• Σχόλιο του χρήστη 'Ασημίνα' | 28 Μαΐου 2026, 16:45

    Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με όσα προβλέπει το άρθρο 730 του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η διάταξη αυτή δημιουργεί αδικαιολόγητες διακρίσεις, έρχεται σε σύγκρουση με το Σύνταγμα και βάζει σε άμεσο κίνδυνο τη λειτουργία των πιο σημαντικών κοινωνικών υπηρεσιών στους δήμους της χώρας. Το επιχείρημα του Υπουργείου ότι η μονιμοποίηση πρέπει τώρα να αφορά μόνο τους εργαζόμενους σε Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς (επειδή το πρόγραμμά τους λήγει άμεσα), ενώ οι υπόλοιπες δομές (Κέντρα Κοινότητας, Δομές Φτώχειας, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ) μπορούν να περιμένουν επειδή έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έως το 2029, δεν στέκει. Σύμφωνα με το Εργατικό Δίκαιο, η φύση μιας εργασίας εξαρτάται από το αν καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες και όχι από το πού βρέθηκαν τα λεφτά ή πότε λήγει η χρηματοδότηση. Οι εργαζόμενοι σε όλες τις κοινωνικές δομές των δήμων έχουν προσληφθεί με διαφανείς διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ και καλύπτουν πραγματικές, μόνιμες ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Το να παρατείνεται η εργασιακή τους ανασφάλεια μέχρι το 2029 με τη δικαιολογία ότι «υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια» απλώς μεταθέτει το πρόβλημα για αργότερα και παραβιάζει κατάφωρα την αρχή της ισότητας του Συντάγματος. Επιπλέον, οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 730 βάζουν πρωτοφανή εμπόδια στις δικαστικές διεκδικήσεις των εργαζομένων. Το να απαιτείται υποχρεωτικά η παρέμβαση των Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών για να συζητηθεί μια υπόθεση, αλλά και το να ακυρώνονται αυτόματα οι προσωρινές δικαστικές διαταγές, παραβιάζει το δικαίωμα των πολιτών για δίκαιη και αποτελεσματική δικαστική προστασία. Με αυτόν τον τρόπο, επιχειρείται να εμποδιστεί η ελεύθερη κρίση των δικαστών. Η δικαιολογία ότι το άρθρο αυτό φτιάχτηκε για να μην δημιουργηθούν «νέες στρατιές συμβασιούχων» είναι εντελώς άστοχη. Δεν μιλάμε για νέες προσλήψεις, αλλά για το ήδη υπάρχον, έμπειρο προσωπικό που στηρίζει καθημερινά χιλιάδες ευάλωτους συμπολίτες μας, όπως άτομα με αναπηρία, αστέγους και άπορους. Μάλιστα, η ίδια η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών έχει παραδεχτεί έμμεσα το λάθος, αφού υποσχέθηκε να επανεξετάσει το άρθρο και να προσθέσει εξαιρέσεις. Όμως, οι αποσπασματικές λύσεις που αφήνουν απέξω εργαζόμενους δεν λύνουν το πρόβλημα της αντισυνταγματικότητας, απλώς το μετατοπίζουν. Η δημόσια διαβούλευση είναι η ευκαιρία για να ακουστεί η ξεκάθαρη απαίτηση της κοινωνίας: όχι μπαλώματα, αλλά πλήρης νομοθετική κατοχύρωση για όλους. Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε: Πρώτον: Να διαγραφούν τελείως οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 730, ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση στη Δικαιοσύνη. Δεύτερον: Να αλλάξει αμέσως η παράγραφος 3, ώστε να συμπεριληφθούν ρητά και καθολικά στην εξαίρεση όλοι οι εργαζόμενοι των Κοινωνικών Δομών (Κέντρα Κοινότητας, Δομές Φτώχειας, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, Βοήθεια στο Σπίτι) που έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ. Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η ισονομία και η εργασιακή σταθερότητα που χρειάζονται οι δήμοι για να λειτουργήσουν σωστά.