• Σχόλιο του χρήστη 'Φωτεινή Σιάκκα' | 3 Ιουνίου 2026, 23:10

    Αυτό που προτείνεται στη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 720 του προτεινόμενου από το Υπουργείο Εσωτερικών Σχεδίου Νόμου με τίτλο "Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης" είναι ανήκουστο, σε μια Ελλάδα που τα ζώα υποφέρουν εξαιτίας των παραλείψεων. Παραλείψεις από ανεύθυνους ιδιοκτήτες, παραλείψεις τρομερές από Δήμους και βέβαια παραλείψεις από άλλους αρμόδιους φορείς. Κάθε μέρα καταγγελίες για τις άθλιες συνθήκες που ζουν τα αδέσποτα ζώα, εξαιτία της ανευθυνότητας των Δήμων. Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία αγωνίζεται να υποστηρίξει τα Φιλοζωικά Σωματεία Μέλη της, αλλά και όποιον εθελοντή, όποια εθελόντρια ζητήσει βοήθεια, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις αντιμετωπίζουν πλήρη αδιαφορία από τον δήμο που ανήκουν. Δημάρχοι και αντιδημάρχοι μόνη έγνοια έχουν να ξεφορτωθούν τα αδέσποτα από την πόλη. Κι εκεί που ζητάμε να υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι πανελλαδικά, να τηρείται η νομοθεσία, έστω αυτή που υπάρχει, βλέπουμε στη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 720 του προτεινόμενου από το Υπουργείο Εσωτερικών Σχεδίου Νόμου με τίτλο "Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης" να γράφει: 3. Τα πρόσωπα του άρθρου 40 του ν. 4830/2021 (Α’ 169), δεν διώκονται ποινικά για αδικήματα που τελούνται δια παραλείψεως κατά την άσκηση των καθηκόντων τους σχετικά με την περισυλλογή ζώων του άρθρου 10 του ν. 4830/2021. Και τι λέει το Αρθρο 10 του ν. 4830/2021 ορίζει Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των δήμων και το Άρθρο 40 Υπεύθυνος για θέματα ζώων συντροφιάς - Διαδικασία τροποποίησης του Οργανισμού της Εσωτερικής Υπηρεσίας των δήμων 1. Κάθε δήμος οφείλει να ορίζει υπάλληλο ή αντιδήμαρχο ή εντεταλμένο σύμβουλο υπεύθυνο για θέματα ζώων συντροφιάς, επιφορτισμένο να μεριμνά για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων. Το Υπουργείο Εσωτερικών τι προσπαθεί να κάνει; Αντί να τιμωρεί τους Δήμους για τις παραλείψεις τους σχετικά με τα ζώα, η προτεινόμενη ρύθμιση καταργεί ουσιαστικά την ποινική λογοδοσία για την αδράνεια των αρμοδίων δημοτικών οργάνων, παρά το γεγονός ότι αυτά φέρουν εκ του νόμου την ευθύνη για τη διαχείριση και προστασία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Διαφωνούμε με τα απαράδεκτα που προτείνει το Υπουργείο Εσωτερικών.