- Κάθε κρίσιμη οντότητα επιτρέπεται, σε δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις και λαμβανομένης υπόψη της εκτίμησης κινδύνων από τη Γ.Γ.Π.Κ.Ο., να υποβάλλει αιτήματα στην αρμόδια Διεύθυνση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για ελέγχους ιστορικού όσον αφορά στα πρόσωπα που:
α) κατέχουν ευαίσθητους ρόλους εντός της κρίσιμης οντότητας ή προς όφελος αυτής, ιδίως όσον αφορά στην ανθεκτικότητα της κρίσιμης οντότητας,
β) είναι εξουσιοδοτημένα να έχουν άμεση ή εξ αποστάσεως πρόσβαση στις εγκαταστάσεις, στα συστήματα πληροφοριών ή ελέγχου αυτής, μεταξύ άλλων, σε σχέση με την ασφάλεια της κρίσιμης οντότητας,
γ) είναι υπό εξέταση για πρόσληψη σε θέσεις που εμπίπτουν στα κριτήρια που καθορίζονται στις περ. α) ή β).
- Αιτήματα που αναφέρονται στην παρ. 1 αξιολογούνται από τη Γ.Γ.Π.Κ.Ο. εντός εύλογου χρονικού διαστήματος και υπόκεινται σε επεξεργασία σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού και ενωσιακού δικαίου, ιδίως του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, L 119) και του ν. 4624/2019 (Α΄ 137). Οι έλεγχοι ιστορικού είναι αναλογικοί, περιορίζονται αυστηρά στα όρια του αναγκαίου και διενεργούνται με αποκλειστικό σκοπό την αξιολόγηση του δυνητικού κινδύνου για την ασφάλεια της οικείας κρίσιμης οντότητας.
- Ο έλεγχος ιστορικού, κατά την παρ. 1, κατ’ ελάχιστον:
α) επιβεβαιώνει την ταυτότητα του προσώπου που αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου ιστορικού και
β) ελέγχει το ποινικό μητρώο του εν λόγω προσώπου όσον αφορά σε εγκλήματα που θα μπορούσαν να είναι συναφή με τη συγκεκριμένη θέση.
- Κατά τη διενέργεια ελέγχων ιστορικού, δύναται να γίνεται χρήση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών Ποινικού Μητρώου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4995/2022 (A΄216), περί ενσωμάτωσης στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για την τροποποίηση της απόφασης πλαισίου 2009/315/ΔΕΥ του Συμβουλίου όσον αφορά την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με υπηκόους τρίτων χωρών και όσον αφορά το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών Ποινικού Μητρώου (ECRIS) και για την αντικατάσταση της απόφασης 2009/316/ΔΕΥ του Συμβουλίου (L 151), και, κατά περίπτωση, και εφόσον κρίνεται σκόπιμο, στον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/816 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για τη θέσπιση κεντρικού συστήματος εντοπισμού των κρατών μελών που διαθέτουν πληροφορίες σχετικά με καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος υπηκόων τρίτων χωρών και ανιθαγενών (ECRIS-TCN) με σκοπό τη συμπλήρωση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών Ποινικού Μητρώου, και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) 2018/1726 (L 135), με σκοπό την απόκτηση πληροφοριών από ποινικά μητρώα που τηρούνται από άλλα κράτη μέλη. Οι κεντρικές αρχές που έχουν ορισθεί σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4360/2016 (Α΄ 9), περί αρμοδίων αρχών, και την περ. 5) του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/816 απαντούν σε αιτήματα τέτοιων πληροφοριών εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λήψης του αιτήματος, σύμφωνα με τo άρθρο 27 του ν. 4360/2016.