• Σχόλιο του χρήστη 'Ανώνης Δεσύπρης' | 30 Οκτωβρίου 2025, 11:59

    Η διάκριση μεταξύ Ελεγκτών και λοιπού προσωπικού δημιουργεί ανισορροπία στην υπηρεσιακή μεταχείριση, για τους εξής λόγους: 1) Το λοιπό προσωπικό (διοικητικοί, επιστημονικοί, οικονομικοί, τεχνικοί υπάλληλοι και οδηγοί) συμμετέχει άμεσα στη λειτουργική υποστήριξη του ελεγκτικού έργου. Συγκεκριμένα, εκτελούν καθήκοντα νομικής τεκμηρίωσης, διοικητικής επεξεργασίας, οικονομικής καταγραφής, τεχνικής υποστήριξης και διοικητικής εποπτείας των ελέγχων. Η εργασία τους είναι ουσιωδώς συνδεδεμένη με τη δραστηριότητα των Ελεγκτών και συχνά απαιτεί απασχόληση εκτός του κανονικού ωραρίου, Σαββατοκύριακα και αργίες προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα τα αποτελέσματα των ελέγχων, οι αναφορές και οι αποφάσεις επιβολής κυρώσεων. 2) Οι οδηγοί της Αρχής, αν και δεν φέρουν τον τίτλο «Ελεγκτής», συνοδεύουν τα ελεγκτικά κλιμάκια καθ’ όλη τη διάρκεια των επιχειρησιακών αποστολών, ακολουθώντας το ωράριο των ελέγχων, το οποίο συχνά επεκτείνεται σε νυχτερινές ώρες, Σαββατοκύριακα και εξαιρέσιμες ημέρες. Επιπλέον, συμμετέχουν σε μετακινήσεις εκτός έδρας και σε πολυήμερα ταξίδια ελέγχου ανά την επικράτεια, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εκτέλεση των καθηκόντων των Ελεγκτών. Η μη πρόβλεψη αποζημίωσης για αυτούς σε περιπτώσεις τέτοιας υπερωριακής απασχόλησης δημιουργεί πραγματική υπηρεσιακή αδικία και παραβίαση της αρχής της ίσης αμοιβής για ίση εργασία. 3) Όλο το διοικητικό προσωπικό εκτελεί καθήκοντα επιχειρησιακής υποστήριξης που δεν διαφέρουν ως προς τον χρόνο απασχόλησης και τις συνθήκες εργασίας από εκείνα των Ελεγκτών, άρα η μη αποζημίωση της υπερωριακής, νυχτερινής ή Κυριακάτικης εργασίας είναι αντίθετη με την αρχή της αναλογικότητας και της ισότητας των διοικητικών βαρών. 4) Επιπλέον, η φύση και αποστολή της Αρχής είναι επιχειρησιακή και όχι απλώς διοικητική. Οι δράσεις ελέγχου, εποπτείας και προστασίας του καταναλωτή πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια των εμπορικών δραστηριοτήτων της αγοράς, δηλαδή και σε ώρες και ημέρες εκτός του κοινού δημοσιοϋπαλληλικού ωραρίου, κάτι που αφορά το σύνολο του προσωπικού που συμμετέχει στις επιχειρήσεις ή στη διοικητική τους υποστήριξη. Περαιτέρω, ο ν. 4354/2015 αποσκοπεί στην ορθολογική ρύθμιση της υπερωριακής απασχόλησης και στην ανταμοιβή της πραγματικής υπέρβασης υπηρεσιακών υποχρεώσεων. Δεν απαγορεύει την υπαγωγή κατηγοριών προσωπικού πέραν των επιχειρησιακών ελεγκτών, εφόσον η φύση των καθηκόντων τους επιβάλλει αντικειμενικά την απασχόληση εκτός ωραρίου σε νυχτερινές ώρες, Σαββατοκύριακα και εξαιρέσιμες ημέρες. Επομένως, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στο λοιπό προσωπικό είναι νομικά επιτρεπτή και συμβατή με τον σκοπό του νόμου. Για την αποκατάσταση της ισότητας και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Αρχής, προτείνεται η εξής προσθήκη στο άρθρο που ρυθμίζει τις αποδοχές: «Στο λοιπό προσωπικό της Αρχής, πλην των Ελεγκτών, δύναται να εγκρίνεται, με απόφαση του Προέδρου της Αρχής και εντός των ορίων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, αποζημίωση για εργασία και υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες, τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, σύμφωνα με την παράγραφο Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, υπό τις εκεί τιθέμενες προϋποθέσεις. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται για απασχόληση που επιβάλλεται από τη φύση των καθηκόντων ή από έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες, κατόπιν αιτιολογημένης πράξης του Προέδρου.»