• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία Μπεκιάρη' | 11 Ιουνίου 2025, 10:38

    Για το άρθρο 30: Η προτεινόμενη αύξηση του παραβόλου περιορίζει αδικαιολόγητα τον αριθμό των οικονομικών φορέων που μπορούν να προσφύγουν δικαστικά στο πλαίσιο διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης προσβάλλοντας το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 Συντ) και τις σαφείς οδηγίες της ΕΕ για άνοιγμα του ανταγωνισμού και ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η αύξηση του αναλογικού παραβόλου σε ποσοστό πενταπλάσιο (από 0,1% σε 0,5% της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης), με ταυτόχρονο τριπλασιασμό του κατώτατου ορίου στα 1.500 ευρώ (από 500) και δεκαπλασιασμό του ανώτατου ορίου στα 50.000 ευρώ (από 5.000) αντιβαίνουν στην αρχή της αναλογικότητας και τον σεβασμό της αρχής της πρόσβασης στη δικαιοσύνη (άρθρο 20 Συντ. και άρθρο 6 ΕΣΔΑ) σε βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που επιδιώκουν συμμετοχή σε δημόσιες διαγωνιστικές διαδικασίες. Το προτεινόμενο μέγεθος παραβόλου υπερακοντίζει το σκοπό της επιβολής του και καθιστά υπερμέτρως δυσχερή την άσκηση του ενδίκου μέσου (πρβλ. Σ.τ.Ε. Ολομ. 647/2004). Η προτεινόμενη ρύθμιση αύξησης του αναλογικού παραβόλου, αν διατηρηθεί, θα είναι αντισυνταγματική, γι’ αυτό προτείνεται η διατήρηση του ποσοστού παραβόλου και των ανώτατων και κατώτατων ορίων στο υφιστάμενο ύψος. Επίσης, η τόσο στενή προθεσμία μόλις 2 ημερών από την κατάθεση για τη διενέργεια των επιδόσεων ομοίως θέτει προσκόμματα στην αποτελεσματική δικαστική προστασία και οδηγεί σε απόρριψη πολλών αιτήσεων ακύρωσης ως απαράδκετων. Δεδομένου ότι οι εταιρίες στις οποίες πρέπει να γίνουν οι επιδόσεις εδρεύουν σε όλη την Ελλάδα ή το εξωτερικό πρέπει να επεκταθεί η προθεσμία τουλάχιστν σε 5 ημέρες αντί για 2. Άλλωστε, τούτο δεν θα έχει ως αποτέλεσμα τη μετάθεση των δικασίμων και τυχόν καθυστέρηση, διότι η προθεσμία θα παραμείνει μικρή