Άρθρο 25 Επιβολή τέλους επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

  1. Δύναται να επιβάλλονται τέλος επιβατών και τέλος ασφάλειας σε κάθε επιβάτη που αναχωρεί από τους ελληνικούς αερολιμένες στους οποίους φορέας λειτουργίας είναι η Υ.Π.Α..
  2. Συστήνονται ειδικοί λογαριασμοί στους οποίους πιστώνεται το σύνολο των εισπραττόμενων ποσών από τα τέλη επιβατών και τα τέλη ασφάλειας. Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α.. Τα ποσά από τα τέλη ασφάλειας διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση της παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υ.Π.Α..
  • 9 Οκτωβρίου 2025, 18:52 | Αθ. Δραχαλίβας

    Παρατηρείται ότι, ενώ στο άρθρο 32 «Τελικές Διατάξεις» παράγραφος 3 (β) αναφέρεται:
    β) του λογαριασμού με αριθμό 23/200552 και τίτλο «Έσοδα από τέλος ΑΜΕΑ»,
    στο Σχέδιο Νόμου ουδεμία άλλη αναφορά περιλαμβάνεται περί τέλους ΑμεΑ.

    Κατόπιν τούτου προτείνεται η αναδιατύπωση του Άρθρου 25 ως ακολούθως:

    Άρθρο 25 – Επιβολή τέλους επιβατών τέλους ασφάλειας και τέλους ΑμεΑ στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
    1. Δύναται να επιβάλλονται τέλος επιβατών, τέλος ασφάλειας και τέλος ΑμεΑ σε κάθε επιβάτη που αναχωρεί από τους ελληνικούς αερολιμένες στους οποίους φορέας λειτουργίας είναι η Υ.Π.Α..
    2. Συστήνονται ειδικοί λογαριασμοί στους οποίους πιστώνεται το σύνολο των εισπραττόμενων ποσών από τα τέλη επιβατών, τα τέλη ασφάλειας και τα τέλη ΑμεΑ. Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α.. Τα ποσά από τα τέλη ασφάλειας διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση της παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υ.Π.Α. Τα ποσά από τα τέλη ΑμεΑ διατίθενται αποκλειστικά για την κάλυψη του κόστους παροχής υπηρεσιών συνδρομής ΑμεΑ στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υ.Π.Α..

  • 9 Οκτωβρίου 2025, 15:32 | Ε. Δελούκα

    Πέραν του άρθρου 3 «ορισμοί» και στο άρθρο 25 «Επιβολή τέλους επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», προτείνεται η προσθήκη του τέλους ΑμεΑ και διαμόρφωση του άρθρου, ως ακολούθως:

    1. Δύναται να επιβάλλονται τέλος επιβατών, τέλος ασφάλειας και τέλος ΑμεΑ σε κάθε επιβάτη που αναχωρεί από τους ελληνικούς αερολιμένες στους οποίους φορέας λειτουργίας είναι η Υ.Π.Α.
    2. Συστήνονται ειδικοί λογαριασμοί στους οποίους πιστώνεται το σύνολο των
    εισπραττόμενων ποσών από τα τέλη επιβατών, τα τέλη ασφάλειας και τα τέλη ΑμεΑ. Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α.. Τα ποσά από τα τέλη ασφάλειας διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση της παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υ.Π.Α. Τα ποσά από τα τέλη ΑμεΑ διατίθενται αποκλειστικά για την χρηματοδότηση της παροχής συνδρομής στα ΑμεΑ, στους αερολιμένες αρμοδιότητας της ΥΠΑ.

    Τεκμηρίωση:
    Το τέλος ΑμεΑ εισπράττεται μέσω των αεροπορικών εταιρειών , είναι διακριτό στα εισιτήρια των επιβατών και αποδίδεται στους Φορείς διαχείρισης των αερολιμένων.
    Το τέλος ΑμεΑ είναι ήδη θεσμοθετημένο και υπαγορεύεται από τον ΕΚ 1107/2006 και ειδικότερα από το άρθρο 8 παρ. 3 αυτού, σύμφωνα με τον οποίο ο Φορέας διαχείρισης του αερολιμένα για την παροχής συνδρομής στα ΑμεΑ μπορεί να εισπράττει ειδική χρηματική επιβάρυνση από τους χρήστες του αερολιμένα.
    Για το συγκεκριμένο τέλος θα πρέπει να διατηρείται ειδικός λογαριασμός, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 5 του ανωτέρω αναφερόμενου ευρωπαϊκού κανονισμού, ήτοι «Ο φορέας διαχείρισης ενός αερολιμένα διαχωρίζει τους λογαριασμούς των δραστηριοτήτων που αφορούν την παροχή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα με μειωμένη κινητικότητα από τους λογαριασμούς των υπολοίπων δραστηριοτήτων του, σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική πρακτική»..

    Για την θεσμοθέτηση του EK 1107/2006 λαμβάνεται επίσης υπόψη το DOC 30 ECAC POLICY STATEMENT IN THE FIELD OF CIVIL AVIATION FACILITATION, του European Civil Aviation Conference (ECAC« 5.11.3 και 4 )

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 22:07 | ΧΟΡΤΑΡΙΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    Στο Άρθρο 25 παρ. 2, να τροποποιηθεί το δεύτερο εδάφιο ως εξής:
    «Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., για την κάλυψη αποζημιώσεων προσωπικού καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α..»
    Η τροποποίηση προτείνεται καθώς:
    Κρίνεται σκόπιμο να προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψης ειδικών αποζημιώσεων προσωπικού ΥΠΑ από εναλλακτικές πηγές εσόδων, πέραν των τελών διαδρομής και τερματικής περιοχής προκειμένου να διασφαλίζεται η συμμόρφωση με το ισχύον ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο.

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 19:23 | Μακρή Χρύσα

    Δεν είναι σκόπιμο κύριε Υπουργέ να νομιμοποιείται η εισροή εσόδων από παντού προκειμένου να διασφαλίζουν οι υπάλληλοι της ΥΠΑ ειδικά επιδόματα ύψους 2000€ μηνιαίως και συνταξιοδοτικά ταμεία. Αυτά τα έσοδα να διατεθούν αποκλειστικά για την εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων που παρακμάζουν και περνούν στην Frapport που κάνει επενδύσεις γιατί στην ΥΠΑ οι επενδύσεις είναι προσωπικού χαρακτήρα. Λες και ο εναέριος ελληνικός χώρος ανήκει στους υπαλλήλους της ΥΠΑ. Τραγικό, ήρθε η ώρα να διορθωθεί αυτή η άδικη κατάσταση.

  • 3 Οκτωβρίου 2025, 09:40 | ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ

    Άρθρο 25 περί επιβολής τέλους επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες ευθύνης ΥΠΑ
    Στο Άρθρο 25 παρ. 2, να τροποποιηθεί το δεύτερο εδάφιο ως εξής:
    «Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., για την κάλυψη αποζημιώσεων προσωπικού καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α..»
    Η τροποποίηση προτείνεται καθώς:
    Κρίνεται σκόπιμο να προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψης ειδικών αποζημιώσεων προσωπικού ΥΠΑ από εναλλακτικές πηγές εσόδων, πέραν των τελών διαδρομής και τερματικής περιοχής προκειμένου να διασφαλίζεται η συμμόρφωση με το ισχύον ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο.

  • 2 Οκτωβρίου 2025, 15:54 | ΕΥΤΥΧΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

    Στο Άρθρο 25 παρ. 2, να τροποποιηθεί το δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Τα ποσά από τα τέλη επιβατών διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού των αερολιμένων αρμοδιότητας Υ.Π.Α., για την κάλυψη αποζημιώσεων προσωπικού καθώς και για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας και επενδύσεων της Υ.Π.Α..» Η τροποποίηση προτείνεται καθώς: Κρίνεται σκόπιμο να ενισχυθούν τα έσοδα της ΥΠΑ, προκειμένου να καλυφθούν δαπάνες που δεν χρηματοδοτούνται από τα έσοδα αεροναυτιλιακών τελών, σε συμμόρφωση με το ισχύον ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο.

  • 30 Σεπτεμβρίου 2025, 08:15 | Mnx

    Για να γίνεται επίδομα; Όχι δεν χρειάζεται να εισπράτουν και άλλα λεφτά για τις αμοιβές τους. Ταλαιπωρούν τόσο κόσμο τόσες μέρες και δρουν εκβιαστικά . Και αντί το φαγοπότι να σταματήσει ανοίγονται και άλλοι λογαριασμοί ζ ας ανοίξουν όμως στις κεντρικές υπηρεσίες του Οικονοκβν και να διαχειρίζεται τα έσοδα .

  • 26 Σεπτεμβρίου 2025, 08:20 | Vasilieios Psaromatis

    Καλό ακούγεται