Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης»ΒΙΒΛΙΟ ΤΡΙΤΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ (άρθρα 308-321)Σχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ - ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ | 3 Ιουνίου 2026, 19:52




ΑΡΘΡΟ 317: Θεσμική αναβάθμιση των Δημοτικών Ιατρείων ως Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Η εμπειρία από τη λειτουργία των Πολυδύναμων Δημοτικών Ιατρείων του Δήμου Αθηναίων επιβεβαιώνει ότι η Αυτοδιοίκηση - ευθυγραμμιζόμενη με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την ενίσχυση της κοινοτικής φροντίδας - αποτελεί κρίσιμο πυλώνα πρόληψης και προαγωγής υγείας για την/τον πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό, τα Δημοτικά Ιατρεία είναι σκόπιμο να κατοχυρωθούν θεσμικά ως αυτόνομες μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας. Η ισχύουσα νομοθεσία (Νόμος 4675/2020) αναφέρεται μόνον σε Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας των ΟΤΑ οι οποίες εντάσσονται στην οργανωτική διάρθρωση της δημόσιας υγείας" (άρθρο 5). Το άρθρο 4 του Νόμου προβλέπει τη συμβολή τους στην πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή πρόληψη μέσω του Εθνικού Προγράμματος ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ, με έμφαση στον προσυμπτωματικό έλεγχο, ενώ το άρθρο 8 προβλέπει τη διασύνδεσή τους με το Τμήμα Προγραμματισμού Δράσεων Δημόσιας Υγείας της οικείας ΥΠΕ και την αξιολόγηση των δράσεων εντός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης. Θεωρώντας τις παραπάνω προβλέψεις ανεπαρκείς για το ρόλο των Δημοτικών Ιατρείων και, συγχρόνως, κρίσιμη τη θεσμική αναβάθμισή τους και τη διασφάλιση της επιχειρησιακής τους συνέχειας, προτείνεται η προσθήκη στην παράγραφο 1 της ακόλουθης αρμοδιότητας: (νέο β): Η δυνατότητα θεσμοθέτησης των Δημοτικών Ιατρείων ως Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας.