• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΤΗΡΙΑ' | 9 Δεκεμβρίου 2016, 03:27

    Aυτό που επιθυμούμε ως πτυχιούχοι των Σ.Ε.Φ.Α.Α. είναι να έχουμε την αποκλειστική δυνατότητα να γίνουμε προπονητές Α΄ κατηγορίας με την ειδικότητα μας. Ειδάλλως αφαιρείται το νόημα των σπουδών μας αν μπορεί οποιοσδήποτε να κατέχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με εμάς χωρίς την τετραετή φοίτηση. Επίσης, θα επιθυμούσαμε να γινόμαστε αυτομάτως προπονητές Γ΄ κατηγορίας σε όλα τα αθλήματα του βασικού κύκλου σπουδών αφού την επάρκειά μας την εξασφαλίζει το μάθημα αυτό, το πλήθος των υπολοίπων μαθημάτων πάνω στις αθλητικές επιστήμες αλλά και τα μαθήματα της παιδαγωγικής – διδακτικής φύσεως. Οι πτυχιούχοι Ι.Ε.Κ. να μπορούν να εργάζονται μόνο ως βοηθοί προπονητή στο άθλημα που έχουν πάρει ειδικότητα. Αν επιθυμούν να γίνουν προπονητές Β’ ή Γ΄ κατηγορίας και έχουν και την ανάλογη αθλητική εμπειρία να γίνεται μόνο εφόσον έχουν επιτύχει στην ανάλογη σχολή της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Επίσης, να μην έχουν την δυνατότητα της εργασίας σε γυμναστήρια γενικού τύπου (μαζικού αθλητισμού) αλλά μόνο σε αθλητικά κέντρα σχετικά με την ειδικότητα τους. Αν κάποιος επιθυμεί να έχει τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα θα πρέπει να έχει τις ανάλογες σπουδές. Ζητάμε το αυτονόητο. Δεν γίνεται κάποιος που δεν είναι πολιτικός μηχανικός να μπορεί να χτίσει ένα σπίτι απλά επειδή κατέβαλλε δίδακτρα και έκανε σπουδές μικρής διάρκειας. Δεν μπορεί γιατί απλά δεν έχει τις γνώσεις για να το κάνει. Φυσικά να λειτουργούν οι σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α. αλλά οι πτυχιούχοι των Σ.Ε.Φ.Α.Α. να μπορούν να συμμετέχουν σε όποια κατηγορία επιθυμούν ανεξάρτητα από την αθλητική τους εμπειρία γιατί έχουν τις γνώσεις και την μεθοδολογία ώστε να προσαρμοστούν ως προπονητές σε οποιοδήποτε άθλημα. Ούτως ή άλλως, προπονητές θα γίνουν, δεν εξετάζουμε την ικανότητα του καθενός στο άθλημα αυτό. Φυσικά τα στοιχεία και η εμπειρία που μπορεί να τους λείπουν επειδή ίσως να μην ήταν αθλητές σε αυτό το άθλημα, να διασφαλίζεται ότι διδάσκονται κατά την εκπαίδευση τους και θα ελέγχεται αν κατέχουν τα στοιχεία αυτά κατά τις εξετάσεις στην σχολή προπονητών της Γ.Γ.Α. Επίσης, κάποιος πρώην αθλητής να μπορεί να παρακολουθήσει την σχολή Γ΄ κατηγορίας αλλά αν επιθυμεί να ανελιχθεί στην Β΄, η οποία θα είναι και η υψηλότερη για αυτόν, θα πρέπει να παρακολουθήσει την σχολή της κατηγορίας αυτής και όχι η προαγωγή του να γίνεται με την πενταετή προϋπηρεσία ως προπονητής στην Γ΄. Περαιτέρω, είναι αδιανόητο να εξασφαλίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα του προπονητή μέσω σχολών ολίγων ημερών (π.χ. σχολές UEFA). Επίσης, θα πρέπει να τροποποιηθούν τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις απασχόλησης προσωπικού σε γυμναστήρια και να διασφαλίζεται η επάρκειά τους. Δηλαδή, δεν νοείται κάποιος να έχει την δυνατότητα να εργάζεται σε τέτοιους χώρους χωρίς στοιχειώδεις γνώσεις, οι οποίες φυσικά δεν παρέχονται σε ολιγοήμερες ιδιωτικές σχολές. Αν θέλουμε το επίπεδο του αθλητισμού της χώρας να εξυψωθεί θα πρέπει να διασφαλίσουμε πως τα άτομα που τον στελεχώνουν θα έχουν τις ανάλογες σπουδές. Είναι άλογο να δύναται κάποιος απλά επειδή καταβάλλει δίδακτρα τελικά να γίνεται αυτό που επιθυμεί χωρίς να εξασφαλίζεται η επάρκεια του. Επίσης η επάρκεια δεν εξασφαλίζεται ούτε από τα χρόνια ως προπονητής ούτε ως αθλητής. Εξασφαλίζεται από τις σπουδές. Ζητάμε τα αυτονόητα να γίνουν πράξη. Συγκεκριμένα σχόλια και προτάσεις στο Άρθρο 34 – Προπονητής, παράγραφος 10 της διαβούλευσης : Α) αβ) Διπλωματούχοι Α΄ κατηγορίας να είναι μόνο οι πτυχιούχοι των Σ.Ε.Φ.Α.Α. με ειδικότητα στο συγκεκριμένο άθλημα. Είναι άδικο και άνισο οι πτυχιούχοι με τετραετείς σπουδές να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιον χωρίς τις ανάλογες σπουδές. Καμία αθλητική εμπειρία όσων ετών και αν είναι αυτή δεν εξασφαλίζει την επάρκεια κάποιου ώστε να είναι προπονητής, αλλά ούτε και η εμπειρία του σε χαμηλότερη κατηγορία το κάνει. Αυτές όμως είναι προϋποθέσεις για να παρακολουθήσει κάποιος τις σχολές της Γ.Γ.Α. αλλά δεν εξασφαλίζουν την επάρκεια του ατόμου σε επίπεδο γνώσεων και σε επιστημονικά τεκμηριωμένων πρακτικών (γνωστό πρόβλημα των εμπειρικών προπονητών οι οποίοι εφαρμόζουν άκριτα ότι έχουν διδαχθεί εκείνοι ως αθλητές). Και οι εμπειρίες αυτές δεν μπορούν φυσικά να συγκριθούν σε κανένα τομέα με το επίπεδο των φοιτητών των Σ.Ε.Φ.Α.Α. που αφιερώνουν τέσσερα έτη και επιτυγχάνουν σε πενήντα τουλάχιστον μαθήματα για να πάρουν το πτυχίο τους. Είμαστε επαγγελματίες υγείας, έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους και την σωματική και την ψυχική τους υγεία άρα πρέπει να διασφαλίζουμε την επάρκεια των εργαζομένων. αγ) Η τριετής εμπειρία σε κατηγορία Β΄ σε ουδεμία περίπτωση εξασφαλίζει ότι το άτομο απέκτησε πλέον τις απαραίτητες γνώσεις για την Α΄ κατηγορία. Πρέπει να είναι άλλα τα κριτήρια για να θεωρείται κάποιος επαρκής και όχι η εμπειρία του ως προπονητής ή ως αθλητής. Υπάρχουν αθλητές υψηλού επιπέδου και προπονητές με εμπειρία ετών οι οποίοι δεν έχουν ούτε τις στοιχειώδεις γνώσεις των αθλητικών επιστημών. Β) βα) Δευτερεύουσες ειδικότητες δεν παρέχονται πλέον στις Σ.Ε.Φ.Α.Α. οπότε είναι άκυρο αυτό που αναγράφεται. Θα επιθυμούσαμε να είχαμε την δυνατότητα επιλογής δευτερεύουσας ειδικότητας. βγ) Η πενταετής εμπειρία σε κατηγορία Γ΄ σε ουδεμία περίπτωση εξασφαλίζει ότι το άτομο απέκτησε πλέον τις απαραίτητες γνώσεις για την Β΄ κατηγορία. Θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να παρακολουθήσει την σχολή της Γ.Γ.Α. για να γίνει προπονητής αυτής της κατηγορίας. Βδ) Οι πτυχιούχοι Ι.Ε.Κ. να μην γίνονται προπονητές Β΄ κατηγορίας άμα έχουν και το δίπλωμα Γ΄ της Γ.Γ.Α. Άμα επιθυμούν να ανέβουν σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να παρακολουθήσουν την σχολή της Γ.Γ.Α. της Β΄ κατηγορίας. βε) Η αγωνιστική διάκριση δεν εξασφαλίζει την επάρκεια ως προπονητής. Άμα επιθυμούν να προαχθούν σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να παρακολουθήσουν την σχολή της Γ.Γ.Α. Γ) γβ) Οι πτυχιούχοι Σ.Ε.Φ.Α.Α να γίνονται προπονητές Γ΄ κατηγορίας σε όλα τα αθλήματα που έχουν παρακολουθήσει στο βασικό κύκλο σπουδών για τουλάχιστον ένα εξάμηνο. Οι γνώσεις που έχουν αποκομίσει από τη Σ.Ε.Φ.Α.Α. μαζί με το μάθημα του βασικού κύκλου σπουδών σαφώς εξασφαλίζουν την επάρκεια τους για την κατηγορία αυτή. Ευχαριστώ και ελπίζω να αιτήματα μας να ληφθούν υπόψιν.