• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος' | 3 Ιουνίου 2026, 22:26

    Η προτεινόμενη νομοθέτηση των άρθρων 138 και 730 εισάγει ρυθμίσεις που έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με τις βασικές αρχές του κράτους δικαίου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η υποχρεωτική εμπλοκή των Υπουργείων ως διάδικων μερών στις δικαστικές διεκδικήσεις των υπαλλήλων των ΟΤΑ στερείται κάθε κοινωνικής και νομικής λογικής, καθώς στοχεύει στον περιορισμό της δικαστικής προστασίας των συμβασιούχων και στη διαιώνιση της εργασιακής τους ομηρείας υπό συνθήκες απόλυτης άνισης μεταχείρισης. ​Το προσωπικό που στελεχώνει τις κοινωνικές υπηρεσίες και τις δομές των Δήμων, όπως τα Κέντρα Κοινότητας και οι Δομές Φτώχειας, έχει επιλεγεί με τις έγκυρες και αδιάβλητες διαδικασίες του ΑΣΕΠ και καλύπτει καθημερινά πάγιες, διαρκείς και ανελαστικές ανάγκες της κοινωνίας. Οποιοσδήποτε σχεδιασμός για αποσπασματική εξαίρεση συγκεκριμένων μόνο κλάδων (όπως οι Παιδικοί Σταθμοί) από τις περιοριστικές διατάξεις, αφήνοντας το υπόλοιπο προσωπικό εκτεθειμένο, αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της συνταγματικής Αρχής της Ισότητας και της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/70/ΕΚ. Η Πολιτεία δεν μπορεί να δημιουργεί τεχνητά εργαζόμενους δύο ταχυτήτων, αναγνωρίζοντας την αξιοκρατία του ΑΣΕΠ μόνο κατά την πρόσληψη αλλά όχι για τη σταθερότητα της εργασίας. ​Η εύρυθμη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν διασφαλίζεται με τον δικαστικό στραγγαλισμό των εργαζομένων της. Απαιτούμε την άμεση και πλήρη απόσυρση των άρθρων 138 και 730, την καθολική κατάργηση της «διάταξης Βορίδη» και τη θεσμοθέτηση μιας ενιαίας, δίκαιης νομοθετικής ρύθμισης που θα προχωρά στην ορθή αναγνώριση της πραγματικής σχέσης εργασίας για το σύνολο του προσωπικού που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, χωρίς καμία εξαίρεση ή αποκλεισμό δομών.