• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ' | 7 Φεβρουαρίου 2025, 13:24

    Ενώ προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά μεταξύ άλλων και τη χρηματοδότηση των ειδικών χώρων υγειονομικής ταφής νεκρών ζώων, δεν υπάρχει καμία ρύθμιση σχετικά με τη χρηματοδότηση για την κάλυψη του κόστους της υγειονομικής ταφής νεκρών ζώων που θα εναποτίθενται σε ΧΥΤΑ, μέχρι την κατασκευή των ειδικών χώρων. Κατά συνέπεια, το κόστος για την ταφή σε ΧΥΤΑ θα το επιβαρύνονται οι δημότες, μέσω των δημοτικών τελών που καταβάλλουν για τη λειτουργία των ΧΥΤΑ. Θα πρέπει να προβλεφθεί ρητά ότι σε περιπτώσεις μαζικής θανάτωσης ζώων λόγω μεταδοτικών ασθενειών, που οδηγούνται προς ταφή σε ΧΥΤΑ, το κόστος θα καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για τις φυσικές καταστροφές. Επίσης, πρέπει να απαλειφθεί η πρόβλεψη περί δυνατότητας ταφής νεκρών ζώων σε ΧΥΤΥ. Η εναπόθεση νεκρών ζώων, δηλαδή οργανικών ιστών, σε ΧΥΤΥ, αντιτίθεται απολύτως στο σχεδιασμό, το ρόλο και τη λειτουργία των ΧΥΤΥ, τους μολύνει και τους μετατρέπει σε ΧΥΤΑ. Υπενθυμίζεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν το κόστος για τη διαχείριση των αποβλήτων από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, που υπερέβη το 1 εκ. ευρώ, καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από το ΦοΔΣΑ Δυτικής Θεσσαλίας (ΠΕ Τρικάλων και Καρδίτσας), την ΠΑΔΥΘ, δηλαδή από τους Δήμους μέλη της, δηλαδή από τους δημότες της περιοχής ευθύνης της ΠΑΔΥΘ. Θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση και του άρθρου 37 παρ. 4 του ν. 5056/2023 (ΦΕΚ 163Α), ώστε το κόστος της διαχείρισης απορριμμάτων στις περιπτώσεις των φυσικών καταστροφών να μην επιβαρύνει τους ΦοΔΣΑ, αλλά τα ειδικά κονδύλια που διαχειρίζεται το Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.