• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΔΥ' | 2 Ιουνίου 2026, 10:11

    Με το παρόν σχόλιο επισημαίνεται η ανάγκη ρητής διατήρησης και ανάδειξης του ελεγκτικού ρόλου των Εποπτών Δημόσιας Υγείας των Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού (Δήμων), ως αρμοδίων οργάνων για την εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία: Το άρθρο 118 του Νόμου 5034/2023 (ΦΕΚ Α' 69/18.03.2023), το οποίο τροποποίησε την παράγραφο 3 του άρθρου 43 του Νόμου 4025/2011 (ΦΕΚ Α' 228/24.10.2011), ορίζει ρητά ως αρμόδια υγειονομικά - ελεγκτικά όργανα τους ΠΕ ή ΤΕ Επόπτες Δημόσιας Υγείας των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού. Δεδομένου ότι οι Δήμοι είναι επιφορτισμένοι με τον καθημερινό έλεγχο κρίσιμων τομέων (όπως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, σχολικά κυλικεία, παιδικοί σταθμοί, λαϊκές αγορές και περιβαλλοντική υγιεινή), προτείνεται: Η πλήρης εναρμόνιση της υπό διαβούλευση διάταξης με το υφιστάμενο πλαίσιο του Ν. 5034/2023 και του Ν. 4025/2011, ώστε να μην υπάρξει καμία απάλειψη ή περιορισμός των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων των Εποπτών Δημόσιας Υγείας των Δήμων. Η σαφής αναφορά του κλάδου στο τελικό κείμενο, με σκοπό τη διασφάλιση της νομικής καθαρότητας, την αποφυγή σύγχυσης αρμοδιοτήτων και την εύρυθμη λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' Βαθμού. Η διατήρηση της υφιστάμενης νομοθετικής πρόβλεψης είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική προστασία της Δημόσιας Υγείας σε τοπικό επίπεδο.