- Στο προσωπικό της Αρχής, συμπεριλαμβανομένων και των Ελεγκτών, εφαρμόζονται αναλογικά όσα προβλέπονται στο άρθρο 59 του ν. 5043/2023 (Α’ 91), περί συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής.
- Σο προσωπικό της Αρχής, πλην των Ελεγκτών, για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, καθώς και για την αποζημίωση για εργασία προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου, εφαρμόζονται η παρ. Α΄ και το πρώτο εδάφιο της περ. α) της παρ. Α2 του άρθρου 20 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), περί αποζημίωσης για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου και αποζημίωσης για εργασία προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου, υπό τις εκεί τιθέμενες προϋπόθεσες.
- Στους Ελεγκτές της Αρχής, για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, για την αποζημίωση για εργασία προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου και για εργασία και υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, εφαρμόζονται το πρώτο εδάφιο της περ. β) της παρ. Α2 και η παρ. Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, υπό τις εκεί τιθέμενες προϋπόθεσες..
- Το ωρομίσθιο της υπερωριακής εργασίας για τους υπαλλήλους των παρ. 2 και 3 καθορίζεται σύμφωνα με την παρ. A3 του άρθρου 20 του ν. 4354/2015. Στους Ελεγκτές εφαρμόζεται και η παρ. Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015.
Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο: Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και...Άρθρο 23 Κίνητρο επίτευξης στόχων και αποδοχές προσωπικού
Άρθρο 23 Κίνητρο επίτευξης στόχων και αποδοχές προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ Άρθρο 3 Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 4 Αποστολή και αρμοδιότητες της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 5 Όργανα διοίκησης της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Συμβούλιο Διοίκησης της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Αρμοδιότητες του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Διοικητής και Υποδιοικητές της Αρχής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Αρμοδιότητες του Διοικητή της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Αρμοδιότητες Υποδιοικητών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Κωλύματα και ασυμβίβαστα οργάνων διοίκησης της Αρχής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διαδικασία επιλογής οργάνων διοίκησης της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση οργάνων διοίκησης της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Απορροφώμενες οργανικές μονάδεςΆρθρο 14 Απορροφώμενες οργανικές μονάδες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Γραφείο Διοικητή της Αρχής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Γραφείο Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Αυτοτελές Γραφείο Νομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 17 Αυτοτελές Γραφείο Νομικής Υποστήριξης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 Οργανικές θέσεις και στελέχωση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 Εσωτερική και εξωτερική κινητικότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Επιλογή προϊσταμένων της ΑρχήςΆρθρο 20 Επιλογή προϊσταμένων της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Τοποθέτηση, θητεία και λήξη θητείας προϊσταμένων της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 ΣτοχοθεσίαΆρθρο 22 Στοχοθεσία
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 Κίνητρο επίτευξης στόχων και αποδοχές προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ειδικές ρυθμίσεις για την ευθύνη των οργάνων διοίκησης και των υπαλλήλων της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Νομική υπεράσπιση – Δικαστικά έξοδα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Ειδικές διατάξεις για την προστασία των υπαλλήλων της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασηςΆρθρο 27 Υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Σύγκρουση συμφερόντων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Δικαστική εκπροσώπηση και νομική υποστήριξη της ΑρχήςΆρθρο 29 Δικαστική εκπροσώπηση και νομική υποστήριξη της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Προϋπολογισμός και οικονομική διαχείριση της ΑρχήςΆρθρο 30 Προϋπολογισμός και οικονομική διαχείριση της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΘΕΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ Άρθρο 31 Προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία των οργάνων διοίκησης της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Εκθέσεις της ΑρχήςΆρθρο 32 Εκθέσεις της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Σχέσεις της Αρχής με τη Βουλή, τις δικαστικές, εισαγγελικές και διοικητικές αρχές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σχέσεις της Αρχής με τον Υπουργό Ανάπτυξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35 Οργανισμός και εσωτερικοί κανονισμοί της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Α’ Άρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 Τελικές διατάξεις Μέρους Α’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α’
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3959/2011 Άρθρο 40 Γνωστοποίηση συγκεντρώσεων επιχειρήσεων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 3959/2011ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3959/2011 Άρθρο 40 Γνωστοποίηση συγκεντρώσεων επιχειρήσεων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 3959/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Μη εκκίνηση προθεσμιών της διαδικασίας προληπτικού ελέγχου συγκεντρώσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού – Αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 8 ν. 3959/2011Άρθρο 41 Μη εκκίνηση προθεσμιών της διαδικασίας προληπτικού ελέγχου συγκεντρώσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού – Αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 8 ν. 3959/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Υπολογισμός τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 ν. 3959/2011Άρθρο 42 Υπολογισμός τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 ν. 3959/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Πρακτική άσκηση φοιτητών και άσκηση δικηγόρων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού – Αντικατάσταση παρ. 8 και προσθήκη παρ. 8α στο άρθρο 21 του ν. 3959/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Επιβολή προστίμου σε περιπτώσεις άρνησης, δυστροπίας, καθυστέρησης παροχής πληροφοριών, άρνησης παροχής προφορικών εξηγήσεων ή παροχής ανακριβών, παραπλανητικών ή ελλιπών πληροφοριών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 38 ν. 3959/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χρήση τεχνολογικών εργαλείων και ηλεκτρονικών εφαρμογών από την Επιτροπή Ανταγωνισμού – Εξουσιοδοτική διάταξη – Προσθήκη άρθρου 38Α στον ν. 3959/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Επιβολή προστίμου σε περιπτώσεις άρνησης, παρεμπόδισης ή δυσχέρανσης ερευνών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 39 ν. 3959/2011Άρθρο 46 Επιβολή προστίμου σε περιπτώσεις άρνησης, παρεμπόδισης ή δυσχέρανσης ερευνών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 39 ν. 3959/2011
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 47 Αναγραφή πορείας διαμόρφωσης της τελικής τιμής προϊόντος σε νωπά προϊόντα στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Παράταση ισχύος μέτρων για την ομαλή λειτουργία της αγοράς – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 15, παρ. 5 άρθρου 17 ν. 5055/2023, και παρ. 9 άρθρου 38 ν. 5082/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Παράβολο για τη χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής τύπου «Β.6.» – Τροποποίηση περ. γ΄ παρ. 1 άρθρου 171 Κώδικα ΜετανάστευσηςΆρθρο 49 Παράβολο για τη χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής τύπου «Β.6.» – Τροποποίηση περ. γ΄ παρ. 1 άρθρου 171 Κώδικα Μετανάστευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ’Άρθρο 50 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Γ’Άρθρο 51 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Γ’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 52 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 52 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
27 Οκτωβρίου 2025, 23:35
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Νοεμβρίου 2025, 10:00
Εργαλεία
ΕκτύπωσηΣτατιστικά
6 Σχόλια 110 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14726 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο: Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και...
- Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων...
- Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη- και λοιπές διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο




(α) Θα πρέπει να αρθεί η δυσμενής διάκριση που προβλέπεται στο άρθρο 23 με το οποίο δημιουργείται προσωπικό δύο ταχυτήτων εντός της Αρχής και δημιουργείται ανισορροπία στην υπηρεσιακή μεταχείριση και παραβίαση της αρχής της ίσης αμοιβής για ίση εργασία, καθώς το σύνολο του προσωπικού (διοικητικό, επιστημονικό, οικονομικό, κλπ) δύναται να συμμετέχει άμεσα στη λειτουργική υποστήριξη του έργου της. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 23 να ισχύσουν για το πάσης φύσης προσωπικό της Αρχής, ήτοι να διαγραφεί από την παράγραφο 2 η φράση “πλην των ελεγκτών” και στην παράγραφο 3 να γίνει αντικατάσταση της πρώτης φράσης “Στους Ελεγκτές της Αρχής” με τη φράση “Στο προσωπικό της Αρχής”.
(β) Είναι επιβεβλημένη για λόγους ίσης μισθολογικής μεταχείρισης η προσθήκη παραγράφου 5 με την εξής διατύπωση: “Η παρ. 1 του άρθρου 64 του ν. 5042/2023 (Α’88) και του άρθρου 91 ν. 5043/2023 περί επέκτασης προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους ανεξαρτήτων αρχών, έχει αναλογική εφαρμογή στο πάσης φύσεως προσωπικό του Συνηγόρου Καταναλωτή το οποίο υπηρετεί εκεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.”
(γ) Προτείνεται η προσθήκη παραγράφου 6 ως εξής: “α) Με απόφαση του Διοικητή της Αρχής, δύναται να καθορίζεται, εντός των ορίων του προϋπολογισμού της Αρχής, ειδικό μισθολογικό καθεστώς του προσωπικού της Αρχής. β) Ο Διοικητής, με απόφασή του, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Διοίκησης, δύναται να αναπτύσσει και εφαρμόζει μεθοδολογίες και ειδικότερο σύστημα επιπλέον ανταμοιβής (bonus) του προσωπικού της Αρχής, στο πλαίσιο της αξιολόγησής του, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα της θέσης και τον βαθμό ευθύνης τους και εφόσον ο βαθμός επίτευξης των τεθέντων στόχων της Αρχής υπερβαίνει το 100%.».
Η παρ. 3 θα πρέπει να τροποποιηθεί και να προστεθεί και η περ. α), η οποία αφορά την απογευματινή απασχόληση των ελεγκτών
Στο άρθρο 23 προστίθεται παράγραφος 5 με την εξής διατύπωση: “Η παρ. 1 του άρθρου 64 του ν. 5042/2023 (Α’88) και του άρθρου 91 ν. 5043/2023 περί επέκτασης προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους ανεξαρτήτων αρχών, έχει αναλογική εφαρμογή στο πάσης φύσεως προσωπικό του Συνηγόρου Καταναλωτή το οποίο υπηρετεί εκεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.”
Στο άρθρο 23 προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής: “1. Με απόφαση του Διοικητή της Αρχής, δύναται να καθορίζεται, εντός των ορίων του προϋπολογισμού της Αρχής, ειδικό μισθολογικό καθεστώς του προσωπικού της Αρχής. 2. Ο Διοικητής, με απόφασή του, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Διοίκησης, δύναται να αναπτύσσει και εφαρμόζει μεθοδολογίες και ειδικότερο σύστημα επιπλέον ανταμοιβής (bonus) του προσωπικού της Αρχής, στο πλαίσιο της αξιολόγησής του, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα της θέσης και το βαθμό ευθύνης τους και εφόσον ο βαθμός επίτευξης των τεθέντων στόχων της Αρχής υπερβαίνει το 100%».
Η παρ. 3 θα πρέπει να τροποποιηθεί και να προστεθεί και η περ. α), η οποία αφορά την απογευματινή απασχόληση των ελεγκτών
3. Στους Ελεγκτές της Αρχής, για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, για την αποζημίωση για εργασία προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου και για εργασία και υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, εφαρμόζονται το πρώτο εδάφιο των περ. α) και β) της παρ. Α2 και η παρ. Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, υπό τις εκεί τιθέμενες προϋπόθεσες.
Επειδή πρόκειται για εικοσιτετράωρη υπηρεσία στην οποία υπάρχει ανάγκη απασχόλησης του προσωπικού υπερωριακά αλλά και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες καθώς και νυχτερινή απασχόληση, το προσωπικό που δεν ανήκει στους ελεγκτές επικουρεί το έργο αυτών καθ΄όλη τη διάρκεια διενέργειας των ελέγχων. Για το λόγο αυτό προτείνεται η εφαρμογή ενιαίων προϋποθέσεων για όλο το προσωπικό της Αρχής που αφορά στην υπερωριακή αποζημίωση κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και τη νυχτερινή απασχόληση. Επομένως το σχετικό άρθρο 23 προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής:
«1. Στο προσωπικό της Αρχής, συμπεριλαμβανομένων και των Ελεγκτών, εφαρμόζονται αναλογικά όσα προβλέπονται στο άρθρο 59 του ν. 5043/2023 (Α’ 91), περί συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής.
2. Στο προσωπικό της Αρχής, για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, για την αποζημίωση για εργασία προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου και για εργασία και υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, εφαρμόζονται οι παρ. Α2 και Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, υπό τις εκεί τιθέμενες προϋπόθεσες.
3. Το ωρομίσθιο της υπερωριακής εργασίας για τους υπαλλήλους της παρ. 2 καθορίζεται σύμφωνα με τις παρ. A3 και Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015.»
Η διάκριση μεταξύ Ελεγκτών και λοιπού προσωπικού δημιουργεί ανισορροπία στην υπηρεσιακή μεταχείριση, για τους εξής λόγους:
1) Το λοιπό προσωπικό (διοικητικοί, επιστημονικοί, οικονομικοί, τεχνικοί υπάλληλοι και οδηγοί) συμμετέχει άμεσα στη λειτουργική υποστήριξη του ελεγκτικού έργου.
Συγκεκριμένα, εκτελούν καθήκοντα νομικής τεκμηρίωσης, διοικητικής επεξεργασίας, οικονομικής καταγραφής, τεχνικής υποστήριξης και διοικητικής εποπτείας των ελέγχων. Η εργασία τους είναι ουσιωδώς συνδεδεμένη με τη δραστηριότητα των Ελεγκτών και συχνά απαιτεί απασχόληση εκτός του κανονικού ωραρίου, Σαββατοκύριακα και αργίες προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα τα αποτελέσματα των ελέγχων, οι αναφορές και οι αποφάσεις επιβολής κυρώσεων.
2) Οι οδηγοί της Αρχής, αν και δεν φέρουν τον τίτλο «Ελεγκτής», συνοδεύουν τα ελεγκτικά κλιμάκια καθ’ όλη τη διάρκεια των επιχειρησιακών αποστολών, ακολουθώντας το ωράριο των ελέγχων, το οποίο συχνά επεκτείνεται σε νυχτερινές ώρες, Σαββατοκύριακα και εξαιρέσιμες ημέρες. Επιπλέον, συμμετέχουν σε μετακινήσεις εκτός έδρας και σε πολυήμερα ταξίδια ελέγχου ανά την επικράτεια, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εκτέλεση των καθηκόντων των Ελεγκτών. Η μη πρόβλεψη αποζημίωσης για αυτούς σε περιπτώσεις τέτοιας υπερωριακής απασχόλησης δημιουργεί πραγματική υπηρεσιακή αδικία και παραβίαση της αρχής της ίσης αμοιβής για ίση εργασία.
3) Όλο το διοικητικό προσωπικό εκτελεί καθήκοντα επιχειρησιακής υποστήριξης που δεν διαφέρουν ως προς τον χρόνο απασχόλησης και τις συνθήκες εργασίας από εκείνα των Ελεγκτών, άρα η μη αποζημίωση της υπερωριακής, νυχτερινής ή Κυριακάτικης εργασίας είναι αντίθετη με την αρχή της αναλογικότητας και της ισότητας των διοικητικών βαρών.
4) Επιπλέον, η φύση και αποστολή της Αρχής είναι επιχειρησιακή και όχι απλώς διοικητική. Οι δράσεις ελέγχου, εποπτείας και προστασίας του καταναλωτή πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια των εμπορικών δραστηριοτήτων της αγοράς, δηλαδή και σε ώρες και ημέρες εκτός του κοινού δημοσιοϋπαλληλικού ωραρίου, κάτι που αφορά το σύνολο του προσωπικού που συμμετέχει στις επιχειρήσεις ή στη διοικητική τους υποστήριξη.
Περαιτέρω, ο ν. 4354/2015 αποσκοπεί στην ορθολογική ρύθμιση της υπερωριακής απασχόλησης και στην ανταμοιβή της πραγματικής υπέρβασης υπηρεσιακών υποχρεώσεων.
Δεν απαγορεύει την υπαγωγή κατηγοριών προσωπικού πέραν των επιχειρησιακών ελεγκτών, εφόσον η φύση των καθηκόντων τους επιβάλλει αντικειμενικά την απασχόληση εκτός ωραρίου σε νυχτερινές ώρες, Σαββατοκύριακα και εξαιρέσιμες ημέρες. Επομένως, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στο λοιπό προσωπικό είναι νομικά επιτρεπτή και συμβατή με τον σκοπό του νόμου.
Για την αποκατάσταση της ισότητας και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Αρχής, προτείνεται η εξής προσθήκη στο άρθρο που ρυθμίζει τις αποδοχές:
«Στο λοιπό προσωπικό της Αρχής, πλην των Ελεγκτών, δύναται να εγκρίνεται, με απόφαση του Προέδρου της Αρχής και εντός των ορίων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, αποζημίωση για εργασία και υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες, τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, σύμφωνα με την παράγραφο Β του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, υπό τις εκεί τιθέμενες προϋποθέσεις.
Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται για απασχόληση που επιβάλλεται από τη φύση των καθηκόντων ή από έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες, κατόπιν αιτιολογημένης πράξης του Προέδρου.»