• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΤΑΚΟΥΡΗΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2018, 13:54

    Στα διοικητικά συμβούλια των εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών (Συλλογικοί φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού) συμμετέχουν ελάχιστος αριθμός γυναικών. Χαρακτηριστικότερη δε είναι η περίπτωση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, όπου δεν έχει εκλεγεί ποτέ γυναίκα στο Διοικητικό Συμβούλιο της, παρόλο που η ομοσπονδία είναι η πρώτη ελληνική ομοσπονδία με τα περισσότερα δελτία αθλητριών, ενώ χιλιάδες γυναίκες ασχολούνται με το αγαπημένο μας άθλημα από διάφορες θέσεις, επαγγέλματα και εθελοντικές δράσεις σε όλα τα άλλα επίπεδα και αρκετές από αυτές με σημαντικότατες επιτυχίες. Για αυτό προτείνεται η τροποποίηση/αντικατάσταση της σχετικής με την ποσόστωση νομοθετικής διάταξης του αθλητικού νόμου, έτσι ώστε να υπάρχει ποσόστωση 30%, χωρίς καμία προϋπόθεση. Αναλυτικότερα να αντικατασταθεί η παράγραφος 9 του άρθρου 24 του νόμου 2725/1999/Α-121 «Ερασιτεχνικός - Επαγγελματικός Αθλητισμός και άλλες διατάξεις» ως εξής «9. Στις αθλητικές ομοσπονδίες στις οποίες καλλιεργούνται αθλήματα ή κλάδοι άθλησης, στους οποίους συμμετέχουν αθλητές και των δύο φύλων, ποσοστό τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%), από τον αριθμό τον εκλεγόμενων μελών του Δ.Σ. αυτών, καταλαμβάνουν υποψήφιοι του ενός από τα δύο φύλα). Η ισχύουσα αυτή την στιγμή παράγραφος 9 του άρθρου 24 του νόμου 2725/1999/Α-121 «Ερασιτεχνικός - Επαγγελματικός Αθλητισμός και άλλες διατάξεις» έχει ως εξής «9.Στις αθλητικές ομοσπονδίες στις οποίες καλλιεργούνται αθλήματα ή κλάδοι άθλησης, στους οποίους συμμετέχουν αθλητές και των δύο φύλων, ποσοστό τουλάχιστον είκοσι τοις εκατό (20%), από τον αριθμό τον εκλεγόμενων μελών του Δ.Σ. αυτών, καταλαμβάνουν υποψήφιοι του ενός από τα δύο φύλα και με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των υποψηφίων κάθε φύλου είναι τουλάχιστον διπλάσιος του ελάχιστου αριθμού των κατά το ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) εκλεγομένων.» Όσοι διαφωνούν σε οποιαδήποτε μορφή ποσόστωσης δεν έχουν παρά να διαβάσουν όλες τις σχετικές προτάσεις και αναλύσεις διαφόρων ευρωπαϊκών φορέων και να κατανοήσουν πως δεν υπάρχει καμία άλλη δυνατότητα στο ελληνικό άβατο (όχι μόνο για τις γυναίκες αλλά και για τους υπόλοιπους άντρες που δεν συμμετέχουν ήδη στις ηγετικές ομάδες των ομοσπονδιών) για την συμμετοχή των γυναικών στις ομοσπονδίες παρά μόνο μέσω της ποσόστωσης. Ως εκ τούτων, δεν υπάρχει λόγος για υποχρεωτική ποσόστωση, μιας και αυτό θα δημιουργήσει ιδιαίτερες δυσκολίες στις ομοσπονδίας με λίγα μέλη στο Δ.Σ. τους. Επιπλέον δε εάν συνεχίσει να είναι σε ισχύει και το προαναφερόμενο άρθρο με το διπλάσιο ποσοστό υποψηφίων τα προβλήματα συγκρότησης ενός Δ.Σ. ομοσπονδίας θα είναι σοβαρά. Ως προς την προτεινόμενη προσθήκη της παραγράφου 7 του άρθρου 22 τροποποίηση άρθρο 22 ν. 2725/1999 καλό θα ήταν να διευκρινισθεί ότι «Ο Πρόεδρος, ο Γενικός Γραμματέας και ο Ταμίας του δ.σ. εθνικής αθλητικής ομοσπονδίας είναι επανεκλέξιμοι ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΣ της ομοσπονδίας για μέχρι δύο (2) διαδοχικές ή τέσσερις (4) συνολικά θητείες, πλήρεις ή μη.» και να ερμηνευτεί πως μπορούν να είναι μέλη του ΔΣ και μη επανεκλέξιμοι πρόεδρος, ταμίας ή γραμματέας. Ως προς τον υπολογισμό του ανώτατου ορίου συνολικής θητείας των παραπάνω μελών του δ.σ, θα ήταν σωστό (όπως ισχύει ήδη σε ορισμένα ευρωπαϊκά κράτη) να λαμβάνονται υπόψη οι θητείες που ξεκίνησαν πριν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Αλλιώς είναι ουτοπικό να ψηφιστεί κάτι που ίσως (εάν δεν υπάρχει μέχρι τότε τροποποίηση) ισχύσει σε 10 χρόνια από σήμερα.