• Γενική Παρατήρηση Ο ν5005/22 χρήζει πράγματι τροποποίησης. Αλλά αυτή η τροποποίηση θα είχε πραγματικό νόημα μόνον εφόσον αναφερόταν και αφορούσε στο ουσιαστικό μέρος και το βασικό πυρήνα του νόμου που είναι ασφαλώς οι προϋποθέσεις ένταξης στα Μητρώα ΜΕΤ και ΜΗΤ καθώς και στο Υπομητρώο. Αυτές οι ελαστικές έως ανυπαρξίας «προϋποθέσεις» που επέτρεψαν σχεδόν στους πάντες να ενταχθούν στα Μητρώα, νοθεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό στην αγορά, είναι και το κύριο προβληματικό σημείο του νόμου, όπως ο ΣΗΠΕ με τις αναλύσεις του και τις επισημάνσεις του, αλλά και η ίδια η εμπειρία από τη διετή εφαρμογή του ν5005/22, ανέδειξαν! Όσο αυτό το δομικό πρόβλημα του νόμου δεν θεραπεύεται και ούτε καν αγγίζεται, υπονομεύεται η σημασία της τροποποίησης και χάνεται η όποια αξία της! Κατά τη γνώμη μας πρόκειται για μια «υπηρεσιακή» τροποποίηση που στοχεύει κυρίως στην εξυπηρέτηση των υπηρεσιών της ΓΓΕ-Ε και τη διευκόλυνση του εποπτικού και ελεγκτικού της έργου. Συμφωνούμε ότι αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, είναι μάλιστα θετικό στο βαθμό που συνδυάζεται με αντιμετώπιση γραφειοκρατικών ζητημάτων και δυσλειτουργιών που έχουν εντοπιστεί στα δυο αυτά χρόνια εφαρμογής του νόμου, και από τη μεριά μας είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε στην εύρεση των καταλληλότερων κατά το δυνατόν ρυθμίσεων. Επιμένουμε όμως ότι αυτά όλα δεν συνιστούν ουσιαστική τροποποίηση και πολύ περισσότερο δεν είναι η γενναία και τολμηρή ρύθμιση που θα ξεκαθαρίσει πραγματικά την κατάσταση και θα θέσει σοβαρούς κανόνες σε ένα τοπίο που κατά τη γνώμη μας και παρά τα όσα ισχυρίζονται τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, παραμένει δυστυχώς αρρύθμιστο!