• Σχόλιο του χρήστη 'ICAP ADVISORY' | 30 Απριλίου 2025, 11:14

    Αναφορικά με τους φορείς υποδοχής: Ο τρόπος λειτουργίας του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/22 είναι υπερβολικά συγκεντρωτικός. Υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση των επενδυτικών σχεδίων στην Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακών Νόμων & Αμέσων Ξένων Επενδύσεων καθώς μόνο ένας μικρός αριθμός έργων διαχειρίζεται από τις περιφέρειες & το Υπουργείο Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης). Λόγω του τεράστιου, αυτού, όγκου και φόρτου, η συγκεκριμένη υπηρεσία του Υπουργείου, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ανθρώπων της, αδυνατεί να διεκπεραιώσει τις διαδικασίες εντός των καθορισμένων χρονικών πλαισίων. Επιβάλλεται η αποκέντρωση των διαδικασιών και η επανεξέταση της κατανομής του σημαντικού, αυτού, έργου, για την αποσυμφόρηση της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακών Νόμων, με ανάθεση μεγαλύτερου ρόλου, έργου και αρμοδιοτήτων στις Διευθύνσεις Αναπτυξιακού Προγραμματισμού των Περιφερειών και στο Υπουργείο Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης), ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης των επενδύσεων. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των ΔΙΑΠ και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα (ευελιξία, αμεσότητα) παρέχεται η δυνατότητα για την περαιτέρω αποκέντρωση του διοικητικού φόρτου της ΓΔΙΕ, αυξάνοντας το όριο των προϋπολογισμών των έργων που θα διαχειρίζονται οι ΔΙΑΠ (από 1 εκ σε 3 ή και 5 εκ.). Συνεπώς το ανώτατο όριο των έργων που θα διαχειρίζονται οι ΔΙΑΠ όπως και η αντίστοιχη Διεύθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών επιβάλλεται να αυξηθεί.