Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 2725/1999 ΚΑΙ 4326/2025 (άρθρα 89-113)Σχόλιο του χρήστη ΚΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΣΦΠ | 21 Ιουλίου 2025, 21:37
ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΣΦΠ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΥΡΣΗΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 2725/1999 ΚΑΙ 4326/2025 (άρθρα 89-113)» Α. Το προτεινόμενο δεύτερο εδάφιο της περ. β της παρ. 5 του άρθρου 41ΣΤ του ν.2725/1999 περί υποκίνησης πράξεων βίας σε αθλητικές εκδηλώσεις δεν συνάδει με τον δικαιοπολιτικό στόχο της διάταξης, που συνίσταται στην αποτροπή δραστών από τις δημόσιες εξυβριστικές ή προσβλητικές δηλώσεις ή συμπεριφορές κατά παραγόντων του αθλητισμού, όπως αυτές που έλαβαν χώρα στον β΄ τελικό πλέι-οφ πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης Α1 της1.6.25, λαμβάνοντας υπόψη ότι: - Παραμένει σε ισχύ η περ. δ της παρ. 5 του άρθρου 41ΣΤ, που δίνει την ευχέρεια στον δράστη να ανακαλέσει τη δημόσια δήλωση και να του επιβληθεί μόνο χρηματικό πρόστιμο. Η εξαίρεση του εν λόγω εδαφίου περί «επανειλημμένης τέλεσης» είναι απολύτως αόριστη, ακατάληπτη και άρα λειτουργεί υπέρ του δράστη. - Η προτεινόμενη διάταξη καταλαμβάνει αδικαιολόγητα μικρό χρονικό εύρος, μόνο πριν και μετά τη λήξη αγώνα, ενώ η προσβολή της έννομης τάξης από τέτοιες συμπεριφορές είναι ίδια, ανεξαρτήτως του χρόνου τέλεσης τους. - Σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, οι συμπεριφορές για να είναι κολάσιμες θα πρέπει να «κατατείνουν» σε φαινόμενα βίας. Θέτοντας ως όρο για την υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος το στοιχείο της πρόθεσης του δράστη να προκαλέσει φαινόμενα βίας, ο συντάκτης του νομοσχεδίου θέτει υπερβολικά υψηλά τον πήχη της πλήρωσης της υπόστασης του αδικήματος και της απόδειξης της ενοχής του δράστη και καθιστά τις υπό κρίση συμπεριφορές επί της ουσίας μη κολάσιμες. Όμως, τέτοιες συμπεριφορές ενέχουν αυτοτελή απαξία, καθώς εξ ορισμού εμπεριέχουν τον κίνδυνο όξυνσης των πνευμάτων και πρόκλησης βίαιων εκτροπών και δέον όπως επισύρουν ποινική ευθύνη του δράστη, ανεξάρτητα από υποκειμενικά στοιχεία του αδίκου, όπως ο σκοπός πρόκλησης φαινομένων βίας, η επέλευση των οποίων πάντως μπορεί να αποτελεί επιβαρυντική περίσταση. - Η προτεινόμενη διάταξη αφορά μόνο τις περιπτώσεις που οι εν θέματι συμπεριφορές στρέφονται κατά παραγόντων Α.Α.Ε., αθλητών και προπονητών αυτών και δεν καλύπτει τις δημόσιες εξυβριστικές ή προσβλητικές δηλώσεις κατά παραγόντων και θεσμών του αθλητισμού. Συνακόλουθα, προτείνονται τα εξής: - Να προστεθεί στο άρθρο 41ΣΤ του ν.2725/1999 δεύτερο εδάφιο της περ. β της παρ. 5 του άρθρου 41ΣΤ. ως κατωτέρω: "Όποιος προβαίνει, με οποιονδήποτε τρόπο και ιδίως δημόσια ή διά του έντυπου ή ηλεκτρονικού τύπου ή του διαδικτύου, σε εξυβριστικές και εν γένει προσβλητικές της τιμής και υπόληψης συμπεριφορές, με λόγο ή έργο διοικητικών, δικαιοδοτικών, δικαστικών και πειθαρχικών οργάνων του επαγγελματικού αθλητισμού, των προσώπων που συγκροτούν τα όργανα διαιτησίας του επαγγελματικού αθλητισμού και γενικώς των διαιτητών, των μελών διοίκησης της οικείας αθλητικής Ομοσπονδίας, των ιδιοκτητών, μελών οργάνων διοίκησης, αθλητών και προπονητών αθλητικών σωματείων, Τμημάτων Αμειβόμενων Αθλητών και Αθλητικών Ανωνύμων Εταιρειών, καθώς και των δημοσιογράφων, οι οποίοι στο πλαίσιο της ιδιότητάς τους καλύπτουν ή καθ’ οιονδήποτε τρόπο συμπράττουν στην κάλυψη ή σχολιάζουν εκδηλώσεις επαγγελματικού αθλητισμού, καθώς και συναφή προς αυτές ζητήματα, και των μελών της Δ.Ε.Α.Β. και της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή. Εάν οι πράξεις του παρόντος εδαφίου κατατείνουν σε πρόκληση φαινομένων βίας, τότε ο δράστης τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή.» - Να καταργηθεί πλήρως η διάταξη του άρθρου 41ΣΤ παρ. 5 δ. που προβλέπει ότι :" δ) Σε περίπτωση που ο υπαίτιος του αδικήματος της περ. β) ανακαλέσει τη δυσμενή δήλωση, με οποιοδήποτε πρόσφορο δημόσιο τρόπο, πριν από την πρώτη εξέτασή του ως υπόπτου ή κατηγορούμενου, το δικαστήριο, εκτιμώντας τις περιστάσεις, μπορεί να του επιβάλλει μόνο χρηματική ποινή. Το πρώτο εδάφιο δεν εφαρμόζεται σε περίπτωση επανειλημμένης τέλεσης.". Β. Αναφορικά με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. 2Α του άρθρου 1Α του ν. 4326/2015 (Α΄49), στο δεύτερο εδάφιο, στα πρόσωπα οι συμπεριφορές των οποίων μπορούν να οδηγήσουν σε διοικητική κύρωση μίας (1) αγωνιστικής κεκλεισμένων των θυρών θα πρέπει να προστεθούν οι ιδιοκτήτες Α.Α.Ε., που με την προτεινόμενη διατύπωση εξαιρούνται. Συνεπώς, προτείνεται το σχετικό εδάφιο να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Για κάθε επανάληψη παρόμοιας συμπεριφοράς εντός της ίδιας αγωνιστικής περιόδου εκ μέρους ιδιοκτητών, διοικητικών παραγόντων, αθλητών και προπονητών, όπως εξειδικεύεται στο προηγούμενο εδάφιο της παρούσας, επιβάλλεται επιπλέον του προστίμου η διοικητική κύρωση διεξαγωγής μίας (1) αθλητικής συνάντησης χωρίς θεατές σε εγχώριους επίσημους αγώνες της ΑΑΕ, ή του ΤΑΑ ή του αθλητικού σωματείου με τα/ο οποία/ο σχετίζονται οι, κατά περίπτωση, υπαίτιοι.» Γ. Μετά την εισαγωγή της παραπάνω διάταξης του άρθρου 1Α του ν. 4326/2015 (Α΄49), να εισαχθεί νέα περίπτωση (δ) στο άρθρο 3 του Ν. 2725/1999, ώστε η επανειλημμένη επιβολή κυρώσεων από τη ΔΕΑΒ για τέλεση των παραπάνω συμπεριφορών να αποτελεί κώλυμα για την απόκτηση ή διατήρηση της ιδιότητας μετόχου ΑΑΕ, μέλους σωματείου ή διοίκησης σωματείου κλπ. ως εξής: «Άρθρο 3 Κωλύματα εγγραφής - Περιορισμοί 1.Δεν μπορεί να είναι μέλος αθλητικού σωματείου ή μέλος των οργάνων διοίκησης σωματείου, ένωσης, ομοσπονδίας, επαγγελματικού συνδέσμου ή αθλητικής ανώνυμης εταιρείας ή ειδικός συνεργάτης αυτών, ούτε μπορεί να αναλάβει με οποιονδήποτε τρόπο ή απόφαση των ανωτέρω φορέων οποιαδήποτε αρμοδιότητα ή έργο, ιδίως σχετικά με την εκπροσώπηση, διοίκηση ή διαχείριση του φορέα: (…) (δ) Όποιος έχει τιμωρηθεί με διοικητική κύρωση πάνω από δύο (2) φορές εντός τριών (3) συνεχόμενων αγωνιστικών περιόδων σύμφωνα με το άρθρο 1Α του ν. 4326/2015.» Δ. Αντίστοιχα στο άρθρο 69Α παρ. 1Α θα πρέπει να προστεθεί νέα περίπτωση (ε), ως κατωτέρω: «1Α. Για τη χορήγηση της άδειας της παρ. 1, εκτός από όσα προβλέπονται στο άρθρο 69, η Ε.Ε.Α. ερευνά τη νομιμότητα της προέλευσης των κεφαλαίων που πρόκειται να διατεθούν για την κάλυψη της αξίας των αποκτώμενων μετοχών, καθώς και τη μη συνδρομή των κωλυμάτων και ασυμβιβάστων του άρθρου 3. Προς τον σκοπό αυτόν ο ενδιαφερόμενος οφείλει να συνυποβάλει, με την αίτησή του τα ακόλουθα δικαιολογητικά: (…) (ε) βεβαίωση της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας (Δ.Ε.Α.Β.), από την οποία προκύπτει ότι δεν έχει τιμωρηθεί από τη Δ.Ε.Α.Β. ο ίδιος ή, σε περίπτωση νομικού προσώπου, οι νόμιμοι εκπρόσωποί του, πάνω από δύο (2) φορές εντός τριών (3) συνεχόμενων αγωνιστικών περιόδων με διοικητική κύρωση σύμφωνα με το άρθρο 1Α του ν. 4326/2015».