• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2018, 22:12

    Προ πάσης ειδικής /Τεχνικής παρατήρησης, κρίσιμες κρίνονται οι εξής παρατηρήσεις : Σχετικά με την τροποποίηση του ιδρυτικού Νόμου της Φ.Ε.Ε, το Ν.Π.Δ.Δ της Φιλίππου Ενώσεως ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΡΩΤΗΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΚΛΗΘΗΚΕ να παρουσιάσει τις απόψεις του για το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Πολύ περισσότερο για το αν υπήρχε ανάγκη τροποποίησης του ιδρυτικού της νόμου. Ο Νόμος (δηλ. ο α.ν. 399/68) που επιχειρείται να τροποποιηθεί άλλωστε είχε επικαιροποιηθεί πρόσφατα , μόλις το 2013 με τον Ν. 4172 ο οποίος ρύθμισε τις αρμοδιότητες της Φ.Ε.Ε ενόψει της αποκρατικοποίησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Περαιτέρω οι παρεμβάσεις αυτές αλλάζουν τελικά τον ν. 4338/2015 με τον οποίο κυρώθηκε η παραχώρηση του Στοιχήματος και του δικαιώματος Διεξαγωγής Ιπποδρομιών. Και τούτο καθώς ο Ν. 4172/2013 αποτελεί βασικό όρο της Σύμβασης παραχώρησης, διότι σύμφωνα με τον Ν. 4338/2015 - Στο άρθρο 1 παρ.1.1 Ορισμοί και ερμηνείες : «Νόμος περί Φιλίππου Ενώσεως σημαίνει τον νόμο 4172/2013, άρθρο 83-87 (ΦΕΚ 167/23.07.2013)» - άρθρο 1 παρ. 3.3 ‘Για την αποφυγή αμφιβολιών, τα Συμβαλλόμενα Μέρη συμφωνούν ότι ο Παραχωρησιούχος αποδεσμεύεται από την υποχρέωση του άρθρου 3.2, εφόσον και στο βαθμό που, λόγω πραγματικών περιστατικών και γεγονότων που είναι έξω από τη σφαίρα επιρροής του, δεν μπορεί να οργανώσει και διεξάγει ζωντανές ιπποδρομίες, σύμφωνα με τους ισχύοντες Νόμους, συμπεριλαμβανομένων των κανόνων που εκδίδονται από τη Φίλιππο Ένωση και σύμφωνα με τους Όρους Αναφοράς Ιπποδρομιών (Cahier des charges)’ Συνεπώς, τροποποιείται ένας από τους βασικούς όρους της σύμβασης παραχώρησης ο οποίος περιγράφει το περιβάλλον λειτουργίας και δραστηριοποίησης του παραχωρησιούχου (ιδιωτικού φορέα διεξαγωγής στοιχήματος και ιπποδρομιών) θεσπίζοντας το νομοθετικό πλαίσιο της εποπτείας και του ελέγχου της οργάνωσης και τέλεσης των ιπποδρομιών. Η εκ των υστέρων, μετά από τριάμισυ χρόνια τροποποίηση βασικού όρου της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα και με γνωμοδότηση του Αν. Καθηγητή του Δημοσίου Δικαίου στη Νομική Σχολή Αθηνών Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου ( διατελέσας Νομικός Σύμβουλος στο Ευρωπ. Δικαστήριο) δύναται να προκαλέσει αιτιάσεις σχετικά με την νομιμότητα της αλλαγής και βεβαίως και της συνέχισης της σύμβασης. Εφόσον όμως προκρίθηκε να εισαχθεί σχέδιο νόμου σχετικά με την λειτουργία της ΦΕΕ, πρέπει να διατηρηθεί η θέση της ως Ανώτατης Ιπποδρομιακής Αρχής, με ρητή αναφορά αυτού του όρου στο κείμενο του Νόμου, ως άλλωστε έως σήμερα διατηρείτο η ονομασία (ουσιαστική και τυπική) αυτή.