• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.Ε.Γ.Α.Σ.' | 7 Ιανουαρίου 2025, 17:24

    Σ.Ε.Γ.Α.Σ. – Προτάσεις κατά τη Διαβούλευση Άρθρο 4 Το Ηλεκτρονικό Μητρώο Αθλητικών Σωματείων αποτελεί μηχανισμό - εργαλείο της Πολιτείας για ην εποπτεία και έλεγχο των Σωματείων. Η μη εγγραφή Σωματείου δεν είναι εύλογο να επισύρει τη διαγραφή του Σωματείου από το Μητρώο Μελών της Ομοσπονδίας, αφού με τον τρόπο αυτό υπερακοντίζεται η φύση και η σκοπιμότητα λειτουργίας του Μητρώου. Επομένως, θα πρέπει να απαλειφθεί η πρόβλεψη της «αυτοδίκαιης διαγραφής» λόγω – και μόνο – της μη εγγραφής στο Μητρώο και παρά την ύπαρξη Ειδικής Αθλητικής Αναγνώρισης και να μην επέλθει η συγκεκριμένη τροποποίηση στην παρ. 1Α του αρθρ.8 του νόμου. Πρέπει, βέβαια, να προβλέπεται ότι : Τα αθλητικά σωματεία είναι υποχρεωμένα να επικαιροποιούν τα κρίσιμα στοιχεία για την ανανέωση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισής τους ανά δύο (2) έτη. Σε περίπτωση μη ανανέωσης η Γ.Γ.Α. ενημερώνει άμεσα την οικεία αθλητική Ομοσπονδία για τα σωματεία που πρέπει να διαγραφούν λόγω μη ανανέωσης της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης. Στις περιπτώσεις αυτές η διαγραφή του Σωματείου υλοποιείται με διαπιστωτική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας, η οποία πρέπει να εκδοθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από τη σχετική γνωστοποίηση από τη Γ.Γ.Α. Άρθρο 7 (Υπεύθυνος Ασφάλειας και Ευημερίας Αθλητών) Η προτεινόμενη διάταξη περιλαμβάνει μόνο μία γενική πρόβλεψη για την πρόσληψη του αναφερόμενου υπευθύνου. Πλην όμως, η ουσία, οι αρμοδιότητες, η θεσμική υπόσταση και η θεσμική λειτουργία του εν λόγω «υπευθύνου» παραπέμπονται συλλήβδην σε προβλέψεις μιας μελλοντικής Υπ. Απόφασης. Αυτό κατά τη γνώμη μας δεν αποτελεί δείγμα ορθής νομοθέτησης. Εξάλλου είναι πολύ πιθανόν κατά τη σύνταξη της διάταξης να έχει παραβλεθεί η πραγματική εν προκειμένω κατάσταση. Από την πλευρά μας επισημαίνουμε ότι π.χ. στον Σ.Ε.Γ.Α.Σ., βάσει πλαισίου που επιτάσσεται και από την Παγκόσμια και από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Στίβου, εφαρμόζεται και λειτουργεί ήδη σχετικό Πρόγραμμα (Safe Guarding) προστασίας αθλητών, προπονητών και όλων των εμπλεκομένων στον κλασσικό αθλητισμό, για το οποίο έχει οριστεί, κατ’επιταγή των παραπάνω Ομοσπονδιών και Ειδικός Υπεύθυνος – διαχειριστής του Προγράμματος, που για την ανάληψη των καθηκόντων του ακολούθησε ειδικό σχετικό Διεθνές Σεμινάριο. Στο σημείο αυτό είναι πιθανό να υπάρξουν επικαλύψεις, περιπλοκές και σοβαρά προβλήματα κατά την εφαρμογή της προτεινόμενης διάταξης. Επομένως θα πρέπει να εξετασθεί είτε η προς το παρόν απόσυρση της διάταξης προκειμένου να επανέλθει αφού ληφθούν υπόψη όλα τα σχετικά στοιχεία είτε να προστεθεί και να προβλεφθεί η εξαίρεση από την εφαρμογή της όσων αθλητικών Ομοσπονδιών εφαρμόζουν ήδη σχετικό Πρόγραμμα Ασφάλειας και Ευημερίας Αθλητών-τριών κατ’ επιταγή ή/και σε συνεργασία με τις οικείες διεθνείς Ομοσπονδίες. Άρθρο 8 (α) Σε σχέση με τις προβλέψεις απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων Προπονητή κατ΄ εξαίρεση ή με ευνοϊκή αντιμετώπιση, έχουν κατατεθεί ήδη σχετικές προτάσεις και παρατηρήσεις (π.χ. ΠΣΕΑ κλπ) οι οποίες απηχούν κατ’ ουσία και τις θέσεις του Σ.Ε.Γ.Α.Σ. και ως εκ τούτου , προκειμένου να αποφύγουμε περιττές επαναλήψεις, αναφερόμαστε στις συγκεκριμένες προτάσεις ζητώντας την αποδοσχή τους. (β) Οι θετικές προβλέψεις για τα νησιά μας θα πρέπει – λόγω ουσιαστικής ταυτότητας των περιπτώσεων – να αφορούν και σε ορεινές αλλά και σε παραμεθόριες περιοχές , με τις ίδιες προϋποθέσεις (όπως δημοτικές ενότητες με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων κλπ.). Άρθρο 9 Ψηφιακή Κάρτα Υγείας Αθλητή Η μετατροπή των εντύπων καρτών υγείας σε ψηφιακές πέρα των δυνητικών δυσκολιών που θα προκύψουν στο έλεγχο επί του πεδίου μέσω του e-kouros και θα ανεβάσουν το κόστος ενός αγώνα (ύπαρξη internet, αυξημένος χρόνος ελέγχου ανά αθλητή, απαιτούμενος εξοπλισμός scanning, επιπλέον προσωπικό) είναι μια χρονοβόρος, απαιτητική και συνάμα υψηλού κόστους διαδικασία εάν δεν υπάρξουν οι απαιτούμενες προβλέψεις και παροχές από το σύστημα υγείας για τη συνταγογράφηση των ιατρικών εξετάσεων ώστε να είναι δωρεάν η με πολύ χαμηλή συμμετοχή (10%) για όλους ασφαλισμένους & ανασφάλιστους. Η ύπαρξη κάρτας υγείας πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλους τους αθλητές & αθλούμενους όλων των ηλικιών κατηγοριών συμπεριλαμβανομένων των ακαδημιών εκμάθησης αθλημάτων για την είσοδο τους σε χώρους άθλησης. Άρθρο 10 Χρηματικές επιβραβεύσεις διακριθέντων αθλητών κλπ. Στα πλαίσια του σκοπού της προτεινόμενης διάταξης, δηλαδή την επιβράβευση των αθλητών που διακρίνονται σε διεθνείς αγώνες και την ενθάρρυνση των νέων για την ενασχόληση με τον αθλητισμό, θα πρέπει να εξετασθεί συμπλήρωση της πρόβλεψης : Σε περίπτωση κατάκτησης 1ης έως 8ης θέσης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες ή 1ης έως 6ης θέσης για Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ή Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στις αθλητικές κατηγορίες των ανδρών-γυναικών, νέων ανδρών-νέων γυναικών, εφήβων-νεανίδων, ή παίδων-κορασίδων, οι ως άνω διακριθέντες δύνανται κατ΄εξαίρεση του αριθμού των εισακτέων να εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε σχολή της επιλογής τους άνευ εξετάσεων. Επίσης οι κάτοχοι 1ης έως 8ης θέσης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες ή 1ης έως 6ης θέσης για Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ή Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στις αθλητικές κατηγορίες των ανδρών-γυναικών & νέων ανδρών-νέων γυναικών δύνανται να διορίζονται στο Δημόσιο άμεσα στην ειδικότητα τους εφόσον είναι κάτοχοι Πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών η αντίστοιχου αναγνωρισμένου τίτλου της αλλοδαπής. Με τον τρόπο αυτό θα ενθαρρύνεται η ενασχόληση των νέων με τον αθλητισμό από μικρή ηλικία και θα επιβραβεύεται η ένταση της προσπάθειας που απαιτεί ο πρωταθλητισμός. Παράλληλα η απαραίτητη προϋπόθεση απόκτησης πτυχίου για διορισμό σε θέση σχετική με το τίτλο σπουδών θα δώσει περισσότερες ευκαιρίες προσφοράς των διακριθέντων αθλητών στην κοινωνία αλλά και στον εαυτό τους. Επίσης να εξετασθεί και η απόδοση αναδρομικής ισχύος στις διατάξεις αυτές προκειμένου να αποδοθούν τα προβλεπόμενα και σε διακριθέντες αθλητές του παρελθόντος, τόσο για την είσοδο τους σε Πανεπιστημιακό τμήμα της αρεσκείας τους και εν συνεχεία με την ολοκλήρωση των σπουδών τους το διορισμό στο Δημόσιο εφόσον διαθέτουν τις αντίστοιχες προϋποθέσεις διορισμού και τα ηλικιακά τυπικά στοιχεία.