• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΊΑ' | 3 Ιουνίου 2026, 23:05

    Η προώθηση των άρθρων 138 και 730 στον υπό διαβούλευση Κώδικα Αυτοδιοίκησης αποτελεί μια οπισθοδρομική επιλογή που πλήττει καίρια την εργασιακή ειρήνη στους Δήμους. Η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής παρουσίας των Υπουργείων ως αντιδίκων των εργαζομένων στα δικαστήρια στερείται κάθε ηθικής και κοινωνικής βάσης, καθώς ο μοναδικός της στόχος είναι ο περιορισμός της δικαστικής προστασίας των συμβασιούχων, η παράταση της εργασιακής τους ομηρείας και η επιβολή συνθηκών άνισης μεταχείρισης. ​Οι χιλιάδες εργαζόμενοι που στελεχώνουν κρίσιμες κοινωνικές δομές των ΟΤΑ (όπως τα Κέντρα Κοινότητας και οι Δομές Φτώχειας) έχουν προσληφθεί με τις πλέον έγκυρες, αδιάβλητες και απαιτητικές διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Καλύπτουν καθημερινά πάγιες και ανελαστικές ανάγκες, προσφέροντας υπηρεσίες σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Οποιοσδήποτε σχεδιασμός για αποσπασματική ή επιλεκτική εξαίρεση συγκεκριμένων μόνο κλάδων (όπως οι Παιδικοί Σταθμοί) από τις περιοριστικές διατάξεις, αφήνοντας το υπόλοιπο προσωπικό εκτεθειμένο, έρχεται σε πλήρη και ευθεία σύγκρουση με τη συνταγματική Αρχή της Ισότητας και τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/70/ΕΚ για την αποτροπή της κατάχρησης των συμβάσεων ορισμένου χρόνου. ​Η Πολιτεία οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να σταματήσει να αντιμετωπίζει το έμπειρο προσωπικό της ως αναλώσιμο υλικό. Απαιτούμε την άμεση και πλήρη απόσυρση των άρθρων 138 και 730, την καθολική κατάργηση της «διάταξης Βορίδη» και τη θέσπιση μιας ενιαίας, δίκαιης νομοθετικής ρύθμισης που θα προχωρά στην ορθή αναγνώριση της πραγματικής σχέσης εργασίας για το σύνολο του προσωπικού που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, χωρίς καμία εξαίρεση ή αποκλεισμό δομών.