• Σχόλιο του χρήστη 'Δ.Π.' | 27 Μαΐου 2026, 10:04

    Συμφωνώ και αντιγράφω από προηγούμενα σχόλια : 1. Στο άρθρο 656 αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι για την διασφάλιση της αποτελεσματικής και αντικειμενικής άσκησης του ελέγχου νομιμότητας επί των πράξεων των οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης στελεχώνεται η Υπηρεσία Γενικής Εποπτείας Νομιμότητας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) με προσωπικό υψηλού επιπέδου επιστημονικής και εξειδικευμένης γνώσης, ικανό να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης, ΧΩΡΙΣ όμως να θεσπίζονται και τα ανάλογα μισθολογικά κίνητρα (ειδικό μισθολόγιο όπως Α.Α.Δ.Ε., μπόνους παραγωγικότητας/αποδοτικότητας, πρόσθετες αμοιβές όπως διαμοιρασμός των ποσών των παραβόλων όπως Α.Σ.Ε.Π., κλπ). 2. Χωρίς ειδικό μισθολόγιο και χωρίς ουσιαστικά κίνητρα, είναι αφελές να πιστεύει κανείς ότι θα υπάρξει σοβαρός και ουσιαστικός έλεγχος νομιμότητας. Η μελέτη σύνθετων διοικητικών φακέλων, προσφυγών, δημοσίων συμβάσεων και πειθαρχικών υποθέσεων απαιτεί υψηλή εξειδίκευση, διαρκή επιμόρφωση, προσωπική ευθύνη και ατελείωτες ώρες εργασίας. Δεν μπορεί ο υπάλληλος που καλείται να ελέγχει νομιμότητα πράξεων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, να έχει τις ίδιες αποδοχές με υπαλλήλους σαφώς μικρότερης ευθύνης και απαιτήσεων. Αν το κράτος θεωρεί ότι η εξειδικευμένη γνώση, η νομική κατάρτιση, η ακεραιότητα και η πίεση που συνεπάγεται ένας τέτοιος ελεγκτικός μηχανισμός αξίζουν μόνο τον βασικό μισθό του κλιμακίου, τότε στην πράξη δεν θέλει πραγματικά ισχυρό έλεγχο νομιμότητας. Θέλει απλώς μια υποστελεχωμένη υπηρεσία που θα διεκπεραιώνει τυπικά υποθέσεις μέχρι να λήγουν οι προθεσμίες. 3. Η εξειδικευμένη γνώση πρέπει να πληρωθεί αλλιώς δεν θα παρασχεθεί, κανείς δεν θα κάθεται να διαβάζει προσφυγές και διοικητικούς φακέλους εκατοντάδων σελίδων για να παίρνει τα ίδια χρήματα με τους συναδέλφους μας που διεκπεραιώνουν τυπική εργασία και αν είναι και προϊστάμενοι ακόμη και σε ένα τμήμα με μειωμένη ευθύνη (πχ Γραμματεία αλλά και πολλά άλλα παρόμοια) παίρνουν και το επίδομα θέσης ευθύνης που κοντεύει τα 40 Υπήρχαν 2 άρθρα τα Ρ+21 και Ρ+36 τα οποία αναφερόταν σε πραγματικά μικρές μισθολογικές παροχές, όχι ικανές να θεωρήσει κάποιος ότι είναι κίνητρο για να έρθει σε μια τέτοια υπηρεσία και να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. 0 €. Παρατηρώ ότι αυτά τα 2 άρθρα επιλέξατε να αφαιρέσετε από το σχέδιο νόμου. Καλή τύχη με τη ... μεταρρύθμιση.