• Σχόλιο του χρήστη 'Ειρήνη' | 31 Μαΐου 2026, 09:25

    Με το παρόν σχόλιο εκφράζω την πλήρη και κατηγορηματική μου αντίθεση στις προτεινόμενες διατάξεις των άρθρων 138 και 730 του υπό διαβούλευση Κώδικα Αυτοδιοίκησης. Η αυστηροποίηση του πλαισίου και η υποχρεωτική παράσταση των Υπουργείων στα δικαστήρια ως «διαδίκων» κατά των εργαζομένων, με προφανή σκοπό την ανατροπή των δικαστικών τους διεκδικήσεων, στερείται νομικής και κοινωνικής βάσης, ενώ απειλεί άμεσα με απόλυση 20.000 συμβασιούχους που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στους Δήμους όλης της χώρας. ​Οποιαδήποτε μεθόδευση για επιλεκτική εξαίρεση ή κατάργηση περιοριστικών διατάξεων (όπως η λεγόμενη «διάταξη Βορίδη») αλά καρτ μόνο για συγκεκριμένες δομές (π.χ. Παιδικούς Σταθμούς), αφήνοντας εκτός τα Κέντρα Κοινότητας, τις Δομές Φτώχειας και Αστέγων ή άλλες υπηρεσίες των ΟΤΑ, προσκρούει ευθέως στη συνταγματική Αρχή της Ισότητας (Άρθρο 4, παρ. 1 του Συντάγματος) και στην Αρχή της Αξιοκρατίας. ​Είμαστε χιλιάδες εργαζόμενοι που έχουμε προσληφθεί με απόλυτα νόμιμες, έγκυρες και αξιοκρατικές διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ, υπό τις ίδιες ακριβώς τυπικές προϋποθέσεις. Επιπλέον, το προσωπικό των κοινωνικών δομών (όπως τα Κέντρα Κοινότητας) διαχειρίζεται καθημερινά τεράστιο όγκο πολιτών με σοβαρά προβλήματα, ασθένειες και ευάλωτες καταστάσεις, εξυπηρετώντας το δημόσιο συμφέρον. Δεν νοείται η Πολιτεία να αναγνωρίζει τη νομιμότητα του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη και την εργασία μας, αλλά να την αγνοεί επιλεκτικά για τη σταθερότητά της, δημιουργώντας τεχνητά εργαζόμενους δύο ταχυτήτων. ​Η λύση δεν βρίσκεται σε ημίμετρα, ούτε στη μετακύλιση της ευθύνης στους Δήμους με βάση τα εκάστοτε «οικονομικά δεδομένα», γεγονός που απλώς παρατείνει το καθεστώς εργασιακής ομηρείας. Απαιτούμε την πλήρη απόσυρση των άρθρων 138 και 730, την κατάργηση της διάταξης Βορίδη και την καθολική, δίκαιη και μόνιμη νομοθετική ρύθμιση για την ορθή αναγνώριση της σχέσης εργασίας του συνόλου του προσωπικού που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, χωρίς καμία εξαίρεση δομής.