Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης»ΜΕΡΟΣ Β’ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΗΜΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ, ΟΡΓΑΝΩΝ ΕΝΔΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β’ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΗΜΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ, ΟΡΓΑΝΩΝ ΕΝΔΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (άρθρα 686-726)Σχόλιο του χρήστη ΔΚ | 23 Μαΐου 2026, 14:25




Όσον αφορά στο άρθ. 719 για το διοικητικό μέτρο της αργίας και συγκεκριμένα για την αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα. Μέχρι σήμερα ο νόμος στο άρθ. 236 του ν. 3852/2010 προβλέπει ότι ακόμη και η επιβολή ενός οποιουδήποτε περιοριστικού όρου, όπως της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της καταβολής κάποιας εγγύησης συνεπάγεται τη θέση του αιρετού σε αργία. Για ποιον λόγο να αλλάξει αυτό; Δηλαδή θα ανεχόμαστε έναν δήμαρχο ή περιφερειάρχη να έχει παραπεμφθεί για μια απιστία ή υπεξαίρεση χρηματικού ποσού άνω των 120.000 ευρώ και να παραμένει στη θέση του; Για ποιον λόγο; Για να συνεχίσει το ενάρετο έργο του; Υποτίθεται ότι αυτά τα μέτρα επιβάλλονται για λόγους δημοσίου συμφέροντος, για να προστατέψουν δηλαδή έναν Δήμο ή μία Περιφέρεια από έναν Δήμαρχο ή έναν Περιφερειάρχη που θεωρείται ακατάλληλος να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του εξαιτίας μιας προηγούμενης επιλήψιμης συμπεριφοράς που ζημίωσε το ΝΠΔΔ που διοικεί. Και μ αρέσει που πλέον προβλέπεται ως όρος μόνο η προσωρινή κράτηση για να μπει σε αργία. Μα σ' αυτήν την περίπτωση είναι ήδη στη φυλακή, τι παραπάνω θα προστατέψει η θέση του σε αργία; Ευκταίο για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος θα ήταν να παραμείνει η διάταξη ως έχει. Διαφορετικά δεν μπορείτε να πείσετε κανέναν πλέον ότι ενδιαφέρεστε για το συμφέρον των Δήμων ή των Περιφερειών...