Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης»ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (άρθρα 656-685)Σχόλιο του χρήστη Τζένη Μπότση | 21 Μαΐου 2026, 22:21




Είναι αρκετές οι 251 οργανικές θέσεις; Κατά τη γνώμη μου όχι. Οι 251 θέσεις φαίνονται θεωρητικά πολλές αλλά πρακτικά είναι μάλλον οριακές έως ανεπαρκείς, αν αναλογιστεί κανείς το σύνολο των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων, των δημοτικών επιχειρήσεων, των ειδικών διοικητικών προσφυγών, του υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας, τους πειθαρχικούς ελέγχους, των αργιών, των εκπτώσεων, των δημοσιονομικών θεμάτων, των δημοσίων συμβάσεων και της παρακολούθησης πορισμάτων. Το σύστημα ουσιαστικά δημιουργεί μία πανελλαδική «ελεγκτική δικαιοδοσία» για όλη την αυτοδιοίκηση. Αυτό είναι τεράστιος όγκος εργασίας. Αν γίνει μία ψυχρή διοικητική αποτίμηση, οι 251 θέσεις δεν είναι όλες αμιγώς ελεγκτικές. Από αυτές υπάρχουν διοικητικές, γραμματειακές, νομικοί σύμβουλοι, ιδιαίτερα γραφεία, προϊστάμενοι και υποστηρικτικές λειτουργίες. Οι καθαρά επιχειρησιακοί ελεγκτές πιθανόν να είναι περίπου 150-180 άτομα στην πράξη και αν υπολογίσουμε και τις κενέ θέσεις και αποσπάσεις κλπ ίσως το νούμερο να κατέβει. Στην ουσία κάθε μονάδα θα έχει σχετικά μικρό πυρήνα στελεχών και μην ξεχνάμε το νομοσχέδιο προβλέπει και υποχρεωτικές προθεσμίες, ηλεκτρονική διαχείριση, επεξεργασία σύνθετων διοικητικών φακέλων, συνεργασία με ανεξάρτητες αρχές και δικαστική υποστήριξη. Άρα ή θα υπάρξει τεράστια παραγωγικότητα ή θα υπάρξει γρήγορα συσσώρευση υποθέσεων. Αν συνδυαστεί το παραπάνω με την έλλειψη κινήτρων ειδικά μη μισθολογικών, τότε είναι σίγουρο ότι θα πάμε στη γρήγορα συσσώρευση υποθέσεων!