Αρχική Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη- και λοιπές διατάξειςΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Alexandros | 26 Απριλίου 2025, 09:00
Διάβασα με προσοχή όλα τα προτεινόμενα άρθρα που τέθηκαν σε διαβούλευση. Επαγγελματικά ασχολούμαι με αναπτυξιακούς νόμους περίπου 40 χρόνια, λέω με βεβαιότητα "κάθε πέρυσι και καλύτερα". Ιδίως ο 4887 είναι πολύ μέτριος νόμος, ενώ ο 4399 ήταν - συγκριτικά - πολύ καλύτερος και πάνω σε αυτόν έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις και όχι να θεσπίζονται νέοι νόμοι ώστε να εξορκίσουμε κάτι που έκανε μία άλλη κυβέρνηση. Γιατί στην Ελλάδα αυτό κάνουμε, να βγάλουμε ο ένας το μάτι του άλλου. Επί του νόμου όμως, ας βάλετε και μία διάταξη που να ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ τη διοίκηση - ιδίως στην οδό Νίκης - να υπογράφονται οι αποφάσεις ένταξης το πολύ εντός μηνός από τη δημοσίευση του οριστικού πίνακα εντάξεων και όχι να περιμένουν οι επενδυτές 8,10,12 μήνες να πάρουν την απόφαση στα χέρια τους. Κι αυτό είναι θέμα διευθυντών και ΟΧΙ των απλών υπαλλήλων που ετοιμάζουν τις αποφάσεις πολύ σύντομα και τις στέλνουν για υπογραφή αλλά κάποιοι Τμηματάρχες, Διευθυντές και άλλοι είναι φαίνεται πολυάσχολοι. Επίσης, από τα κριτήρια αξιολόγησης να αφαιρεθούν κριτήρια βαθμολογίας που αφορούν αρχαιολογίες και λοιπές αηδίες και να αντικατασταθούν με κριτήρια ουσίας. Ελπίζουμε να μην ισχύσει ξανά ο ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ των επιχειρήσεων να απευθυνθούν στις τράπεζες για δάνειο ώστε να λάβουν 25 (!!!) ολόκληρους βαθμούς, ασχέτως αν έχουν τη δυνατότητα κάλυψης της επένδυσης εξ ιδίων. Το να βάζετε στο παιχνίδι τις τράπεζες ώστε να παίρνουν προμήθειες για χορηγήσεις βεβαιώσεων δανείων (κατά μέσο όρο 2.000 ευρώ εκάστη) και σε δεύτερο χρόνο να παίρνουν τόκους τζάμπα και βερεσέ ακόμα κι από επιχειρήσεις με μηδενικό δανεισμό. Τι πράγματα είναι αυτά; Θα φτιάξετε επιτέλους τα ανεκδιήγητα υποδείγματα excel που ούτε καν τα έχετε δει πώς δουλεύουν και έρχονται από τον 4399; Στο θέμα των αξιολογητών έχουμε αντιμετωπίσει θέματα ισχυρής ασχετοσύνης και - ακόμα - ειρωνίας από αξιολογητές που το παίζουν ότι είναι παντογνώστες και αναγκαζόμαστε να κάνουμε ενστάσεις χωρίς ουσιαστικό λόγο. Τα στελέχη του ΕΦΕΠΑΕ χρειάζονται ισχυρή εκπαίδευση και επιμορφωση. Οι δε υπεύθυνες δηλώσεις θα μπορούσαν να είναι ενσωματωμένες στο ΟΠΣΑΝ και να πατάμε ένα κλικ και όχι να συμπληρώνουμε ΟΛΟ το κείμενο με το χέρι (ούτε copy paste δεν γίνεται) ώστε να περάσει από το gov.gr. To ΟΠΣΑΝ να διασυνδεθεί με ΑΑΔΕ και Υπ. Εργασίας όπως το ΟΠΣΚΕ ώστε να μην υποβάλλουμε στοιχεία απασχόλησης και οικονομικά στοιχεία, αλλά και στοιχεία σώρευσης κλπ. Να ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ο νομος που επιβάλλει ότι η οικονομοτεχνική μελέτη θα πρέπει να έχει υπογραφή από Οικονομολόγο μέλος του ΟΕΕ εφόσον το κόστος είναι άνω των 250.000 ευρώ. Ο νόμος ισχύει, το Υπουργείο παρανομεί που δεν το ζητάει όπως παλιότερα και το ΟΕΕ κοιμάται.