• Σχόλιο του χρήστη 'Ζέγκελης Πέτρος' | 25 Μαΐου 2026, 09:01

    Χωρίς ειδικό μισθολόγιο και χωρίς ουσιαστικά κίνητρα, είναι αφελές να πιστεύει κανείς ότι θα υπάρξει σοβαρός και ουσιαστικός έλεγχος νομιμότητας. Η μελέτη σύνθετων διοικητικών φακέλων, προσφυγών, δημοσίων συμβάσεων και πειθαρχικών υποθέσεων απαιτεί υψηλή εξειδίκευση, διαρκή επιμόρφωση, προσωπική ευθύνη και ατελείωτες ώρες εργασίας. Δεν μπορεί ο υπάλληλος που καλείται να ελέγχει νομιμότητα πράξεων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, να έχει τις ίδιες αποδοχές με υπαλλήλους σαφώς μικρότερης ευθύνης και απαιτήσεων. Αν το κράτος θεωρεί ότι η εξειδικευμένη γνώση, η νομική κατάρτιση, η ακεραιότητα και η πίεση που συνεπάγεται ένας τέτοιος ελεγκτικός μηχανισμός αξίζουν μόνο τον βασικό μισθό του κλιμακίου, τότε στην πράξη δεν θέλει πραγματικά ισχυρό έλεγχο νομιμότητας. Θέλει απλώς μια υποστελεχωμένη υπηρεσία που θα διεκπεραιώνει τυπικά υποθέσεις μέχρι να λήγουν οι προθεσμίες. Το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο: τεκμαιρόμενες νομιμότητες, σιωπηρές απορρίψεις, συσσώρευση φακέλων και εξουθένωση όσων λίγων προσπαθήσουν να εργαστούν σοβαρά. Καμία σοβαρή μεταρρύθμιση δεν μπορεί να στηριχθεί αποκλειστικά στο φιλότιμο των υπαλλήλων. Η εξειδικευμένη γνώση και η αυξημένη ευθύνη πρέπει να αμείβονται αντίστοιχα. Διαφορετικά, η υποτιθέμενη μεταρρύθμιση θα αποδειχθεί ακόμη μία κούφια διοικητική εξαγγελία χωρίς πραγματικό αντίκρισμα.