Αρχική Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων...ΜΕΡΟΣ Α’ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (άρθρα 1-8)Σχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΙΑ ΠΑΥΛΟΒΙΤΣ | 10 Ιουνίου 2025, 21:12
Άρθρο 4 παρ. 2δ: Εφόσον κατά το διορισμό του υπαλλήλου δεν ήταν απαραίτητο προσόν διορισμού η γνώση ξένης γλώσσας και εξακολουθεί να μην είναι σύμφωνα με το ΠΔ85/22, είναι άδικο τώρα να απαιτείται προϋπόθεση για εγγραφή στο ΜΕΔΗΣΥ. Επιπλέον με την διάταξη αυτή πιθανώς θα αποκλειστούν υπάλληλοι με μεγάλη και πολυετή πείρα στις δημόσιες συμβάσεις, με πιθανό αποτέλεσμα την οικειοθελή αποδέσμευσή τους από το αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων. Άρθρο 4 παρ. 2γ: Από την στιγμή που είναι ήδη χειριστές σε ΚΗΜΔΗΣ, ΕΣΗΔΗΣ και έχουν πιστοποιηθεί, προφανώς αποδεικνύεται ότι διαθέτουν γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Με την διάταξη αυτή πιθανώς θα αποκλειστούν υπάλληλοι με μεγάλη και πολυετή πείρα στις δημόσιες συμβάσεις, με πιθανό αποτέλεσμα την οικειοθελή αποδέσμευσή τους από το αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων. Άρθρο 5 παρ. 3: Η ισχύς της πιστοποίησης προτείνεται να είναι από την ένταξη στο ΜΕΔΗΣΥ και όχι από την έκδοση των αποτελεσμάτων της εξέτασης και ίσως με λίγη μεγαλύτερη χρονική ισχύ. Άρθρο 7 παρ. 1α: Για την αποζημίωση έως 50% του ανώτατου ορίου του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 «περί αμοιβών συλλογικών οργάνων» Θα πρέπει οριστεί με σαφήνεια ο τρόπος υπολογισμού και καταβολής αυτού. Είναι εξαιρετικά ανακριβής η αναφορά αυτού του κινήτρου (το οποίο είναι ίσως και το πιο σημαντικό για όποιον πιστοποιηθεί και ενταχθεί στο μητρώο.) Άρθρο 7 παρ. 1β: Βαθμός εισαγωγής Β’, αποτελεί ένα κίνητρο άνευ ουσίας για την πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς λόγω της μη πρόσληψης προσωπικού όλα τα προηγούμενα έτη, σχεδόν όσοι είναι στο δημόσιο και όσοι ειδικά ασχολούνται με τις δημόσιες συμβάσεις, σπάνια να μην κατέχουν βαθμό Α’. Άρθρο 7 παρ. 1γ: Κίνητρο χαμηλής δυναμικής καθώς έχει εφαρμογή μόνο όταν υπάλληλοι ισοψηφούν για την επιλογή θέσης προϊσταμένου, κατά τα λοιπά ισχύον οι διατάξεις του άρθρου 84. Άρθρο 7 παρ. 1δ: α) αποσπώνται ή μετατάσσονται σε οργανικές μονάδες, εφόσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης (σπάνια θα συμφωνήσει ο φορέας προέλευσης, επικαλούμενος έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού) και β) παντελώς άνιση μεταχείριση εις βάρος των υπαλλήλων ΟΤΑ α και β βαθμού. Ενώ αρχικά στο άρθρο 3 αναφέρεται ότι οι σχετικές διατάξεις εφαρμόζονται σε υπαλλήλους του Δημοσίου με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, έπειτα εξαιρεί από το κίνητρο της κινητικότητας τους υπαλλήλους ΟΤΑ α και β βαθμού. Επίσης ενώ σε όλη την διάρκεια της πιστοποίησης διδασκόμαστε και εξεταζόμαστε στις αρχές και τους κανόνες σύναψης δημοσίων συμβάσεων, όπως για παράδειγμα η αρχή της ίσης μεταχείριση των διαγωνιζομένων και της μη διάκρισης λόγω ιθαγένειας, με την εν λόγω διάταξη η τροποποίηση του νόμου 4412/2016 με την προσθήκη ενός άρθρου στο οποίο υπάρχει άνιση μεταχείριση μεταξύ των πιστοποιημένων υπαλλήλων και μελών του ΜΕΔΗΣΥ. (άλλα κίνητρα προτείνεται να δοθούν σε μέλη του μητρώου που εργάζονται πχ σε φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης και άλλα σε μέλη του μητρώου που εργάζονται σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α & β βαθμού.) Άρθρο 7 παρ. 2: Ίσως να αφαιρεθεί η έκφραση … «εκτός εάν συντρέχει σπουδαίος λόγος για την απόρριψή του», καθώς με αυτή την εξαίρεση θα δίνεται η δυνατότητα να αρνηθεί η υπηρεσία λόγω έλλειψης υπαλλήλων (γεγονός που υφίσταται σχεδόν σε όλους τους φορείς, λόγω ελαχίστων έως μηδαμινών προσλήψεων) Θεωρώ ότι όλες αυτές οι ανωτέρω εξαιρέσεις και οι «περιορισμοί» δεν προάγουν τον σκοπό και το αντικείμενο των άρθρων 1 και 2 της δημιουργίας του ΜΕΔΗΣΥ δηλαδή την θέσπιση πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση και πιστοποίηση των υπαλλήλων που εργάζονται στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, καθώς και την παροχή οικονομικών και μη οικονομικών κινήτρων για την προσέλκυση και διατήρηση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού που αποτελεί τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή αποτελεσματικότητας σε κάθε σύστημα διοικητικών διαδικασιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εργαζόμενος ΟΤΑ α ή β βαθμού με εμπειρία στις δημόσιες συμβάσεις, υπάλληλος Τμήματος Προμηθειών με βαθμό Α’ ποια κίνητρα έχει για να εγγραφεί στο ΜΕΔΗΣΥ; Μία αποζημίωση, το ακριβές ύψος της οποίας και ο τρόπος καταβολής της είναι αδιευκρίνιστα, κανένας κίνητρο από τον βαθμό καθώς ήδη κατέχει τον βαθμό Α’, το κίνητρο της προτεραιότητας για την άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου είναι πιθανώς μόνο σε περίπτωση ισοψηφίας με κάποιος άλλον υποψήφιο που δεν θα είναι εγγεγραμμένος στο ΜΕΔΗΣΥ, εξαιρείται από το κίνητρο της απόσπασης χωρίς να απαιτείται η προϋπόθεση της κάλυψης του 65% και ίσως πάρει έως 60 εργάσιμές μέρες τηλεργασία αν δεν του το αρνηθεί η Υπηρεσία του λόγω έλλειψης προσωπικού (σχεδόν αδύνατο). Από τα ανωτέρω γίνεται αντιληπτό ότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος θα πάρει μάλλον μόνο κάποια αποζημίωση το ύψος της οποία και ο τρόπος καταβολής της δεν είναι γνωστά με ακρίβεια εκτός αν θεωρείται για κάποιους κίνητρο και η δέσμευση για 2 έτη της μη μετακίνησης του υπαλλήλου σε άλλα καθήκοντα πλην του δύσκολου αντικειμένου των δημοσίων συμβάσεων. Δυστυχώς οι ανωτέρω περιορισμοί και προϋποθέσεις πιθανώς δεν προάγουν πλήρως το αντικείμενο της δημιουργίας του ΜΕΔΗΣΥ, δηλαδή την επαγγελματική κατάρτιση και πιστοποίηση των υπαλλήλων που εργάζονται στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων με κάποια κίνητρα ώστε να προσέλθουν και νέοι υπάλληλοι αλλά και να παραμείνουν στο συγκεκριμένο αντικείμενο και οι παλαιοί.