ είναι ήδη θεσμοθετημένο και υπαγορεύεται από τον ΕΚ 1107/2006 και ειδικότερα από το άρθρο 8 παρ. 3 αυτού, σύμφωνα με τον οποίο ο Φορέας διαχείρισης του αερολιμένα για την παροχής συνδρομής στα ΑμεΑ μπορεί να εισπράττει ειδική χρηματική επιβάρυνση από τους χρήστες του αερολιμένα. Για το συγκεκριμένο τέλος θα πρέπει να διατηρείται ειδικός λογαριασμός, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 5 του ανωτέρω αναφερόμενου ευρωπαϊκού κανονισμού, ήτοι «Ο φορέας διαχείρισης ενός αερολιμένα διαχωρίζει τους λογαριασμούς των δραστηριοτήτων που αφορούν την παροχή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα με μειωμένη κινητικότητα από τους λογαριασμούς των υπολοίπων δραστηριοτήτων του, σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική πρακτική».. Για την θεσμοθέτηση του EK 1107/2006 λαμβάνεται επίσης υπόψη το DOC 30 ECAC POLICY STATEMENT IN THE FIELD OF CIVIL AVIATION FACILITATION, του European Civil Aviation Conference (ECAC« 5.11.3 και 4 )