Αρχική Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΘΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (άρθρα 34-55)Σχόλιο του χρήστη ΝΕΛΛΗ ΒΑΓΙΑ | 11 Ιουνίου 2025, 18:23
ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ……..» 1) Το σύστημα των εθνικών υποδομών γίνεται πιο περίπλοκο και κατά συνέπεια αναποτελεσματικότερο, καθώς από τη στιγμή που ο ΕΛΟΤ και το ΕΣΥΔ μετατρέπονται σε ΑΕ και το ΕΙΜ είναι αυτοτελής μονάδα, η συνέχιση ύπαρξης του ΕΣΥΠ δεν εξυπηρετεί πλέον τον σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε αφού θα έχει περιορισμένο αντικείμενο εργασίας. 2) Πως μπορεί το ΔΣ του ΕΣΥΠ να είναι και ΔΣ της ΕΛΟΤ ΑΕ, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα. Ο ΕΛΟΤ , όταν μετατράπηκε σε ΑΕ έπρεπε να αποδείξει στα ευρωπαϊκά και διεθνή όργανα τυποποίησης ότι τηρεί τους ισχύοντες κανόνες ενώ αυτό τους παραβιάζει. 3) Θα πρέπει επιτέλους στις δραστηριότητες του ΕΛΟΤ να αρθεί η εξαίρεση τυποποίησης των γεωργικών προϊόντων που υπήρχε στον ν372-76 έτσι ώστε να υπάρχει ένας και μόνο ελληνικός οργανισμός τυποποίησης μέλος των ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών τυποποίησης. 4) Οι τεχνικές επιτροπές τυποποίησης συστήνονται με βάση τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς τυποποίησης και συμμετέχουν σε αυτές εκπρόσωποι φορέων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα εμπλεκόμενοι στα θέματα τυποποίησης επιδιώκοντας τη μέγιστη δυνατή συναίνεση μεταξύ τους για την έκδοση των τυποποιητικών κειμένων. Οι εμπειρογνώμονες μπορούν να συμμετέχουν μόνο σε ομάδες εργασίας. 5) Η περίπτωση ανάθεσης στον ΕΛΟΤ του Εθνικού Ψηφιακού Μητρώου Πιστοποιήσεων και ελέγχων που είναι καθαρά δουλειά της ΓΓΒ είναι επανάληψη της ανάθεσης στον ΕΛΟΤ το 1990 της υποστήριξης του Εθνικού Κέντρου Πληροφόρησης για Πρότυπα και Κανονισμούς (οδηγία 83/189/ΕΟΚ), και δεν δόθηκαν ποτέ από το ΥΠΑΝ οι κατάλληλοι πόροι για τη σωστή του λειτουργία. 6) Τα έσοδα της ΕΛΟΤ ΑΕ δεν μπορεί να εξαρτώνται αποκλειστικά από τις πωλήσεις προτύπων, ούτε από τα τέλη που καταβάλλονται από τρίτους για τη συμμετοχή στα τεχνικά όργανα τυποποίησης. Οι δε χρηματοδοτήσεις από προγράμματα της ΕΕ γνωρίζουμε ότι δεν θεωρούνται ποτέ έσοδα. Εφόσον λοιπόν δεν υπάρχουν επαρκή έσοδα θα συσσωρεύονται ζημιές στο ισολογισμό της ανώνυμης εταιρείας που συνεπάγονται προβλήματα λειτουργείας. 7) Πουθενά στο σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται η έκδοση μετοχών 8) Στο ΔΣ της ΕΛΟΤ ΑΕ δεν συμμετέχει εκπρόσωπος των εργαζομένων όπως πολύ καλά γίνεται στην ΕΣΥΔ ΑΕ. 9) Ο ΕΛΟΤ είναι ένας καθαρά τεχνοκρατικός οργανισμός με εξειδικευμένο τεχνικό αντικείμενο εργασίας, συνεπώς το επιστημονικό προσωπικό του θα πρέπει να είναι τεχνοκράτες με υψηλή τεχνική εκπαίδευση, άριστη γνώση ξένων γλωσσών και ανάλογες αμοιβές. Η κάλυψη των αναγκών σε επιστημονικό προσωπικό με εμβαλωματικές λύσεις ( όπως αποσπάσεις, κλπ) δεν λύνει το πρόβλημα παρά μόνο ίσως για το βοηθητικό προσωπικό. Ο νόμος αυτός που έρχεται 60 χρόνια μετά τον ιδρυτικό νόμο του ΕΛΟΤ ως ΝΠΙΔ (ν 372 -76 ) βρίσκει μια Ελλάδα με εξειδικευμένα στελέχη στην αγορά εργασίας, γεγονός που δεν συνέβαινε το 1976. Κατά το παρελθόν εκτιμήθηκε ότι απαιτούνται περίπου 3 χρόνια για την εκπαίδευση του νεοπροσλαμβανόμενου στελέχους στο αντικείμενο εργασίας του. 10) Το άρθρο 49 αναφέρεται στο Εθνικό Συμβούλιο Τυποποίησης και το συγχέει με το ΕΣΥΠ. 11) Οι διάφοροι κανονισμοί που απαιτούνται για τη λειτουργία του ΕΛΟΤ ως ανώνυμη εταιρεία υπάρχουν ήδη από την εποχή που ο ΕΛΟΤ λειτουργούσε ως ΑΕ, με βάση το Νόμο 2414/96 και σύμφωνα με το ΠΔ 155/97(ΦΕΚ 131/Α/25-6-97)., συνεπώς όσοι αναλάβουν να εκπονήσουν αυτούς τους κανονισμούς ας συμβουλευτούν και τους παλαιότερους. 12) Όλες οι εταιρείες απαιτούν σταθερότητα διοίκησης ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Αυτό που απαιτείται τη σημερινή εποχή είναι η αγαστή συνεργασία με τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ισότιμα χωρίς καπελώματα και κυρίως χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις. Νέλλη Β. Βάγια Χημικός Μηχανικός EPFL