• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελία Δουτσίου' | 4 Ιουνίου 2026, 08:56

    Η προτεινόμενη παράγραφος 3 δημιουργεί σοβαρό ζήτημα λογοδοσίας των αρμοδίων οργάνων των ΟΤΑ. Ο ν. 4830/21 αναθέτει αποκλειστικά στους δήμους την αρμοδιότητα περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Η αρμοδιότητα αυτή δεν μπορεί να ασκηθεί από τους πολίτες ούτε να υποκατασταθεί από τρίτους. Κατά συνέπεια, τα πρόσωπα που ο νόμος ορίζει ως αρμόδια κατέχουν ιδιαίτερη θέση ευθύνης για την άσκηση των καθηκόντων τους. Η γενική πρόβλεψη ότι «δεν διώκονται ποινικά για αδικήματα που τελούνται δια παραλείψεως» εισάγει ουσιαστικά καθεστώς ποινικής ασυλίας για παραλείψεις που ενδέχεται να οδηγήσουν σε σοβαρές συνέπειες για ανθρώπους και ζώα. Η διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τη θεμελιώδη αρχή ότι η ανάθεση αρμοδιότητας συνεπάγεται και αντίστοιχη ευθύνη και δημιουργεί κίνδυνο αποδυνάμωσης της εφαρμογής του ν. 4830/21. *όσοι συμφωνείτε μπορείτε ελεύθερα να χρησιμοποιήσετε το παραπάνω κείμενο και να το καταθέσετε στην δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 9 το πρωί της Πέμπτης 4/6* Για τον λόγο αυτό προτείνεται η πλήρης διαγραφή της παραγράφου 3.