Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης»ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (άρθρα 656-685)Σχόλιο του χρήστη Ιορδάνης Βάσιλας | 21 Μαΐου 2026, 22:54




Το σύστημα θα κριθεί από τη στελέχωση και τις προθεσμίες. Το νομοσχέδιο είναι εξαιρετικά φιλόδοξο. Όμως αν δεν υπάρξει επαρκής στελέχωση, σοβαρή εκπαίδευση, ενιαία νομολογιακή βάση και πραγματική ψηφιακή λειτουργία υπάρχει κίνδυνος μαζικής συσσώρευσης προσφυγών, καθυστερήσεων και νέας γραφειοκρατίας. Το μοντέλο απαιτεί υψηλό επίπεδο διοικητικής ωριμότητας και εξειδικευμένους υπαλλήλους με βαθιά γνώση διοικητικού, δημοσιονομικού και αυτοδιοικητικού δικαίου. Η στελέχωση είναι, κατά τη γνώμη μου, το πιο αδύναμο και ταυτόχρονα το πιο κρίσιμο σημείο όλου του εγχειρήματος. Το νομοσχέδιο δείχνει ότι ο συντάκτης του έχει αντιληφθεί πολύ καλά τη θεσμική αρχιτεκτονική, την ανάγκη ανεξαρτησίας, τη σημασία της ψηφιοποίησης και τη διασύνδεση με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Όμως η επιτυχία ή αποτυχία του θεσμού θα εξαρτηθεί σχεδόν αποκλειστικά από το ανθρώπινο δυναμικό.