• - Με δεδομένο ότι και ο ίδιος ο Κανονισμός (EE) 2019/452 προβλέπει (ά. 3, παρ. 5) την υποχρέωση για δυνατότητα προσφυγής κατά των σχετικών αποφάσεων και με δεδομένο ότι η δικαστική διαδικασία δεν είναι πάντα η πλέον πρόσφορη οδός για τέτοιου είδους θέματα (και για αυτό άλλωστε στην πράξη στο εξωτερικό σπανίως ακολουθείται), καλό θα ήταν να προβλεφθεί η εισαγωγή σχετικής ειδικής διαδικασίας προσφυγής, η οποία θα είναι ταχεία, πρακτική και θα διασφαλίζει και το απόρρητο. - Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί ειδική διαδικασία διαβούλευσης, ώστε τα ενδεχόμενα μέτρα μετριασμού να συζητούνται διεξοδικά με τον ενδιαφερόμενο προκειμένου στο μέγιστο δυνατό βαθμό αυτά να μην είναι προϊόν μονομερούς διαμόρφωσης από την ΔΕΕΑΞΕ (καθότι η σχετική μονομερής διαμόρφωση μπορεί να μην είναι πάντα και η καλύτερη δυνατή λύση). - Η απαγόρευσης συμμετοχής ή η επιβολή μέτρων μετριασμού ενδέχεται να επηρεάζει τόσο την εταιρεία στόχο όσο και τους λοιπούς μετόχους της. Για παράδειγμα η είσοδος του τρίτου επενδυτή μπορεί να έχει στρατηγική σημασία για την ίδια την εταιρεία είτε λόγω εισφερόμενης γνώσης είτε λόγω εισφοράς κεφαλαίων σε περίοδο αδυναμίας πληρωμών. Επίσης κάποια μέτρα μπορεί να απαιτούν να δεσμεύεται και η ίδια η εταιρεία (πχ περιορισμοί εξαγωγών, αναστολή δικαιωμάτων ψήφου) ή και οι λοιποί μέτοχοι. Ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στα μέρη αυτά – εφόσον το κρίνει σκόπιμο η αρμόδια επιτροπή – να υποβάλλουν απόψεις, να συμμετέχουν στις σχετικές διαδικασίες και ενδεχομένως να δεσμεύονται και αυτά από κάποια από τα μέτρα. - Τέλος, σκόπιμο θα ήταν να προβλεφθεί ότι στις περιπτώσεις που μια επένδυση εγκρίνεται στο πλαίσιο του παρόντος νόμου, παρέλκει η εφαρμογή των ά. 25 και επόμενα του ν. 1892/1990 καθότι εξυπηρετούνται παρόμοιοι δικαιοπολιτικοί σκοποί και καλό είναι να αποφευχθεί η απασχόληση πολλαπλών υπηρεσιών για παρόμοια ζητήματα. - Επίσης επ’ ευκαιρία θα ήταν χρήσιμο να διευκρινιστεί το πεδίο εφαρμογής των ως άνω διατάξεων του 1892/1990 και ενδεχομένως θα ήταν σκόπιμο να ενσωματωθούν οι σχετικές διατάξεις στο εν θέματι νομοθέτημα, ώστε να υπάρξει μια ενιαία και συνολική αντιμετώπιση όλων αυτών των ζητημάτων. Για το Foreign Investors Council, Ευ. Ν. Κουράκης, Γεν Γραμματέας του ΔΣ, Εταίρος της Δικηγορικής Εταιρείας Κουταλίδη, Επικεφαλής Ενέργειας κ Υποδομών