• Σχόλιο του χρήστη 'Χατζηδημητρίου Βασιλική' | 9 Νοεμβρίου 2016, 19:59

    Στα πλαίσια της διαβούλευσης του προς ψήφιση, αθλητικού νόμου, ως προς την μοριοδότηση των αθλητών για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, θα ήθελα να επισημάνω τα εξείς: 1. Η μοριοδότηση μεγαλύτερων ηλικιών (Α-Γ) για την εισαγωγή τους στα Α.Ε.Ι, με το ισχύον εκπ/κό σύστημα, ποιο νόημα έχει; Ο αθλητής/τρια που θα διακριθεί σε αυτή την κατηγορία, σαφώς και έχει τελειώσει το σχολείο, σαφώς και έχει διακριθεί στις μικρότερες κατηγορίες και κυρίως έχει ολοκληρώσει την εκπ/κή του εξέλιξη και αξιολόγηση ως μαθητής/τρια της Β΄/θμιας εκπ/σης. 2. Ποιος είναι τελικά ο στόχος της πολιτείας ως προς το μαθητικο-αθλητικό έμψυχο δυναμικό της χώρας; Θέλει να διαμορφώσει επαγγελματίες αθλητές μεγαλύτερων ηλικιών με μοναδικό τους στόχο την βελτίωση της αθλητικής τους απόδοσης; Τότε ο νόμος θα πρέπει να δίνει τα ανάλογα υλικο-τεχνικά και οικονομικά κίνητρα. Θέλει να διαχωρίσει την εκπ/ση από τον αθλητισμό και να διαμορφώσει μονομερής προσωπικότητες αθλητών ή μαθητών; Τότε να κόψει κάθε μορφής προνόμια για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. Θέλει να διαμορφώσει μια ψυχοσωματικά ισορροπημένη νεολαία, που όπως έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, «νους υγιής εν σώματι υγιεί», η οποία θα αποτελέσει τον πυρήνα και το υγιές κομμάτι μιας συνεχώς αποδομούμενης κοινωνίας πάνω στο οποίο θα στηριχθούν οι επόμενες γενιές; Τότε θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με ιδιαίτερη ευαισθησία οι μαθητές-αθλητές, να δοθούν ρεαλιστικά προνόμια λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον επιπλέον χρόνο που χρειάζονται από όλους τους υπόλοιπους μαθητές, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα επιβραβευθεί και η πλήρης εκπ/κή τους αδιαφορία. Θέλω να επισημάνω και να αντιπαρέλθω κάποιων ελπίζω λίγων, που υποστηρίζουν και δικαιολογημένα, πως πολλοί παλιότεροι αθλητές που πέρασαν στα Α.Ε.Ι είτε δεν κατάφεραν είτε έκαναν και 15 χρόνια μέχρι να τους «δοθεί» τελικά το πτυχίο, ότι υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις μαθητών-αθλητών που εργάστηκαν σκληρά και τα κατάφεραν εξίσου καλά και στους δύο τομείς. Κατάφεραν να κάνουν πρωταθλητισμό στις πρώτες ηλικιακές κατηγορίες (Π-Κ, Ε-Ν) με αξιοπρεπή συμμετοχή στην εθνική ομάδα, ταυτόχρονα να είναι άριστοι μαθητές, περνώντας με εξετάσεις σε σχολές υψηλής ζήτησης, π.χ. ιατρική, πολυτεχνείο και με την αξιοποίηση των προνομίων που είχαν κατακτήσει, κατάφεραν να πάρουν μεταγραφή σε κοντινότερη πόλη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αυτά τα προνόμια είναι τα μόνα που κατακτούνται με πολύ κόπο και αγωνία από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους και δεν υπόκεινται σε καμιά άλλη ειδική κατηγορία και οι θέσεις που καταλαμβάνουν είναι σε ποσοστό επιπλέον του γενικού αριθμού των εισακτέων. Έτσι προτείνω τα εξείς: 1. Να παραμείνει η διαβάθμιση των ποσοστών των διασυλλογικών πρωταθλημάτων και να ισχύσουν τα ίδια και για το σχολικό πρωτάθλημα 2. Να ενισχυθεί και να δοθεί έμφαση στον σχολικό αθλητισμό, όπως γίνεται και στο εξωτερικό, αναβαθμίζοντας τα Παγκόσμια σχολικά Πρωταθλήματα, συμμετέχοντας σε περισσότερες διοργανώσεις και τέλος αυξάνοντας τα ποσοστά μοριοδότησης, κάτι παραπλήσιο αυτού που ίσχυε και παλιότερα. Μην ξεχνάμε την Ολυμπιονίκη μας Στεφανίδη που κάθε φορά αναφέρει ως πρώτη της μεγάλη νίκη την κατάκτηση της 1ης θέσης στην Παγκόσμια Γυμνασιάδα. 3. Θα πρέπει να πριμοδοτείται ανάλογα η εξάδα οποιασδήποτε κατηγορίας σε παγκόσμιο ή ευρωπαϊκό πρωτάθλημα σε ποσοστό μεγαλύτερο εκείνου π.χ. της 3ης πανελλήνιας θέσης. 4. Να εφαρμοστεί ένα κλιμακούμενο ή ακόμη και προσθετικό σύστημα πριμοδότησης. Π.χ. τα ποσοστά να προσμετρούνται σε βάθος χρόνου έτσι ώστε να διασφαλίζεται η διαχρονικότητα των αθλητών και να αποφεύγονται οι αθλητές – κομήτες. 5. Να θεσπιστεί σταθερό ποσοστό εισαγωγής αθλητών επιπλέον της γενικής σειράς ανάλογο του φετινού (4,5%) 6. Να διατηρηθεί το 90% της βάσης του τελευταίου εισακτέου 7. Και τέλος να δίνονται κίνητρα στους αθλητές – μαθητές να συνεχίζουν τον αθλητισμό και μετά την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, μιας και η κοινωνία μας έχει πολύ περισσότερο ανάγκη αυτή την εποχή, τέτοιων χαρακτήρων ως παραδείγματα προς μίμηση. Αυτή την στιγμή δεν πρέπει να ξεχνάμε όλα εκείνα τα παιδιά μαθητές – αθλητές που αγωνίζονται καθημερινά, προσπαθώντας να ισορροπήσουν υποχρεώσεις (μαθητικές-αθλητικές), επιθυμίες και όνειρα. Έχουμε υποχρέωση να τους προσφέρουμε ένα σταθερό και ισορροπημένο μαθητικο-αθλητικό περιβάλλον, έτσι ώστε απερίσπαστοι να θέσουν τους στόχους τους και να τους υλοποιήσουν. Είναι το ελάχιστο και χωρίς καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση που μπορούμε να κάνουμε για τα ίσως πιο σκληρά εργαζόμενα παιδιά. Αυτό βέβαια το γνωρίζουμε καλά όλοι εμείς οι γονείς αυτών των παιδιών και όσοι εμπλέκονται με τον αθλητισμό. Με τιμή Χατζηδημητρίου Βασιλική Εκπ/κός Φ.Α, MSc Μητέρα και προπονήτρια μαθητών - αθλητών