• Σχόλιο του χρήστη 'Φώτης Μάγγος' | 27 Μαΐου 2026, 15:15

    Η πρόβλεψη μεταφοράς του ελέγχου νομιμότητας των αποφάσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης εκτός τοπικού επιπέδου δημιουργεί εύλογη ανησυχία ως προς τη λειτουργικότητα και την ουσιαστική αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Υπάρχει ο κίνδυνος ο έλεγχος να καταστεί μια αυστηρά γραφειοκρατική διαδικασία, αποκομμένη από τις πραγματικές συνθήκες και ιδιαιτερότητες κάθε τοπικής κοινωνίας, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά το ενδεχόμενο ακυρώσεων αποφάσεων για τυπικούς λόγους. Η μέχρι σήμερα άμεση σχέση μεταξύ ελεγκτών και ελεγχόμενων δεν λειτουργεί προς την κατεύθυνση της ανοχής αυθαιρεσιών ή παράνομων πρακτικών. Αντιθέτως, έχει συμβάλει στη διαμόρφωση μιας ουσιαστικής συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης των πραγματικών αναγκών, των δυσκολιών και των συνθηκών μέσα στις οποίες καλούνται να λειτουργήσουν οι δήμοι και οι υπηρεσίες τους. Αυτή η γνώση της τοπικής πραγματικότητας αποτελεί κρίσιμο στοιχείο όχι μόνο για την ορθή εφαρμογή της νομιμότητας, αλλά και για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης. Για τον λόγο αυτό, θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό ο έλεγχος νομιμότητας να διατηρήσει τον ουσιαστικό και όχι αποκλειστικά τυπικό του χαρακτήρα, με παρουσία και γνώση των τοπικών δεδομένων, ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί υποστηρικτικά προς την αυτοδιοίκηση και προς το δημόσιο συμφέρον.