Αρχική Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη- και λοιπές διατάξειςΜΕΡΟΣ Α’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΤΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Ε’ ΜΕΡΟΥΣ Α’ Ν. 4887/2022 (άρθρα 15-17)Σχόλιο του χρήστη ICAP ADVISORY | 30 Απριλίου 2025, 11:10
(1) Η προθεσμία των επτά (7) εργάσιμων ημερών για την υποβολή συμπληρωματικών δικαιολογητικών / διευκρινίσεων από τον φορέα κατά την διάρκεια της αξιολόγησης του επενδυτικού σχεδίου κρίνεται από την εμπειρία μας ως πολύ περιορισμένη και συνήθως δεν επαρκεί για την πλήρη τεκμηρίωση των διευκρινίσεων που ζητούνται. Άλλωστε είναι άδικο να τίθεται τέτοιο ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα στους φορείς των επενδυτικών σχεδίων όταν η διαδικασία αξιολόγησης εκκινεί 24 μήνες μετά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων σε ορισμένα καθεστώτα (βλέπε Αγροδιατροφή) (2) Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων να δύναται να ανατεθεί όχι μόνο σε Ορκωτούς Λογιστές αλλά και σε εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων με αποδεδειγμένη εμπειρία στην αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων στα πλαίσια δράσεων κρατικών ενισχύσεων (π.χ. Στρατηγικές Επενδύσεις, Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας κλπ). Η συσσωρευμένη εμπειρία των εταιρειών αυτών τόσο ως συντάκτες οικονομοτεχνικών μελετών και αιτήσεων υπαγωγής σε καθεστώτα κρατικής ενίσχυσης αλλά και ως αξιολογητών θα έχει άμεσα αποτελέσματα στην διαδικασία αξιολόγησης τόσο ως προς την ορθή διεκπεραίωση της διαδικασίας όσο και την επιτάχυνσή της. (3) Ο Οδηγός Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων θα πρέπει υποχρεωτικά να εκδίδεται ταυτόχρονα με την προκήρυξη του αντίστοιχου καθεστώτος και να βρίσκεται στην διάθεση των επενδυτών και των μελετητών ώστε να αποφεύγονται ασάφειες και παρερμηνείες κατά την σύνταξη της Αίτησης Υπαγωγής και να υπάρχει ταύτιση της Αίτησης με τον Οδηγό Αξιολόγησης.