• Σχόλιο του χρήστη 'ILF CONSULTING' | 30 Απριλίου 2025, 14:32

    Η ILF Consulting IKE, ως ενεργή συμβουλευτική εταιρεία με εξειδίκευση στην υποστήριξη επενδυτικών σχεδίων και στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων, συμμετέχει ενεργά στη δημόσια διαβούλευση επί του ανωτέρω σχεδίου νόμου, αναγνωρίζοντας τη σημασία του για τον εκσυγχρονισμό του αναπτυξιακού πλαισίου και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. 1. Εξαίρεση δραστηριοτήτων του κλάδου Υγείας (ΚΑΔ 86.1 και συναφείς) Διατυπώνεται επιφύλαξη αναφορικά με την πρόβλεψη εξαίρεσης του Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 86.1, καθώς και λοιπών συναφών ΚΑΔ που σχετίζονται με τις υπηρεσίες Υγείας, από τις επιλέξιμες δραστηριότητες του αναπτυξιακού πλαισίου. Ο εν λόγω κλάδος, πλην του προφανούς κοινωνικού και δημόσιου χαρακτήρα του, αποτελεί νευραλγικό τομέα οικονομικής ανάπτυξης, με σημαντική συμβολή στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Η αναπτυξιακή δυναμική του κλάδου, ιδίως με την προώθηση ιδιωτικών Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας και νέων νοσηλευτικών δομών, ενισχύεται από το κανονιστικό πλαίσιο που εισήχθη με το ΦΕΚ Β’/31.12.2024, το οποίο θέτει σαφείς όρους και προδιαγραφές λειτουργίας. Εν προκειμένω, κρίνεται σκόπιμη η αναθεώρηση της εν λόγω εξαίρεσης και η ένταξη των σχετικών δραστηριοτήτων στις επιλέξιμες κατηγορίες του αναπτυξιακού νόμου. 2. Επιλεξιμότητα ευαίσθητων και νησιωτικών περιοχών Η σαφής και ρητή πρόβλεψη περί ένταξης των ευαίσθητων γεωγραφικών περιοχών, καθώς και των νησιωτικών περιοχών της χώρας στο πλαίσιο των επιλέξιμων ζωνών παρέμβασης, αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη. Η εμπειρία από την εφαρμογή προηγούμενων προκηρύξεων έχει αναδείξει την ανάγκη προνομιακής μεταχείρισης περιοχών με αυξημένες αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και δυναμικό, που συχνά δεν αξιοποιείται επαρκώς λόγω γραφειοκρατικών ή νομοτεχνικών ερμηνειών. 3. Ζητήματα χρηματοδότησης μέσω τραπεζικών ιδρυμάτων – Πρόταση για υπεύθυνη δήλωση Η απαίτηση προσκόμισης βεβαίωσης πρόθεσης χρηματοδότησης από τραπεζικό ίδρυμα κατά τη φάση της υποβολής του φακέλου έχει διαπιστωμένα λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας σε προηγούμενους κύκλους του Αναπτυξιακού Νόμου. Στην πράξη, η καθυστέρηση ή η άρνηση έκδοσης σχετικής βεβαίωσης από τα τραπεζικά ιδρύματα, ιδίως κατά το στάδιο της προαξιολόγησης, έχει οδηγήσει είτε σε απορρίψεις είτε σε ματαιώσεις επενδυτικών σχεδίων. Προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα στον υποψήφιο επενδυτή να υποβάλει, σε αντικατάσταση της βεβαίωσης χρηματοδότησης, Υπεύθυνη Δήλωση μέσω της πλατφόρμας gov.gr, με την οποία να δηλώνεται ρητά η πρόθεση λήψης τραπεζικού δανείου, υπό την προϋπόθεση έγκρισης του σχεδίου. Η πρόβλεψη αυτή θα αποσυμφορήσει σημαντικά τη διαδικασία υποβολής και θα ενισχύσει τη δυνατότητα έγκαιρης αξιολόγησης των φακέλων, διασφαλίζοντας παράλληλα τη δέσμευση του επενδυτή. 4. Δυνατότητα άμεσης ενεργοποίησης όλων των καθεστώτων ενίσχυσης Τέλος, εκφράζεται η ανάγκη ταυτόχρονης ή διαδοχικής (με σαφές χρονοδιάγραμμα) προκήρυξης όλων των καθεστώτων του Αναπτυξιακού Νόμου, προκειμένου να καταστεί δυνατή η υποβολή επενδυτικών σχεδίων που σήμερα παραμένουν ανενεργά λόγω μη δημοσίευσης των σχετικών προσκλήσεων. Ιδιαίτερα τα καθεστώτα «Μεγάλες Επενδύσεις», «Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού», καθώς και «Ευρωπαϊκές Αλυσίδες Αξίας» αποτελούν τομείς στρατηγικού ενδιαφέροντος, με σημαντικό αριθμό ώριμων επενδυτικών σχεδίων να τελούν σε αναμονή. Η άμεση ενεργοποίησή τους, εντός ενιαίου προγραμματισμού, θα συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση σταθερού αναπτυξιακού περιβάλλοντος και στη διασφάλιση της εμπιστοσύνης του επενδυτικού κοινού προς τη διοίκηση.